logo

دانشگاه آزاد تهران غرب

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
دانشگاه آزاد تهران غرب

یکی از مراکز آموزش عالی علوم‌انسانی و مهندسی در ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است. این دانشگاه در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد و در شهر تهران واقع شده است. فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود. دانشگاه آزاد تهران غرب دارای دانشکده‌ها و مراکز آموزشی متعددی است که تخصص‌های مختلف را در بر می‌گیرد، از جمله دانشکده مهندسی، علوم‌انسانی، مدیریت و هنر و معماری. برای اطلاعات بیشتر درمورد هر دانشکده می‌توانید به سایت  https://wtb.iau.ir مراجعه کنید.

امکانات رفاهی دانشگاه آزاد تهران غرب

این دانشگاه با امکانات آموزشی، کتابخانه، آزمایشگاه‌ها و امکانات ورزشی مناسب، برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در محیطی مناسب و با استفاده از تجهیزات مدرن به آموزش بپردازند. همچنین، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد تهران غرب با استفاده از اساتید مجرب و متخصص، تلاش می‌کند تا با ارائه دوره‌های آموزشی باکیفیت، دانشجویان را در جهت پیشرفت و توسعه شخصی و حرفه‌ای یاری کند. اگر دانشجوی این دانشگاه هستید می‌توانید با استفاده از سایت دانشگاه آزاد واحد تهران غرب ورود به سامانه جزئیات بیشتری درمورد این دانشگاه ببینید. درصورتی‌که دانشجو نیستید و به این اطلاعات دسترسی ندارید می‌توانید با مشاوران سایت کنکورچی در تماس باشید تا به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

امکانات رفاهی دانشگاه آزاد تهران غرب

تاریخچه دانشگاه آزاد تهران غرب

بر اساس سایت دانشگاه تهران غرب در سال 1373، یک مؤسسه آموزشی با نام مؤسسه فنی و آموزش عالی سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تأسیس شد. ابتدا، این مؤسسه فقط در رشته کاربرد کامپیوتر در مقطع کاردانی ناپیوسته فعالیت می‌کرد. اما در سال 1378، با جذب بیشتر دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی، نام آن به واحد تهران سما تغییر کرد. در سال‌های پس از آن، آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه و آموزشکده فنی حرفه‌ای پسرانه نیز به‌عنوان زیرمجموعه‌هایی از این واحد دانشگاهی تأسیس شدند. در سال 1385، واحد تهران سما به‌عنوان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را ادامه داد و در سال 1386 به رسمیت شناخته شده به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب شناخته شد.

رشته های دانشگاه آزاد تهران غرب

در ابتدا، رشته‌های علوم‌انسانی و فنی و مهندسی به واحد تهران غرب افزوده شدند و سپس در سال‌های 1387-1390، با تکمیل رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت و علوم‌انسانی، هیئت‌علمی مجرب جذب و هرم علمی واحد تقویت شد. اما نقطه عطفی در تاریخچه این دانشگاه در سال 1393 رخ داد. در این سال، دانشکده هنر و معماری و دانشکده مدیریت تأسیس شدند و رشته‌های گرایش کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نیز گسترش یافت. تعداد دانشجویان در این واحد نیز به بیش از 10,000 نفر افزایش یافت. برای اطلاعات کامل‌تر درمورد این تغییرات می‌توانید به سایت دانشگاه آزاد واحد تهران غرب به آدرس https://wtb.iau.ir/fa مراجعه کنید.

در سال‌های 97-94، فضای آموزشی و ساختمان‌ها به‌طور قابل‌توجهی گسترش یافتند، ساختار اداری بهبود یافت و نیروی انسانی تکمیل شد. همچنین، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توسعه یافت و مراکز تحقیقاتی راه‌اندازی شدند. در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با بیش از 16,000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت، هنر و معماری و علوم‌انسانی، 191 عضو هیئت‌علمی، بیش از 40 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی و دارای امکانات آموزشی و تحقیقاتی مدرن است. همچنین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی نیز فعالیت می‌کند. اخبار تمامی این تحقیقات، همایش‌ها و … در سایت دانشگاه تهران غرب در دسترس عموم قرار دارد.

بیشتر بدانید:  تطبیق واحد دانشجویان انصرافی

آدرس دانشگاه تهران غرب

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در شهرک قدس (شهرک غرب)، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، خیابان درختی، کوچه ثقفی، پلاک ۱۶ واقع شده است. ساختمان ستادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، به‌عنوان محل مرکزی و اداری دانشگاه در این آدرس قرار دارد. این آدرس مرکزی برای دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه است و از طریق جاده‌ها و معابر اصلی به‌راحتی قابل‌دسترسی است. دانشکده‌های متفاوت این دانشگاه در مکان‌های متفاوتی واقع شده‌اند؛ اما به‌صورت کلی همگی نزدیک به یکدیگر قرار دارند. می‌توانید در زیر آدرس تمامی دانشکده‌های این مجموعه را ببینید. درصورتی‌که در پیداکردن آدرس‌ها مشکل داشتید می‌توانید به سایت wtb.iau.ir مراجعه کنید و در قسمت پایین سایت از نقشه‌ای که در اختیار شما قرار داده شده استفاده کنید.

آدرس دانشکده های دانشگاه آزاد تهران غرب

دانشگاه تهران غرب شامل دانشکده‌های متعددی می‌شود که در خود یک‌جا مستقر نیستند و به صورت پراکنده ساخته شده‌اند. دانشکده های دانشگاه آزاد تهران غرب شامل موارد زیر هستند که به همراه آدرس برایتان آورده‌ایم:

  • دانشکده فنی مهندسی: بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل همت، خیابان شهید حسن آذری، جنب شهرک هما.
  • دانشکده مدیریت: اتوبان شهید همت غرب – بلوار عدل – کوچه هفت لنگ غربی – پلاک 57.
  • دانشکده علوم‌انسانی: شهرک قدس (غرب سابق) میدان صنعت – ابتدای خ فرحزادی – نرسیده به مجتمع تجاری میلاد نور – ابتدای خیابان سیمای ایران – پلاک ۱ مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص).
  • دانشکده هنر: شهرک قدس (غرب سابق) میدان صنعت – ابتدای خ فرحزادی – نرسیده به مجتمع تجاری میلاد نور – ابتدای خیابان سیمای ایران – پلاک ۱ مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص).

اساتید دانشگاه تهران غرب

دانشگاه آزاد تهران غرب با برخورداری از هیئت ‌علمی مجرب و متخصص در رشته‌های مختلف، به ارائه آموزش عالی با بهترین کیفیت می‌پردازد. اساتید این دانشگاه با داشتن تجربه و دانش عمیق در حوزه‌های تخصصی خود، به دانشجویان راهنمایی و آموزش می‌دهند. همچنین، دانشگاه آزاد واحد تهران غرب از کارکنان متخصص و بهترین استانداردهای اداری پیروی می‌کند. کارکنان این دانشگاه در امور اداری، فنی، تحقیقاتی و خدماتی بسیار فعال هستند و بااخلاق حرفه‌ای و تعهد به وظایف خود، به خدمت‌رسانی به دانشجویان و اعضای هیئت ‌علمی می‌پردازند.

خوابگاه دانشگاه تهران غرب

دانشگاه آزاد این برخلاف دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور و غیرانتفاعی، این امکان را به دانشجو می‌دهند که با پرداخت مبلغ مشخصی، درخواستی مبنی بر اخذ خوابگاه مربوط به دانشگاه خود داشته باشند. این مبلغ طبق چارت مشخص شده تعیین می‌شود و رزرو آن تنها از طریق سامانه خود دانشگاه امکان‌پذیر است.

سلف دانشگاه آزاد تهران غرب

سلف دانشگاه محیطی در خود دانشگاه است که دانشجویان در بین کلاس‌ها و هنگام صرف وعده‌های غذایی خود به آنجا مراجعه می‌کنند. رزرو غذا نیز مانند خوابگاه در سایت دانشگاه قابل انجام است.

شهریه و امکانات دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با درنظر گرفتن اهمیت دستیابی به آموزش عالی برای همه اقشار جامعه، تلاش می‌کند تا شهریه‌های مناسبی را برای دانشجویان خود تعیین کند. این شهریه با توجه ‌به رشته می‌تواند بسیار متفاوت باشد. علاوه بر این، دانشگاه آزاد تهران غرب امکانات رفاهی مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند از کتابخانه، آزمایشگاه‌های مدرن، سالن‌های ورزشی و فرهنگی، سلف و سایر امکانات رفاهی و تفریحی استفاده کنند. این امکانات، به دانشجویان کمک می‌کند تا در کنار تحصیلات خود، از یک محیط پویا و فرهنگی نیز بهره‌مند باشند.

بیشتر بدانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول

سخن آخر

دانشگاه آزاد تهران غرب مجموعه بسیار بزرگی است که با فراهم آوردن امکانات متعدد برای دانشجویان، بستر تحصیل را برایشان به وجود آورده است. تجهیزات این دانشگاه ائم از: کتابخانه، ورزشگاه، آزمایشگاه و … هستند که برای دانشجویان ارائه می‌شوند. همچنین دانشکده‌های مختلفی دارد که رشته‌های بسیاری را پوشش می‌دهد. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر برای راهنمایی پذیرش و آخرین رتبه های قبولی در دانشگاه و زمان دقیق ثبت نام کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تهران غرب با مشاورین سایت کنکورچی تماس بگیرید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما