logo

معدل معیار پیام نور چیست؟ تفاوت معدل معیار و قطعی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل معیار پیام نور چیست

معدل معیار پیام نور چیست؟ تفاوت معدل معیار و قطعی

در دانشگاه پیام نور معدل‌های مختلفی از جمله معدل معیار، معدل قطعی و معدل متوالی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است اما بسیاری از دانشجویان شناخت زیادی از این معدل‌ها ندارند. در صورتی که شما هم جزو این دسته هستید این مقاله را از دست ندهید.

معدل معیار پیام نور

معدل معیار پیام نور چیست؟

تمامی دروس از ابتدای سال تحصیلی تا همان نیم سالی که در آن قرار دارید، معدل کل محسوب می‌شود. حال منظور از معدل معیار همان معدل کل است. در واقع اصلی‌ترین معدلی که هر دانشجوی پیام نور در کل سال تحصیلی و حتی بعد فارغ‌التحصیلی به آن نیاز دارد، معدل کل یا معدل معیار پیام نور است. این معدل در آزمون‌های استخدامی و شرکت در آزمون ارشد بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که طبق بخشنامه جدید در معدل معیار نمرات مردودی در نظر گرفته نمی‌شود.

دانشجویی که معدل معیار آن بین 12 تا 16.99 باشد، مجاز است تا سقف 20 واحد را انتخاب کند. اگر دانشجویی معدل معیاری کمتر از 11.99 را کسب کرده باشد، تا 12 واحد می‌تواند اخذ کند. افرادی مجاز هستند تا 24 واحد را اخد کنند که معدل آن‌ها 17 روبه بالا باشد.

معدل قطعی پیام نور چیست

معدل قطعی پیام نور چیست؟

اگر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستید، با معدل قطعی آشنایی دارید. منظور از معدل قطعی، میانگین نمراتی است که مورد تایید استاد هستند. در واقع منظور از معدل قطعی، همان معدل ترمی است که در مقاله قبلی به‌طورکامل به آن پرداختیم. در صورتی که به محاسبه معدل نیاز دارید و نحوه آن را نمی‌دانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله نحوه محاسبه معدل در پیام نور را مطالعه کنید.

تفاوت معدل معیار پیام نور با معدل قطعی پیام نور؟

تا اینجای مقاله با معدل معیار چیست و معدل قطعی چیست آشنا شدید و شاید تفاوت این دو را فهمیده باشید. معدل معیار شامل تمامی واحدهای پاس شده در طول سنوات تحصیلی است در حالی که معدل قطعی یا همان معدل ترمی مربوط دورس همان ترم می‌باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی معدل معیار پیام نور و معدل قطعی پیام نور پرداختیم. این دو معدل از نکاتی برخوردارند که بهتر است از آن‌ها آگاه داشته باشید تا عملکرد شما در دانشگاه پیام نور بهتر باشد. پیشنهاد ما این است که با یک مشاور حرفه‌ای مثل: مشاورین کنکورچی صحبت کنید. همچنین شما می‌توانید تمامی سوالات خود را پیرامون این دو معدل و نحوه محاسبه معدل معیار را با مشاورین یا کارشناسان کنکورچی در میان بگذارید تا شما را به‌طورکامل راهنمایی کنند.

بیشتر بدانید:  سرترم چیست؟

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما