logo

انصراف از دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
انصراف از دانشگاه آزاد

دانشجویانی که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، با دارا بودن شرایط می‌توانند برای انصراف دادن از دانشگاه اقدام کنند. انصراف از دانشگاه آزاد شرایط و هزینه‌هایی برای دانشجویان دارد. بنابراین درصورتی که قصد جدی دارید مراحل انصراف را انجام دهید. در این مقاله به بررسی شرایط، مراحل، هزینه‌ها و تعداد دفعات مجاز برای انصراف از دانشگاه می‌پردازیم. برای اطلاع از تمامی نکات تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

مراحل انصراف از دانشگاه آزاد

مراحل انصراف از دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند نسبت به انصراف از دانشگاه آزاد خود اقدام کنند. انصراف از دانشگاه مراحل کلی دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم:

1.    در مرحله اول دانشجویان باید به واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل خود رفته و فرم مربوط به انصراف از دانشگاه آزاد را دریافت کنند. البته این فرم در سایت‌ واحدهای دانشگاه آزاد و سایت انصراف از دانشگاه آزاد نیز وجود دارد که می‌توانید به راحتی آن را دانلود کنید.

2.    پس از دریافت فرم، دانشجویان باید با دقت آن را پر کنند و به واحد دانشگاه محل تحصیل خود تحویل دهند.

3.    پس از ارائه فرم، دانشجویان طبق قوانین آموزشی دانشگاه آزاد باید هزینه انصراف از دانشگاه آزاد را بپردازند.

4.    پس از تکمیل فرم و پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه آزاد،دانشگاه درخواست دانشجو برای انصراف را به والدینش اطلاع می‌دهد.

5.    پس از طی شدن مراحل قبل، دانشگاه مراحل انصراف دانشجو را انجام می‌دهد. ممکن است این پروسه یک ماه طول بکشد.

6.    پس از اتمام مراحل انصراف از دانشگاه، فرد به عنوان دانشجوی انصرافی شناخته می‌شود و امکان بازگشت به دانشگاه برای او مهیا نخواهد بود.

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

در صورتی که دانشجو به دلایل مختلف از جمله عدم علاقه به رشته، دور بودن محل تحصیل به محل سکونت، مشکلات مالی و… قادر به فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نباشد، می‌توانند طبق مراحل گفته شده و شرایط زیر انصراف از دانشگاه را بگیرد.

·        درخواست دانشجویان به منزله انصراف از دانشگاه آزاد به والدین دانشجو اطلاع داده می‌شود.

·        تا سه ماه پس از تاریخ ثبت انصراف، دانشجویان می‌توانند به دانشگاه محل تحصیل خود بازگردند و درخواست بازگشت به تحصیل داشته باشند و ثبت‌نام مجدد خود را انجام دهند‌.

·        پس از گذشت سه ماه از درخواست انصراف از دانشگاه آزاد، حکم انصراف توسط دانشگاه قطعی می‌شود و امکان بازگشت دانشجو به دانشگاه آزاد وجود نخواهد داشت.

·        در مورد انصراف از دانشگاه آزاد و سربازی باید بدانید که اگر دانشجو مشمول نظام وظیفه باشد، پس از ثبت درخواست انصراف از دانشگاه، دانشجو باید این موضوع را به نظام وظیفه اطلاع دهد.

·        دانشجویانی که به هر دلیلی به مدت یک ترم یا بیشتر در دانشگاه غیبت داشته باشند، جزو دانشجویان انصرافی شناخته می‌شوند.

بیشتر بدانید:  تک درس چیست

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

دانشجویانی که به هر دلیلی قصد انصراف از دانشگاه آزاد را دارند، باید هزینه آن را بپردازند. ‌هزینه انصراف از دانشگاه نوعی جریمه است که از دانشجویان انصرافی گرفته می‌شود.

دانشجویان برای انجام مراحل انصراف از دانشگاه باید هزینه انصراف که طبق قوانین دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می‌شود را به‌طور کامل پرداخت کنند. هزینه انصراف دانشگاه در هر مقطع تحصیلی متفاوت است اما این هزینه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد یکسان است.

فرمول هزینه

مقطع تحصیلی

فرمول محاسبه انصراف از دانشگاه آزاد

کاردانی

(۴ – تعداد نیم سال‌های ثبت نام شده) × (نصف شهریه ثابت)

کارشناسی ناپیوسته

(۴ _ تعداد نیم سال‌های ثبت نام شده) × (نصف شهریه ثابت)

کارشناسی ارشد ناپیوسته

(۴ – تعداد نیم سال‌های ثبت نام شده) × (نصف شهریه ثابت)

کارشناسی پیوسته

(۸  – تعداد نیم سال‌های ثبت نام شده) × (نصف شهریه ثابت)

دکترای حرفه‌ای( دامپزشکی)

(۱۲ – تعداد نیم سال‌های ثبت نام شده) × (نصف شهریه ثابت)

دکتری تخصصی(مربوط به ورودی‌های ۹۴ به بعد)

(۶ – تعدادنیم سال‌های ثبت نام شده) × (نصف شهریه ثابت)

دکتری حرفه‌ای( گروه پزشکی)

پرداخت تمام شهریه پایه ترم‌های تحصیلی باقیمانده تا اتمام دوره حرفه‌ای

دستیاری تخصصی

پرداخت تمام شهریه پایه ترم‌های باقی مانده تا اتمام دستیاری تخصصی

 

این جدول برای محاسبه هزینه انصراف از دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز کاربرد دارد، اما برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها و آگاه شدن از تغییرات با مشاورین سایت کنکورچی تماس بگیرید تا شما را به طور کامل و جامع راهنمایی کنند.

تعداد مجاز انصراف از دانشگاه آزاد

هرساله افراد زیادی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند. اما در این بین دانشجویان زیادی سوالات مختلفی در این مورد دارند که بهتر است سوالات خود را با یک تیم مشاوره حرفه‌ای در میان بگذارند. یکی از نگرانی دانشجویان، محرومیت از کنکور سراسری است اما در این مورد باید بگوییم که طبق قانون جدید دانشجویانی که در دوره روزانه تحصیل می‌کنند لازم نیست قبل از اعلام نتایج انصراف دهند.

 دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند، از دیپلم تا دکتری تنها یک بار مجاز به انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور سراسری هستند. البته انصراف از دانشگاه عواقبی را به دنبال دارد برای اطلاع از تمامی عواقب و محرومیت‌ها با کارشناسان کنکورچی تماس بگیرید.

مشاوره انصراف از دانشگاه آزاد

مشاوره انصراف از دانشگاه آزاد

در این مقاله سعی شد تمامی نکات مربوط به انصراف دادن از دانشگاه گفته شود، اما اگر قصد انصراف دارید حتما با یک کارشناس صحبت کنید تا شما را از شرایط، مراحل، انصراف از دانشگاه آزاد بعد از یک ترم، بخشنامه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، انصراف از دانشگاه آزاد بدون پرداخت هزینه به طور کامل آگاه کند.

به‌صورت‌ کلی سعی کنید قبل از انجام مراحل انصراف، مشاوره انصراف از دانشگاه آزاد را جدی بگیرید. شما می‌توانید با کارشناسان با تجربه و حرفه‌ای کنکورچی تماس بگیرید تا شما را به طور دقیق راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که انصراف از دانشگاه ممکن است برایتان مشکلاتی را ایجاد کند که هنگام تماس، کارشناسان کنکورچی شما را از تمامی آن عواقب باخبر می‌کنند.

سخن پایانی

 

برخی از افراد به دلایل مختلفی اقدام به انصراف از دانشگاه به خصوص دانشگاه آزاد می‌کنند. همانطور که گفته شد انصراف از دانشگاه مراحل، شرایط، هزینه و محدودیت‌هایی دارد که اگر قصد جدی برای انصراف دارید باید حتما از تمامی نکات آگاه باشید. کارشناسان سایت کنکورچی آماده‌اند تا به تمامی سوالات شما پیرامون انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد پاسخ دهند تنها کافی است تماس بگیرید یا در بخش نظرات سوالات خود را بپرسید کارشناسان حرفه‌ای این سایت با دقت به ابهامات سوال‌های شما پاسخ می‌دهند. 

بیشتر بدانید:  تطبیق واحد دانشجویان انصرافی

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما