logo

ثبت ‌نام آزمون بهیاری

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ثبت نام آزمون بهیاری

داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته بهیاری را داشته و به این رشته علاقه‌مند هستند باید بدانند که باید در آزمون بهیاری نمره قبولی را کسب کنند. اغلب داوطلبانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند با هدف ادامه تحصیل در رشته پرستاری وارد رشته بهیاری می‌شوند.

رشته بهیاری بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد و هم اکنون نیاز به آن در کشور بسیار بالا است؛ بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته دارند از بابت پیدا کردن کار نگرانی ندارند و آینده شغلی خوبی در انتظار آنها است. اگر به دنبال مراکز آموزش کمک بهیاری در تهران هستید به مقاله ی ما سر بزنید. در ادامه قصد داریم بیشتر درمورد ثبت ‌نام آزمون بهیاری، آزمون و شرایط آن توضیح دهیم.

بهیاری چیست؟

بهیاری جز خدمات کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی است. بهیار کسی است که در دوره بیماری خدمات بهداشتی و درمانی را به‌صورت کامل و عالی به بیمار در زمان نقاهت او ارائه می‌دهد. بهیاران در مراکز درمانی مختلف کشور تحت‌نظر یک پرستار حرفه‌ای و باتجربه وظایف خود را انجام می‌دهند.

ثبت نام آزمون بهیاری نهم به دهم

نحوه تحصیل در رشته بهیاری

برای تحصیل در رشته بهیاری دو روش مختلف وجود دارد که در ادامه قصد داریم این دو روش را برای شما توضیح دهیم.

تحصیل در رشته بهیاری در جهاد دانشگاهی

در این روش شما می‌توانید در دوره کمک پرستاری جهاد دانشگاهی ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام کردن و گذراندن دوره‌های لازم و کسب مهارت کافی می‌توانید در مراکز درمانی مختلف مانند درمانگاه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و… مشغول به کار شوید.

ورود به هنرستان بهیاری از پایه نهم به دهم

ثبت‌نام در دوره بهیاری به روشی دیگر نیز امکان‌پذیر است. دانش‌آموزانی که به تحصیل در رشته بهیاری علاقه دارند می‌توانند در آزمون‌های نهم به دهم شرکت کنند. دانش‌آموزان نهم زمان مشخص‌شدن سوابق تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان با داشتن شرایطی ویژه می‌توانند رشته بهیاری را انتخاب کنند و در آن مشغول به تحصیل شوند. دانش‌آموزانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید سه سال در این رشته تحصیل کنند و سرانجام می‌توانند مدرک دیپلم بهیاری را بگیرند. پس از گذراندن این سه سال می‌توانند وارد بازار کار شوند. هرسال نام هنرستان‌هایی که رشته بهیاری را ارائه می‌دهند توسط وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود.

ثبت ‌نام آزمون بهیاری

داوطلبانی که قصد دارند در آزمون بهیاری شرکت کنند باید شرایط خاصی را دارا باشند.

شرایط ثبت ‌نام آزمون بهیاری از پایه نهم به دهم

زمان ثبت ‌نام آزمون بهیاری برای این دسته از داوطلبان هرساله در اواخر مردادماه تا اوایل شهریورماه است و داوطلب باید این شرایط را دارا باشد:

  • دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن مدرک قبولی سال نهم تحصیلی جاری
  • داشتن شرط معدل با توجه مرکزی که در آن اقدام کرده است.
  • داشتن 18 سال سن
  • کسب نمره قبولی در آزمون کتبی ورودی بهیاری
  • قبولی در مصاحبه حضوری

باید به این نکته توجه داشته باشید که اولویت پذیرش در هنرستان‌های بهیاری با آزادگان خانواده‌های شهدا جانبازان اسرا مفقودین و جانبازان ازکارافتاده است. علاوه‌برآن افراد بومی در هر استان اولویت خواهند داشت.

شرایط ثبت‌نام در آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی

مهلت ثبت نام بهیاری برای جهاد دانشگاهی زمان دقیقی نیست و ممکن است باتوجه‌به تعداد متقاضیان 3 الی 4 بار در سال موقعیت ثبت‌نام در این آزمون وجود داشته باشد. شرایط لازم برای ثبت‌نام در آزمون بهیاری عبارت است از:

  • داشتن دیپلم رشته‌های حرفه‌وفن، کاردانش، معارف اسلامی و رشته‌های نظری
  • داشتن سن بین 18 الی 45
  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی
  • داشتن مدرک دیپلم بالای 12
  • استفاده از وبسایت https://jde.ir یا  http://79.175.155.68/parastari/ (دقت کنید این سامانه قدیمی هست و قبل ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی با شماه تماس های موجود در سایت برا اطمینان تماس حاصل کنید)
بیشتر بدانید:  ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی

ثبت نام آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی

روش ثبت ‌نام آزمون بهیاری

روش ثبت‌نام در آزمون بهیاری به دو صورت است که در ادامه هر دو روش آن را توضیح می‌دهیم.

ثبت‌ نام آزمون بهیاری از نهم به دهم

اگر دانش‌آموزی با پایه نهم قصد تحصیل در رشته بهیاری را دارد ابتدا باید در سایت علوم پزشکی استان خود ثبت‌نام کند. در ادامه مراحل ثبت‌نام را توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا وارد سایت ثبت ‌نام بهیاری پایه نهم یا سایت علوم پزشکی استان خود می‌شوید.
  • سپس کدملی و مدارک خواسته شده را در سایت بارگذاری می‌کنید.
  • در مرحله بعد در صورت صحت مدارک اسکن کرده تأیید را زده و در انتها ارسال فرم را بزنید.
  • پس از انجام این مراحل فرایند ثبت‌نام شما به‌صورت اینترنتی انجام شده است و باید منتظر تماس دانشگاه علوم پزشکی مربوط به استان خود باشید. در انتها و پس از انجام تمامی این مراحل کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود که باید آن را نزد خود نگه دارید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام مراحل ثبت‌نام به‌صورت آنلاین انجام می‌شود پس، از اقدام به‌صورت حضوری پرهیز کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که تحصیل در رشته بهیاری در تمامی هنرستان‌های کشور رایگان است و نیازی ندارید برای تحصیل در این رشته هزینه‌ای بپردازید.

ثبت ‌نام آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی

اگر قصد تحصیل در رشته بهیاری جهاد دانشگاهی دارید باید مراحلی را به ترتیب طی کنید. برای ثبت‌نام در این رشته باید دو مرحله ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری را طی کنید. دوره‌های بهیاری که در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود شامل سه مرحله تئوری،عملی و بالینی است. دوره‌های تئوری و عملی 300 ساعت طول می‌کشد و دوره بالینی حدود 1080 ساعت است که طی 9 ماه به داوطلبان آموزش ‌داده می‌شود که در این زمان باید در بیمارستان فعالیت داشته باشید. مراحل و زمان ثبت ‌نام آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی به‌صورت زیر است.

ابتدا به‌صورت غیرحضوری و آنلاین ثبت‌نام خود را انجام می‌دهید و پس از آن به‌صورت حضوری اقدام می‌کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام

  • اصل و کپی مدرک دیپلم متقاضی
  • 3 قطعه عکس 4*3
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • چک بانکی به مبلغ 2 میلیون و 400 هزار تومان

نتیجه‌گیری

رشته بهیاری یکی از پرطرف‌دارترین رشته‌های موجود در چند ساله اخیر است و داوطلبان زیادی قصد تحصیل در این رشته را دارند. برای ثبت‌ نام آزمون بهیاری دو روش وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را به‌خوبی توضیح دادیم.

ثبت ‌نام آزمون بهیاری نیازمند داشتن شرایط خاصی است که باید داوطلبان آن شرایط را دارا باشند. در درمورد ثبت ‌نام آزمون بهیاری و شرایط لازم آن می توانید به راحتی با مشاوران مجرب کنکورچی هم در تماس باشید تا کاملا شما را راهنمایی کنند.

سؤالات متداول

مهلت ثبت ‌نام بهیاری نهم 1402 چه زمانی است؟

برای آگاهی مهلت ثبت ‌نام بهیاری پایه نهم باید با هنرستان‌ها و یا مشاوران تماس بگیرید.

حداقل سن و حداکثر سن برای ثبت‌نام در رشته بهیاری چه بازه‌ای است؟

حداقل سن برای ثبت‌نام در آزمون بهیاری 18 و حداکثر سن برای بهیاری 45 سال است.

ثبت‌نام بهیاری با مدرک دیپلم چگونه انجام می‌شود؟

ثبت‌نام بهیاری با مدرک دیپلم یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از آن اقدام تحصیل در این رشته کنید.

بیشتر بدانید:  معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری

مراحل گرفتن دیپلم بهیاری برای بزرگسالان چگونه است؟

افرادی که قصد دارند دیپلم بهیاری بگیرند باید با مراجعه به آموزش‌وپرورش از شیوه انجام این کارآگاه شوند یا با مشاوران حرفه‌ای تماس بگیرند. مشاوران کنکورچی آماده ارائه هرگونه خدمات به شما عزیزان هستند.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما