logo

ترمیم معدل دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترمیم معدل دانشگاه آزاد

یکی از امکاناتی که در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان داده می‌شود، ترمیم معدل دانشگاه آزاد است. دانشجویان با این روش می‌توانند با گذراندن دوباره آن درس، نمره خود را افزایش دهند. در ترمیم معدل دانشگاه آزاد دانشجو در هر سال امکان ترمیم ۳ درس علاوه بر واحدهای درسی خود دارد.

در دانشگاه آزاد این امکان به دانشجو داده می‌شود تا نمرات پایین  خود را ارتقا دهد. ترمیم نمره دانشگاه آزاد در دوره کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و نحوه پذیرش با آزمون و ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد امکان پذیر است، اما به مراحل و شرایط خاصی نیاز است که دانشجو باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد. در این مقاله به طور کامل به ترمیم معدل، شرایط ترمیم معدل و دروس مجاز برای ترمیم معدل می‌پردازیم تا راهنمای کاملی برای دانشجویان عزیز باشد.

ترمیم معدل دانشگاه آزاد

بسیاری از دانشجویان از نمراتی که در دروس مختلف کسب کرده‌اند، راضی نیستند. دانشگاه آزاد برای این افراد با اجرای طرح ترمیم معدل، امکان ارتقای نمره به دانشجو را داده است‌.

دانشجویان مقطع کاردانی اگر در درسی نمره زیر ۱۲ کسب کنند می‌توانند طبق شرایطی که در ادامه مقاله خواهیم گفت، بدون پرداخت هزینه نسبت به ترمیم معدل دانشگاه آزاد اقدام کنند و نمرات خود را افزایش دهند. برای ترمیم معدل ابتدا دانشجو باید از نمرات خود اطلاعات کامل و دقیق داشته باشد و پس از آن نسبت به دروسی که نمره کمی دارند، اقدام به ترمیم معدل کند.

ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد

بیشتر افرادی که نسبت به ترمیم معدل اقدام می‌کنند، در مقطع کارشناسی هستند؛ چرا که این افراد قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند اما از نمرات بالایی برخوردار نیستند. از این رو ترمیم معدل کارشناسی بعد از فارغ التحصیلی، روشی برای افرایش نمره‌های این مقطع است. برای ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد، دانشجو باید دروسی که کمتر از ۱۲ نمره گرفته است را ترمیم کند.

البته دانشجو می‌تواند در مقطع کارشناسی ارشد نیز نسبت ب نمرات خود ترمیم معدل را اجرا کند. برای ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد و همچنین ترمیم معدل کارشناسی ارشد بعد از فارغ‌التحصیلی، نمره درس باید زیر ۱۴ باشد در این صورت طبق شرایط، دانشجو می‌تواند نمره‌های خود را ارتقا دهد.

ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد

ترمیم معدل کارشناسی برای مهاجرت

برای اینکه بتوانید با استفاده از مدرک تحصیلی خود مهاجرت کنید، باید نمرات بالایی را در دیپلم و کارشناسی کسب کرده باشید‌؛ چرا که با بالا بودن نمرات شانس شما در دانشگاه‌های خارج از کشور زیاد می‌شود. در صورتی که در مقطع کارشناسی نمرات بالایی کسب نکرده‌اید، با استفاده از طرح ترمیم معدل کارشناسی نسبت به ارتقای نمرات خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که زمان ترمیم معدل دانشگاه آزاد در حین تحصیل و بعد از تحصیل امکان‌پذیر است و شما می‌توانید واحدهای خود را با مشورت گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای همچون تیم کنکورچی، انتخاب کرده و نمرات خود را در آن افزایش دهید.

شرایط ترمیم معدل دانشگاه آزاد

اجرای ترمیم معدل دانشگاه آزاد برای تمامی درس‌ها و تمامی دانشجویان امکان‌پذیر نیست و شرایط خاص خود را دارد که در این قسمت نکات مربوط به شرایط ترمیم معدل را برایتان بازگو می‌کنیم.

  • طرح ترمیم معدل برای دانشجویان در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اجرا می‌شود و برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد کاربرد ندارد.
  • دانشجویان برای ترمیم معدل در دوره کاردانی و کارشناسی باید نمره کمتر از ۱۲ داشته باشند و در مقطع کارشناسی ارشد برای ترمیم معدل باید کنترل از ۱۴ باشد.
  • حداکثر انتخاب دانشجویان ۳ درس یعنی ۶ واحد مازاد برآوردهای خود در سال است.
  • اگر دانشجویی در ترمیم معدل دانشگاه آزاد نمره بالاتری کسب کند، نمره بالاتر برایش در نظر گرفته می‌شود اما اگر نمره کمتری بگیرد، همان نمره قبلی لحاظ می‌شود.
  • دانشجویان یک بار در سال تحصیلی Academic year به شرط عدم اتمام سنوات مجاز به ترمیم معدل بدون شهریه هستند.
بیشتر بدانید:  ترم تابستان دانشگاه آزاد

دروس ترمیم معدل دانشگاه آزاد

ترمیم معدل برای دروسی اجرا می‌شود که به صورت عادی گذرانده شده است و هیچ گونه تخلفی از نظر کمیته انظباطی رخ نداده باشد. برای ترمیم معدل دروسی که از طرف کمیته انضباطی مردود شده باشد یا دانشجو از کلاس یا درس اخراج شده باشد، امکان ترمیم معدل وجود ندارد.

لازم به ذکر است که ترمیم معدل برای دروس عمومی General lessons همچون آزمایشگاه، تربیت بدنی و… اجرا نمی‌شود و دانشجویان فقط برای دروس تخصصی که شامل واحد عملی نباشند، مجاز به ترمیم معدل هستند. این نکته برای دروس قابل ترمیم معدل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز صدق می‌کند.

ترمیم معدل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مشاوره ترمیم معدل دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه ترمیم معدل دانشگاه آزاد شرایط خاص و ویژه خود را دارد، باید با آگاهی کامل و اطلاعات خوب در این باره انجام گردد. به همین دلیل بهتر است در هنگام ترمیم معدل کارشناسی با یک مشاور حرفه‌ای تماس بگیرید تا از تمامی شرایط آگاه شوید. همچنین مشاوران باتجربه و دلسوز شما را راهنمایی می‌کند تا نمرات بهتر و بالاتری را در دروس کسب کنید.

همانطور که در قبل نیز گفته شما تنها یک بار در سال می‌توانید ترمیم معدل کنید و اگر در درسی نمره خوبی کسب نکردید دیگر امکان ترمیم معدل برای آن درس وجود ندارد‌. بنابراین قبل از انتخابات واحدها با یک مشاور تحصیلی باتجربه همچون مشاوران تیم حرفه‌ای کنکورچی صحبت کنید تا موفقیت بیشتری کسب کنید.

هزینه ترمیم معدل دانشگاه آزاد

هزینه ترمیم معدل در دانشگاه آزاد به عوامل مختلفی همچون: درس، منطقه و دانشگاه بستگی دارد. همچنین مقطع نیز در هزینه ترمیم معدل تاثیرگذار است برای مثال هزینه ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد با هزینه ترمیم معدل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد متفاوت است و هر کدام هزینه‌های مخصوص به خود را دارند. برای اطلاع دقیق از هزینه ترمیم معدل با کارشناسان کنکورچی تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

نتیجه گیری

ترمیم معدل دانشگاه آزاد روشی است که دانشجویان برای افزایش نمرات خود به‌کار می‌برند. ترمیم معدل شرایط و مراحل خاص خود را دارد که در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم. در صورتی که پیرامون ترمیم معدل دانشگاه آزاد، شرایط، هزینه و… سوالی داشتید با کارشناسان کنکورچی تماس بگیرید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما