logo

آیا اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد کم است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

بسیاری از دانشجویان علاقه زیادی را به تحصیل در دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی دارند اما در مورد اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اطلاعات کافی ندارند. با توجه به این‌ که آموزش در این دانشگاه کاملا الکترونیکی و از طریق سامانه معرفی شده توسط دانشگاه می‌باشد، برای دانشجویان نگرانی‌هایی از جمله پیدا نکردن کار، اعتبار نداشتن مدرک و عدم ادامه تحصیل در ایران یا کشورهای خارجی ایجاد می‌شود. با توجه به میزان اهمیت این موضوع و آگاهی کم دانشجویان، مقاله‌ای جامع و مفید برای شما آماده کرده‌ایم تا اطلاعات‌تان در این زمینه بیشتر شود.

مدرک واحد الکترونیک دانشگاه آزاد چقدر اعتبار دارد

اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

به دلیل ضرورت آموزش‌های مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای الکترونیک را در کنار واحدهای حضوری تاسیس کرده است به‌طوری که هر ساله چندین هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مختلف به صورت الکترونیکی آموزش می‌بینند.

در بین دانشجویان شنیده می‌شود که اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به اندازه واحدهای حضوری نیست و استخدام کمتری دارد یا اینکه امکان تحصیل در مقاطع بالاتر به این دانشجویان داده نمی‌شود.

لازم است بدانید که دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی از نظر سطح علمی و کیفیت آموزش از بسیاری از دانشگاه‌های حضوری بهتر است. همچنین اساتید این دانشگاه سطح علمی بالا و رزومه قوی دارند. در نتیجه اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برابر یا بهتر از بسیاری از دانشگاه‌های حضوری است.

اعتبار مدرک کارشناسی

همانطور که می‌دانید تحصیل الکترونیکی تنها برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر است. اعتبار مدرک کارشناسی الکترونیکی برابر با اعتبار مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های حضوری است.

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد الکترونیکی نیز با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد حضوری تفاوت چندانی ندارد و دانشجویان می‌توانند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند. اما دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشدشان از دانشگاه الکترونیکی نیست، هنگام مصاحبه دکتری اولویت بالاتری نسبت به دانشجویان الکترونیکی دارند.

اعتبار مدرک مجازی دانشگاه آزاد

استخدام با مدرک الکترونیک دانشگاه آزاد

در صورتی که قصد دارید پس از تحصیل در دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی و گرفتن مدرک در آزمون‌های استخدامی شرکت کنید، باید بدانید که مدرک دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی کاملا معتبر است و شما نسبت به دانشجویانی که حضوری تحصیل کرده‌اند، هیچ محدودیتی ندارید. همچنین برای استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی هیچ مشکلی نخواهید داشت اما ممکن است بعضی کارفرمایان به مدرک حضوری نگاه بهتری داشته باشند. در رشته‌هایی که نیاز به مهارت‌های عملی دارند مانند رشته مهندسی، این نگاه بیشتر حس می‌شود.

مقایسه مدرک الکترونیک و غیر الکترونیک دانشگاه آزاد

در خصوص مقایسه مدرک الکترونیک و غیر الکترونیک دانشگاه آزاد باید بدانید که مدرک هر دو دانشگاه مجازی و آزاد معتبر می‌باشد و شما می‌توانید در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده و با استفاده از مدرک خود وارد بازار کار شوید. همچنین امکان شرکت در آزمون ارشد و دکتری با هر دو مدرک برای شما وجود دارد. لازم به ذکر است که همانطور که با مدرک دانشگاه آزاد می‌توانید برای مهاجرت و اپلای اقدام کنید، با مدرک الکترونیک نیز می‌توانید بدون دردسر کارهای مهاجرت خود را درست کنید. به‌طورکلی از نظر اعتبار، مدرک این دو دانشگاه تفاوت چندانی با هم ندارند، اما اگر بین دانشگاه الکترونیکی و غیر الکترونیکی نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید، بهتر است با یک مشاور حرفه‌ای صحبت کنید تا تمامی عواقب، مزایا، معایب و… هر دانشگاه را برا‌یتان توضیح دهد و شما با آگاهی و دید وسیع‌تری نوع دانشگاه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید:  اگر انتخاب واحد کنیم و نرویم چه میشود ؟

نتیجه گیری

بسیاری از افرادی که به دلایل مختلفی همچون مشغله کاری، امکان رفتن به دانشگاه را ندارند، می‌توانند به تحصیل در دانشگاه الکترونیکی می‌پردازند. واحد الکترونیک دانشگاه آزاد نسبت به دیگر دانشگاه‌ها معایب و مزایایی دارد که شما باید با توجه به شرایط خود این مزایا و معایب‌ها را بسنجید و سپس اقدام به ثبت نام کنید. البته بهتر است قبل از هر اقدامی با یک مشاور صحبت کنید. مشاروین کنکورچی آماده‌اند تا تمامی اطلاعات لازم در خصوص واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان بگذارند و آنها راهنمایی کنند تا مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشند. کافی است با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

6 دیدگاه ها

    • سلام پیشنهاد ما به شما این است که دانشگاه مجازی نخونید چون حتی در داخل کشور بسیار از ارگان ها این مدرک رو معتبر نمی دونند. همچنین در مدرک شما قید میشود که به صورت مجازی مدرک خود را گرفته اید.

  • سلام من میخوام ارشد حسابداری بخونم. مدرک واحد الکترونیک برای استخدام در بانک یا آموزش و پرورش معتبره؟
    برای مهاجرت چی؟

    • سلام وقت بخیر بهتره حضوری به دانشگاه بریدو بعد از استخدام در واحد های الکترونیک تحصیل کنید

  • من میخوام دانشگاه الکترونیک ازاد رسته مهندسی معماری اقدام کنم ؟ برای اپلای مناسب هست ؟ چون خیلی مطلب خوندم مثل مطلب این صفحه که مسکلی نیست اما بازم عده ای میگن قابل قبول نیست چیکار میشه کرد ؟

    • سلام
      ییشنهاد من به شما این هست که دانشگاه آزاد الکترونیک ثبت نام نکنید و حضوری ثبت نام کنید و اگر فصد اپلای دارید یکی از دانشگاه های ازاد مثل علوم تحقیقات که رتبه علمی خوبی داره رو ثبت نام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما