logo

سرترم چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
سرم ترم چیست

سوالات زیادی همچون سرترم چیست؟ سرترم دانشگاه آزاد و سر ترم دانشگاه پیام نور ذهن دانشجویان را مشغول می‌کند. سرترم به نحوی به مربوط به انتخاب واحد است که به عملیات که در بستر اینترنت به وسیله سامانه های تحصیلی دانشگاه ها و توسط دانشجو برای انتخاب واحد و شروع ترم جدید انجام میشود سر ترم می گویند. مشکلاتی همچون سر ترم جاری نشده معمولا به دو دلیل اساسی رخ می‌دهد که در ادامه به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

سرترم دانشگاه آزاد چیست؟

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های Universities محبوب بین دانشجویان است که از سال 1361 فعالیت خود را در تهران آغاز کرد. دانشگاه آزاد هر ساله افراد زیادی را پذیرش می‌کند. در صورتی که شما هم دانشجوی دانشگاه آزاد هستید احتمالا با مشکلات سرترم آشنایی دارید. رفع خطاهای سر ترم و ثبت سرترم و ایجاد واحد از جمله کارهایی است که به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد.

سرم ترم دانشگاه پیام نور چیست

سر ترم دانشگاه پیام نور چیست؟

منظور از سرترم یا اخطار سرترم شهریه یکی از موضوعاتی است که دانشجویان Students پیام نور با آن سروکار زیادی دارند و برای برخی از دانشجویان مشکلات و خطاهایی پیرامون سرترم ایجاد می‌شود که بهترین کار برای رفع خطاهای سرترم پیام نور صحبت با یک مشاور حرفه‌ای و باتجربه است. اگر شما هم در هنگام ورود به سیستم گلستان اخطار سرترم شما ایجاد شده یا سرترم شهریه ندارد مواجه شدید، نگران نشوید. این مشکلات و خطاها در هنگام انتخاب واحد بسیار شایع است. این خطا به‌طورکلی 2 علل اساسی دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم:

  • علت اول: عدم انتخاب واحد در ترم قبل

در صورتی که دانشجویی در ترم قبل انتخاب واحد نکرده باشد و مرخصی تحصیلی نیز در در سیستم گلستان پیام نور ثبت نشده باشد، سیستم گلستان اخطار سر ترم ایجاد نشده است را نشان می‌دهد که برای رفع آن باید با یک مشارو حرفه‌ای و باتجربه همچون مشاورین سایت کنکورچی صحبت کنید تا شما را به‌طورکامل راهنمایی کنند.

  • علت دوم: پایان سنوات تحصیلی دانشجو

معمولا با پایان یافتن Students دانشجو اخطار سر ترم شما در ترم جاری تولید نشده نشان داده می‌شود.

نحوه درخواست فعال سازی سر ترم

برای ایجاد و نحوه درخواست فعال سازی سر ترم ابتدا در سایت آموزشیار عدد نیم سال را در بالای صفحه انتخاب کنید سپس باید چک کنید که در نیم سال انتخابی، مجوز انتخاب واحد دارید یا خیر. برای اطلاع از این مجوز وارد  ثبت نام دروس دانشجو شوید و انتخاب واحد را انتخاب کنید در قسمت باز شده شما می‌فهمید که مجاز به انتخاب واحد هستید یا خیر. در صورتی که مجوز انتخاب واحد به شما داده نشده بود، بهتر است با یک کارشناس یا مشاور رشته، برای رفع مشکل صحبت کنید؛ چرا که گرفتن مجوز انتخاب واحد و رفع مشکلات بعد از آن، نیازمند مهارت و دقت زیادی است.

آموزش رفع خطای سر ترم

رفع خطاهای سر ترم

  • سر ترم شما در ترم جاری تولید نشده

برای رفع این مشکل که سر ترم شما تولید نشده حتما باید به کارشناس رشته مراجعه کنید تا شما را با نکات و راه‌حل‌های رفع این مشکل به‌طورکامل صحبت کنند. البته شما می‌توانید در سیستم گلستان از منو پیشخوان خدمت، گزینه مشکلات آموزشی را انتخاب کنید و درخواست خود را ثبت کنید. البته باید بدانید که در بیشتر مواقع زمان انتخاب سرترم به پایان می‌رسد بنابراین بهترین کار صحبت با یک مشاور یا کارشناس رشته می‌باشد.

بیشتر بدانید:  تحصیل همزمان در دو مقطع

مشاورین کنکورچی آماده‌اند تا به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ دهند کافی است با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید. در این حالت کارشناس یا مشاورین کنکورچی برای رفع مشکل نسبت به ترمی که دانشجو انتخاب واحد نکرده است اقدام می‌کند تا مشکل حل شود.

در صورت بروز دوباره ارور سر ترم شما در ترم جاري توليد نشده است امکان ثبت نام وجود ندارد، مشاورین با بررسی سنوات تحصیلی قانونی دانشجو در صورت امکان برای دانشجو سنوات اضافی درخواست می‌کنند. سنوات مجاز برای پسرانی که خدمت در پیش دارند، 5 سال است که امکان 1 سال سنوات برای آن‌ها وجود دارد. یعنی برای پسرانی که خدمت دارند در مجموع 6 سال و برای سایر دانشجویان 10 سال با افزایش 2.5 نیمسال بیشتر است.  لازم به ذکر است که سنوات مجاز برای دانشجویان کارشناسی ارشد، 3 سال و برای پسران مشمول و سایرین 5 سال می‌باشد.

  • منتظر عملیات انتخاب واحد توسط دانشجو( سر ترم) یعنی چی

یکی از مشکلاتی که برای دانشجویان آزاردهنده است، انتظار عملیات انتخاب واحد Select unit است. در صورتی که مراحل سرترم را به خوبی انجام دهید، لازم نیست منتظر عملیات انتخاب واحد باشید.

  • درخواست فعال سازی سر ترم

در ابتدا شما باید شهریه ثابت را پرداخت کنید تا درخواست فعال سازی سر ترم برای شما ثبت شود. در صورتی که در این مورد مشکلی داشتید، با مشاورین کنکورچی تماس بگیرید.

نتیجه گیری

با فرا رسیدن انتخاب واحد و سرترم، مشکلات متعددی برای دانشجویان ایجاد می‌شود. از آنجایی که خطا در انتخاب واحد و دیگر مراحل آن، می‌تواند گاه جبران‌ناپذیر باشد، بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با یک مشاور باتجربه صحبت کنید. مشاورین کنکورچی آماده‌اند تا به تمامی سوالات شما پیرامون سرترم، انتخاب واحد و… پاسخ دهند. کافی است با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما