شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد زیر نظر هیئت‌ امنای دانشگاه تعیین شده و به همه اعلام می‌شود. واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای ایجاد شرایط تحصیل برای اغلب دانشجویان فراهم شده است. داوطلبانی که قصد دارند در این دانشگاه تحصیل کنند ابتدا باید شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را بپردازند.

شهریه واحد الکترونیکی مانند سایر رشته‌های دیگر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نسبت به هم متفاوت هستند. پس هزینه دانشگاه آزاد برای واحد الکترونیکی با توجه‌ به مقطع تحصیلی و همچنین رشته‌های ارائه شده اعلام شده و داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند ابتدا باید هزینه‌های اعلام شده را بپردازند.

مقدار شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری یا حتی بدون کنکور در یکی از رشته‌های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد پذیرفته شده‌اند باید با توجه‌ به شرایط و همچنین شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام در این دانشگاه اقدام کنند. توجه داشته باشید که شهریه کارشناسی واحدهای الکترونیکی کمتر از شهریه کارشناسی سایر رشته‌ها در دانشگاه آزاد است.

البته تفاوت زیادی بین شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با شهریه کارشناسی سایر رشته‌ها نیست. با توجه‌ به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه برخی دروس به‌صورت آنلاین، شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با شهریه کارشناسی سایر رشته‌ها مشابه بوده در برخی از مواقع مقدار یکسانی دارند.

در سال جاری حدود ۴۰ درصد به شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد افزوده شده است. هریک از رشته‌های تحصیلی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد می‌توانند هزینه‌های ثابت یا متغیری داشته باشند که دانشجویان تا دانشگاه اجازه ورود به دانشگاه را به آنان بدهد.

شهریه کارشناسی واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد
میزان شهریه ثابت مقدار شهریه برای هر واحد عمومی و پایه میزان شهریه برای هر واحد تخصصی و اصلی مقدار شهریه برای هر واحد درس عملی
1.395.000 الی 1.610.000 ریال 1.039.500 الی 1.610.000 هزار تومان 2.227.500 الی 3.220.000 هزارتومان 1,782,000 الی 4,032,000 هزار تومان

مقدار شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

مقدار شهریه ارشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

شهریه مقطع کارشناسی ارشد برای همه واحدهای الکترونیکی و سایر رشته‌های این دانشگاه نسبت شهریه کارشناسی بیشتر بوده و داوطلبانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید هزینه بیشتری بپردازند. دانشجویانی که از طریق کنکور یا بدون کنکور در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند باید برای تحصیل در این قطع و این دانشگاه ابتدا شهریه‌ای که از طرف دانشگاه به آن‌ها اعلام شده را بپردازند در غیر این صورت دانشگاه اجازه حضور در کلاس‌های درسی را به دانشجویان نخواهد داد.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد برای واحدهای الکترونیکی باتوجه‌به نوع رشته، گرایش، مقدار دروس عمومی و تخصصی و عواملی دیگر متفاوت است. توجه داشته باشید که شهریه مقطع کارشناسی ارشد برای واحدهای الکترونیکی با شهریه کارشناسی ارشد برای واحدهای غیرالکترونیکی یکسان بوده و فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

در جدول زیر مقدار شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد آورده شده است. توجه داشته باشید شهریه دانشگاه آزاد در سال جاری تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

مقدار شهریه کارشناسی ارشد برای واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد
شهریه ثابت شهریه برای واحد های عمومی و پایه شهریه برای هر واحد تخصصی و اصلی شهریه برای هر درس عملی
1,782,000 الی 5,205,200 231,660 الی 500,500 356,400 الی 640,640 623,700 الی 1,001,000
بیشتر بدانید:  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران غرب

مقدار شهریه دکترا واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را داند باید مفاهیم را به‌صورت عمیق یاد گرفته و صورت منظم با اساتید خود ارتباط داشته و در کلاس‌های حضوری شرکت کنند. به همین دلیل واحد الکترونیکی دانشگاه مقطع دکترا ندارند.

مشاوره مقدار شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران است و بسیاری از افراد تمایل دارند در این دانشگاه تحصیل کنند. اعتبار مدرک دانشگاه آزاد با اعتبار مدرک دانشگاه‌های دولتی تا حدودی برابر است.

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با توجه‌ به فراهم‌کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای آموزش به‌ صورت حضوری با شهریه دانشگاه پیام‌نور و غیرانتفاعی یکسان بوده فرق چندانی باهم ندارند. داوطلبانی که قصد دارند در این دانشگاه تحصیل کنند ابتدا باید شهریه را به‌صورت ترمی پرداخت کنند.

رشته‌های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نسبت به کلاس‌های حضوری مقداری کمتر است؛ زیرا کلاس‌های حضوری به دلیل انجام کارهای عملی و حضور در آزمایشگاه به هزینه بیشتری نیاز دارد.

نحوه آموزش در دانشگاه آزاد برای واحد الکترونیکی با سایر دانشگاه‌ها فرق دارد. در این دانشگاه اکثر کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار می‌شود البته برای برخی دروس این رشته کلاس‌های حضوری برگزار می‌شود. با توجه‌ به نحوه برگزاری کلاس‌ها اکثر داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند بر این باورند که به دلیل پرداخت‌ نکردن هزینه برگزاری کلاس ها شهریه کمتری می‌پردازند؛ اما این باور اشتباه است.

در واقع میزان شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با توجه‌ به تأمین زیرساخت‌های آموزش به‌صورت مجازی، افزایش باند اینترنت دانشگاه برای بالابردن ظرفیت ترافیک حضور در کلاس‌های دانشگاه و همچنین پرداخت حقوق استاتید با سایر دانشگاه‌های کشور برابر است و فرق چندانی ندارند.

مشاوره مقدار شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

نتیجه‌گیری

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور است و بسیاری از افراد تمایل دارند که در این دانشگاه تحصیل کنند شما میتوانید به آسانی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را نیز انجام دهید. داوطلبان می‌توانند به دو صورت حضوری و غیرحضوری در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. داوطلبانی که قصد دارند به‌صورت الکترونیکی در این دانشگاه تحصیل کنند ابتدا باید باتوجه‌به رشته و مقطع خود شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را بپردازند در غیر این صورت دانشگاه حق ورود به کلاس‌ها را به دانشجویان نمی‌دهد. شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با شهریه واحدهای غیرالکترونیکی تفاوت چندانی ندارد و مشابه هستند.

سؤالات متداول

آیا شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نسبت شهریه واحد غیرالکترونیکی کمتر است؟

هزینه واحدهای الکترونیکی مقداری کمتر بوده؛ اما فرق چندانی با شهریه واحدهای غیرالکترونیکی ندارد.

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسانی ارشد چقدر است؟

شهریه کارشناسی ارشد واحدهای الکترونیکی از شهریه کارشناسی بیشتر بوده و مقدار آن در جدول‌های بالا آورده شده است.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما