logo

ثبت نام مدارس شاهد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد و مدارس شاهد در درجه اول برای خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و دیگر خانواده هایی از از این قبیل و در درجه دوم برای دانش آموزانی که شرایط خاص دارند، به وجود آمده است. شعب مختلف مدارس شاهد، در نقاط مختلفی از شهر ها و استان های سراسر کشور در مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم وجود دارند. این مدارس از میان متقاضیان، متقاضیان واجد شرایط را انتخاب کرده و آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنند.

ثبت ‌نام مدارس شاهد در سال 1402 از تاریخ 1 مرداد ماه آغاز شده و تا 11 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. نحوه ثبت نام در این مدارس به این صورت است که بعد از تحویل مدارک لازم به مدرسه، مدیران مدرسه موظف هستند اطلاعات و مدارک لازم را در سامانه سجا وارد کرده و ثبت نام دانش‌اموز برای مدرسه را انجام دهند.

همچنین لازم به ذکر است که شهریه مدارس شاهد برای دانش‌اموزان شاهد رایگان بوده و این هزینه، از طرف بنیاد شهید به مدرسه پرداخت خواهد شد. شهریه مدارس شاهد برای دانش‌اموزان غیرشاهد نیز متناسب با مقطع تحصیلی که در آن تحصیل می‌کنند، بین هفتصد هزار تومان الی یک میلیون و ششصد هزار تومان است که در ادامه به صورت کامل در یک جدول آورده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به ثبت نام مدارس شاهد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام مدارس شاهد

در صورتی که هرکدام از مدارس شاهد ظرفیت ورود دانش‌آموزان جدید را داشته باشند، ثبت ‌نام موقت پایه های میانی از تاریخ 1 الی 11 مرداد انجام می‌شود. در ادامه زمان ثبت نام مدارس شاهد برای هرکدام از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را به صورت جداگانه ذکر کرده‌ایم.

– زمان ثبت نام مدارس شاهد برای پایه اول ابتدایی، از 1 خرداد آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

– زمان ثبت نام مدارس شاهد برای پایه هفتم، از 1 تیر آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

– زمان ثبت نام مدارس شاهد برای پایه دهم، از 5 تیر آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

ثبت نام دانش‌اموزان در مدارس شاهد بعد از ارائه مدارک و اطلاعات کافی توسط اولیا دانش‌اموزان به مدرسه مدنظر، و ثبت آن ها در سامانه سجا توسط مدرسه قطعی خواهد شد.

زمان ثبت نام مدارس شاهد

نحوه ثبت نام مدارس شاهد

مدیران مدارس شاهد موظف هستند که مشخصات دانش‌اموزان متقاضی واجد شرایط را در سامانه سجا وارد کنند و بعد از تایید مدارک توسط ستاد های اجرایی شاهد منطقه و استان، براساس ظرفیت‌های خالی، مدیران مدارس می‌توانند نهایتا تا 31 نفر از دانش‌آموزان را ثبت ‌نام نمایند.

– ثبت‌ نام دانش‌اموزان در پایه های میانی، بیشتر از 30 نفر مجاز نیست.

– کلاس‌هایی که در سال های گذشته مجوز ثبت‌ نام بیش از 30 دانش‌اموز را دریافت کرده‌اند، در صورت خروج دانش‌آموزان به هر دلیلی، جایگزین و ثبت ‌نام دانش‌اموز بیش از 30 نفر را ندارند.

لازم به ذکر است که مرجع رسیدگی به اعتراضات متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد، ستاد اجرایی شاهد شهرستان و منطقه است و در در صورتی که متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد اعتراضی دارند، می‌توانند اعتراضات خود را از طریق این ستاد پیگیری کنند. پاسخ نهایی اعتراضات نهایتا یک هفته بعد از ثبت اعتراض، به متقاضی معترض اعلام خواهد شد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد

سایت ثبت نام

تنها سایتی که برای ثبت نام مدارس شاهد مشخص شده، سامانه سجا است. همان‌طور که در بالا گفتیم، برای ثبت نام در سامانه سجا نیز نیازی نیست که هر کدام از متقاضیان خودشان به صورت شخصی به این سامانه وارد شوند و مقدمات ثبت نام خود را انجام دهند. تنها کافی است که مدارک و اطلاعات مورد نیازی که هر ساله از کانال های مختلف رسانه‌ای اعلام می‎شود و در ادامه نیز ما به آن ها اشاره خواهیم کرد، توسط خانواده ها به مدرسه تحویل داده شود و بعد از آن نیز مدیران مدارس شاهد موظف هستند که مشخصات دانش‌اموزان متقاضی واجد شرایط را در سامانه سجا وارد کنند.

هزینه ثبت نام مدارس شاهد

تحصیل برای فرزندان شهدا، آزدگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر از آن در مدارس شاهد، رایگان بوده و هزینه شهریه از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت نقدا پرداخت می‌شود. در ادامه میزان شهریه برای دانش‌اموزان شاهد را آورده‌ایم.

شهریه ثبت نام مدارس شاهد برای دانش آموزان شاهد
مقطع تحصیلیمبلغ قابل پرداخت
ابتدایی ششصد و پنجاه هزار تومان
متوسطه اولهفتصد و چهل هزار تومان
متوسطه دومنهصد و سیصدو پنجاه هزار تومان

هر ساله، دانش‌اموزان شاهد یا همان فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر برای ثبت نام مدارس شاهد اولویت دارند. اما در صورتی که مدرسه بعد از ثبت نام دانش‌اموزان شاهد باز هم ظرفیت خالی داشته باشد، دانش‌آموزان غیر شاهد مانند فرزندان جانبازان زیر 50 درصد، فرزندان کارمندان آموزش و پرورش و در نهایت دانش‌آموزان با معدل بالا می‌توانند با توجه به امتیازی به به آن‌ها برای شرایطشان تعلق می‌گیرد، در این مدارس ثبت نام کنند. در ادامه شهریه دانش‌اموزان غیرشاهد را ذکر کرده‌ایم.

شهریه ثبت نام مدارس شاهد برای دانش آموزان غیرشاهد
مقطع تحصیلیمبلغ قابل پرداخت
ابتداییهفتصد هزار تومان الی یک میلیون و پانصد تومان
متوسطه اولهشتصد هزار تومان الی یک میلیون ششصد تومان
متوسطه دوم یک میلیون و دویست هزار تومان الی دو میلیون و چهارصد هزار تومان

شرایط ثبت نام مدارس شاهد

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، ثبت نام مدارس شاهد و تحصیل در این دسته از مدارس، به شرایطی نیاز دارد. در ادامه شرایط کلی و عمومی ثبت نام مدارس شاهد را شرح خواهیم داد.

  • داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری دانش‌اموز و خانواده
  • رعایت شئونات و پوشش اسلامی و متناسب با سن دانش‌اموز ( حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )
  • پایبندی خانواده به حفظ و رعایت شئونات اسلامی
  • سکونت در مناطق تعیین شده

لازم به‌ذکر است که برای اثبات مورد آخر ( سکونت در محدوده تعیین شده )، به ارائه مدرک معتبر مانند اجاره‌نامه و یا سند مالکیت لازم است و تحقیقاتی نیز از سوی مسئولین مدرسه صورت می‌گیرد.

مدارک لازم برای ثبت نام

  • 12 قطعه عکس 3*4 از دانش‌آموز
  • کپی و اصل از همه صفحات شناسنامه دانش‌آموز
  • کپی و اصل کارت ملی دانش‌آموز
  • مدارک تعیین کننده محل سکونت به علاوه قبض برق و یا تلفن
  • پرونده و مدارک تحصیلی سال های قبل دانش‌اموز

نویسنده این مطلب

یاسمن شفیعی

مدیر بازاریابی دیجیتال یک شرکت معتبر و دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی است که به علت علاقه وافری که به نوشتن دارد، گاهی در کنار شغل اصلی خود به نویسندگی نیز می‌پردازد.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما