logo

معدل مشروطی در پیام نور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل مشروطی در پیام نور

معدل مشروطی در پیام نور یکی از مسائل مهم و مورد توجه دانشجویان این دانشگاه است. دانشجویانی که قصد دارند در کوتاه ترین زمان ممکن فارغ‌التحصیل شوند، بیش از سایر دانشجویان به مشروط نشدن در پایان هر ترم اهمیت می‌دهند. علت حائز اهمیت بودن این موضوع این است که، در صورتی که دانشجو در پایان ترم مشروط شود، محدودیت هایی نیز برای انتخاب واحد در ترم بعدی برای او به وجود می‌آید که سبب طولانی شدن ترم‌های دانشجو و در نهایت به طول انجامیدن دوران تحصیل او خواهد شد.

معدل مشروطی در دانشگاه پیام نور به معدلی اشاره دارد که دانشجو باید کسب کند تا بتواند به ترم تحصیلی خود منتقل شود و انتخاب واحد کند. همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این معدل به عنوان یک شاخص مهم در موفقیت دانشجویان در تحصیلات عالی محسوب می‌شود.

معدل مشروطی در پیام نور چگونه محاسبه می شود؟

در دانشگاه پیام نور، معدل مشروطی بر اساس تعداد واحدهای گذرانده شده توسط دانشجو محاسبه می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، برای ادامه تحصیل در مراحل بالاتر، دانشجو باید حداقل معدلی را داشته باشد که از تقسیم مجموع نمرات گرفته شده در واحد گذرانده شده به تعداد کل واحدها بدست می‌آید. مثلاً اگر یک دانشجو 20 واحد را گذرانده باشد، زمانی که مجموع نمرات او را تقسیم بر 20 می‌کنیم، باید عددی بزرگتر از 12 به دست آید.

معدل مشروطی در پیام نور چقدر است

عوامل مؤثر در تعیین سقف مشروطی

از جمله عوامل مؤثر در تعیین سقف مشروطی می‌توان به نوع رشته تحصیلی، سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری)، واحدهای گذرانده شده، و قوانین و مقررات هر دانشگاه اشاره کرد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد سقف مشروطی، می‌توانید به دانشگاه و دفتر مربوط به رشته تحصیلی خود مراجعه کنید و یا در اسرع وقت، با مشاوران سایت کنکورچی تماس گرفته و سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

به صورت کلی، معدل مشروطی در پیام نور یکی از اصولی‌ترین عوامل در موفقیت دانشجویان است و باید با دقت و مطالعه دقیق مقررات مختلف مرتبط با آن پیگیری شود و دانشجویان همه تلاش خود را به کار ببرند تا موفق شوند معدلی بالاتر از 12 کسب کنند و درگیر محدودیت هایی که معدل مشروطی برای آن‌ها به وجود می‌آورد، نشوند.

یکی از مزایایی که دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد، این است که طبق قانون دانشگاه پیام نور اگر تعداد مشروط شدن یک دانشجو چه بصورت متوالی و چه غیر متوالی زیاد باشد، دانشجو اخراج نشده و می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد. به صورت کلی می‌توان گفت در دانشگاه پیام نور سقف مشروطی وجود ندارد و از این بابت هیچ گونه نگرانی برای دانشجویان وجود نخواهد داشت.

سخن آخر

اگر به هر دلیلی نتوانستید حداقل معدل مشروطی در پیام نور را کسب کنید و مشروط شدید، روحیه و انگیزه خود را از دست ندهید و همه سعی خود را به کار ببرید تا در ترم‌های بعدی مشروط نشوید. زیرا در صورتی که ترم‌های مشروطی شما متوالی و پشت سر هم باشند، مشکلات جدی از قبیل اخراج از دانشگاه و یا پایان یافتن معافیت تحصیلی و اعزام به سربازی (برای آقایان)، برای شما به وجود می‌آید. اگر در این بین به دنبال معدل معیار پیام نور و معدل قطعی خود و روش محاسبه آن هستید حتما به مقاله ما سر بزنید.

بیشتر بدانید:  حداقل معدل برای ورود به دانشگاه دولتی بدون کنکور

نویسنده این مطلب

یاسمن شفیعی

مدیر بازاریابی دیجیتال یک شرکت معتبر و دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی است که به علت علاقه وافری که به نوشتن دارد، گاهی در کنار شغل اصلی خود به نویسندگی نیز می‌پردازد.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما