logo

برای کنکور حسابداری چه کتابهایی بخوانیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
برای کنکور حسابداری چه کتابهایی بخوانیم؟

رشته حسابداری یکی از رشته‌های فنی حرفه‌ای است که همچنان جذب داوطلبان در آن از طریق کنکور انجام می‌شود. این رشته در بین داوطلبان بسیار محبوب است و تعدادی زیادی از آن‌ها برای قبولی در کنکور حسابداری با یکدیگر رقابت می‌کنند. افرادی که علاقه‌مند هستند در این رشته پذیرش شوند باید از مواد، ضرایب، منابع درسی و کمک درسی کنکور رشته حسابداری اطلاع داشته باشند و به طور کامل آن‌ها را مطالعه کنند. اما برای کنکور حسابداری چه کتابهایی بخوانیم و از کدام منابع کمک بگیریم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

منابع و ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور حسابداری

داوطلبان کنکور حسابداری فنی حرفه ای برای قبولی در این آزمون باید منابع عمومی و منابع تخصصی را مطالعه نمایند. منابع عمومی این رشته با سایر رشته‌های فنی یکسان است اما دروس تخصصی رشته حسابداری فقط مخصوص این رشته می‌باشد. هر یک از این منابع شامل موارد زیر هستند:

منابع و ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور حسابداری

منابع عمومی کنکور کاردانی رشته حسابداری فنی حرفه ای

  • تعلیمات دینی 3
  • فارسی 3
  • زبان خارجی 1 و 2
  • عربی 3

براساس آخرین اخبار منتشر شده در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور داوطلبان رشته حسابداری باید دروس عمومی تعلیمات دینی 3، فارسی 3، زبان خارجی 1 و 2 و عربی 3 را مطالعه کنند. در زمان کنکور 40 سوال از این دروس طراحی خواهد شد و این سوالات با ضریب 3 محاسبه می‌شوند.

منابع تخصصی کنکور کاردانی رشته حسابداری فنی حرفه ای

منابع دروس تخصصی رشته حسابداری کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای به شرح زیر است:

درس

منبعتعداد سوالات

ضریب

شایستگی فنی

دانش فنی پایه

65 سوال

12

دانش فنی تخصصی
حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی
حسابداری خرید و فروش
حسابداری حقوق و دستمزد
حسابداری اموال و انبار
حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی
حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی

شایستگی غیرفنی

 الزامات محیط کار

20 سوال

3

مدیریت تولید
کارگاه نوآوری و کارآفرینی
اخلاق حرفه ای

شایستگی پایه

ریاضی 1 و 2 و 3

35 سوال

3

شیمی
فیزیک

طبق این جدول داوطلبان باید در زمان کنکور به 65 سوال شایستگی فنی، 20 سوال شایستگی غیرفنی و 35 سوال شایستگی پایه پاسخ بدهند. ضرایب این سوالات در جدول بالا قابل مشاهده است.

منابع کمک درسی کنکور فنی حسابداری

داوطلبانی که قصد دارند در کنکور فنی حسابداری شرکت کنند باید به منابع و دروس معرفی شده کاملا تسلط داشته باشند. زیرا فقط با مطالعه دقیق و برنامه‌ریزی صحیح امکان قبولی در کنکور حسابداری ممکن است. داوطلبان برای تسلط بیشتر بر روی مباحث می‌توانند از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده نمایند. در سال‌های اخیر انتشارات مختلف فعال در زمینه چاپ کتاب‌های کنکور، کتاب‌ها و منابع بسیار متنوعی برای داوطلبان کنکور فنی حسابداری تدوین کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتشارات اخوان، قلم‌چی، فارابی و چهارخونه اشاره کرد. مطالعه این منابع باعث آمادگی بیشتر داوطلبان می‌شود و شانس قبولی آن‌ها را در کنکور حسابداری افزایش می‌دهد.

برای انتخاب کتاب‌های کمک درسی، داوطلبان ابتدا باید نقاط ضعف و قوت خود در دروس و همچنین مدت زمان باقی مانده تا کنکور را بررسی کنند و براساس این موارد کتاب مناسبی را برای خود انتخاب نمایند. تعدادی از بهترین منابع کمک درسی کنکور فنی حسابداری شامل موارد زیر هستند:

  1. درسنامه سیر تا پیاز کنکور حسابداری انتشارات اخوان
  2. مجموعه سوالات چهارگزینه‌ای حسابداری انتشارات فارابی
  3. کتاب 10 کنکور رشته ی کاردانی حسابداری انتشارات قلم چی
بیشتر بدانید:  افتادن درس در دانشگاه پیام نور

سخن پایانی

در این مقاله منابع دروس عمومی و اختصاصی رشته حسابداری فنی حرفه‌ای را معرفی کردیم. با توجه به محبوب بودن رشته حسابداری، داوطلبان این رشته برای قبولی باید حتما تسلط بالایی روی منابع داشته باشند. همچنین برای بالا بردن شانس قبولی، داوطلبان می‌توانند از کتاب‌های کمک آموزشی رشته حسابداری فنی استفاده کنند.

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما