logo

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌هایی است که هر ساله در زمان انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی از بین متقاضیان برخی از رشته‌های تحصیلی به پذیرش دانشجو می‌پردازد. داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت‌نام دانشگاه پیام نور، اقدام به انتخاب رشته کنند و شانس خود را در قبولی این دانشگاه امتحان کنند. در صورتی که در مورد این دانشگاه هر ابهامی دارید، این مقاله به شما کمک زیادی می‌کند. تا آخر با ما همراه باشید تا در مورد تمامی موارد مربوط به دانشگاه پیام نور از جمله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، فرصت ثبت‌نام، نحوه آن و… به‌طور جامع صحبت کنیم.

ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور

هر ساله دانشگاه‌های زیادی به پذیرش دانشجو می‌پردازند که در این بین ثبت‌نام در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی جزو راه‌های پرطرفدار داوطلبان است. دانشگاه پیام نور با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش می‌کند. برای ثبت‌نام در این دانشگاه باید در زمان مقرر اقدام به ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور و بدون کنکور  کنید.

اگر مهلت آن تمام شود یا به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشدید، از تحصیل در این دانشگاه محروم می‌شوید. دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی با در نظر گرفتن شرایط و سهمیه‌های پذیرش بدون کنکور پیام نور پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد. با توجه به اینکه اغلب رشته‌های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارائه می‌شوند، دانشجویان باید به‌طور دقیق لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را مطالعه و بررسی کنند. البته برای نتیجه بهتر صحبت با یک مشاور می‌تواند کمک زیادی به شما و انجام درست انتخاب رشته کند.

ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور سالیانه دوبار برای ورودی مهر و ورودی بهمن بصورت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان باید در هر دو ورودی در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند. به‌طورمعمول برای ورودی مهر ماه ثبت‌نام از اوایل مرداد ماه و ثبت‌نام ورودی بهمن ماه از اواخر آذر ماه شروع می‌شود.

زمان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402
نیمسال ورودیتاریخ آغاز مهلت ثبت‌نامتاریخ اتمام مهلت ثبت‌نامتمدید مهلت
مهر31 مرداد3 شهریور9 شهریور
بهمناعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشده

در صورتی که در مورد زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سوالی داشتید، می‌توانید با مشاورین کنکورچی تماس بگیرید تا شما را کاملا راهنمایی کنند.

فرصت ثبت نام بعد از اعلام نتایج

پس از مدت یک ماه نتایج ثبت‌نام بدون کنکور پیام نور از طریق سایت سنجش در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان می‌توانند با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری که در هنگام ثبت‌نام دریافت کرده‌اند، نتایج خود را مشاهده کنند. در صورتی که در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده‌اید، در زمانی تعیین شده توسط دانشگاه باید نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که می‌خواهند در دانشگاه پیام نور تحصیل کنند، ابتدا باید شرایط عمومی و شرایط اختصاصی پذیرش این دانشگاه را بخوانند و در صورت واجد شرایط بودن، برای ثبت‌نام در این دانشگاه اقدام کنند.

بیشتر بدانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی موجود در قانون اساسی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی (منظور اعتراض نیست)
  • نداشتن اعتیاد و احزار فساد اخلاقی
  • عدم عضویت در گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم کاردانی، دیپلم نظام جدید 6-3-3 و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم (رشته‌های نظری) و معدل کل دیپلم (رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش)
  • تعداد انتخاب 100 رشته محل برای ورودیی مهر و بهمن
  • تفاوت درصد اعمال سوابق تحصیلی با توجه به تجانس رشته انتخابی و رشته فارغ‌التحصیلی
  • پذیرش دانشجو صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته

لازم به ذکر است که هر گونه اشکالی در مدارک و شرایط مشاهده شود، پذیرش لغو خواهد شد. همچنین باید بدانید که برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید مدارکی را به همراه داشته باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

در هر دوره از ثبت‌نام دانشگاه‌های بدون کنکور، نحوه ثبت نام متقاضیان دانشگاه‌ها با انتشار اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می‌شود. اما طبق دوره‌های قبلی پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور، معمولا بصورت اینترنتی ثبت نام نیمسال اول و دوم انجام می‌گردد. برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراحل زیر را انجام دهید:

  • ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی org
  • دریافت و مطالعه دفترچه ثبت‌نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی
  • ورود به لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و پرداخت هزینه
  • دریافت کردن کارت ثبت نام و شماره سریال
  • ورود به لینک ثبت‌نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با وارد کردن شماره سریال ثبت‌نام
  • آپلود عکس 3*4 اسکن شده
  • تکمیل فرم ثبت‌نام
  • تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 100 رشته محل)
  • تایید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

لازم به ذکر است که همانطور که در مراحل ثبت‌نام گفته شد، باید در ابتدا کارت اعبتاری را خرید نمایید. در صورتی که هر گونه مشکل در مراحل ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری داشتید، می‌توانید از مشاوران کنکورچی کمک بخواهید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

مشاروه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

قبل از ثبت نام باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا در آخر پشیمان نشوید. از مهم‌ترین نکات ثبت‌ نام دانشگاه پیام‌ نور با شرط معدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در پیام نور و هیچ دانشگاه دیگری بدون کنکور ارائه نمی‌شود.
  • عنوان بدون کنکور در مدارک تحصیلی و فارغ التحصیلی داوطب درج نمی‌شود.
  • شهریه پذیرش بدون کنکور و با کنکور دانشگاه‌های پیام نور یکسان است و فرقی ندارد.
  • این دانشگاه صرفا برای مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد و برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه نمی‌شود.

مشاوران کنکورچی آماده‌اند تا به تمامی سوالات شما پیرامون ثبت نام دانشگاه پیام نور با شرط معدل پاسخ دهند. برای صحبت با بهترین مشاوران کشور با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید.

نتیجه گیری

یکی از دانشگاه‌های کشور که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد، پیام نور است. برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به شرایط و مدارکی نیاز دارید که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. در صورتی که سوالی در مورد ثبت نام داشتید یا برای انتخاب رشته با مشکل مواجه شدید، مشاورین کنکورچی آماده‌اند تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند و برای شما بهترین و مناسب‌ترین انتخاب رشته دانشگاه پیام نور را انجام دهند. برای بهره مند شدن از مشاورین و کارشناسان حرفه‌ای کنکورچی، تماس بگیرید.

بیشتر بدانید:  ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

پاسخ به سوالات متداول

آیا امکان ثبت‌نام با دیپلم متفاوت با رشته در پیام نور هست؟

بله تفاوت دیپلم با رشته مشکلی در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ایجاد نمی‌کند.

آیا دیپلم نظام قدیم می‌تواند در پذیرش بدون کنکور پیام نور شرکت کند؟

بله برای داوطلبین نظام قدیم که معدل دیپلم آن‌ها بر اساس امتحان نهایی مشخص نشده است، ملاک ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 نمره کل دیپلم است.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما