logo

سایت گلستان پیام نور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
سایت گلستان پیام نور

در دنیای امروز، فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از عناصر حیاتی زندگی مدرن شناخته می‌شود. از طریق این فناوری‌ها، افراد به سرعت و با دسترسی آسان به اطلاعات مختلفی دست پیدا می‌کنند. دانشگاه‌ها نیز از این فناوری‌ها به عنوان ابزاری اساسی در تحصیلات عالی و اداره امور دانشجویی استفاده می‌کنند.

یکی از دانشگاه‌های بزرگ و پیشرو در این زمینه، دانشگاه پیام نور است که از سامانه گلستان برای مدیریت امور تحصیلی و اطلاع‌رسانی به دانشجویان خود استفاده می‌کند. در این مقاله، به بررسی سایت گلستان دانشگاه پیام نور و ورود سریع به سامانه گلستان از طریق آدرس reg.pnu.ac.ir می‌پردازیم.

کاربرد سامانه گلستان در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آموزش مجازی در ایران است. این دانشگاه با هدف ایجاد فرصت‌های تحصیلی برای افرادی که امکان تحصیل در دانشگاه‌های حضوری را ندارند یا ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین تحصیل کنند، تأسیس شده است؛ البته امکان تحصیل به صورت حضوری در این دانشگاه نیز فراهم است.

دانشگاه پیام نور از سامانه گلستان به عنوان سامانه مدیریت تحصیلی و اطلاع‌رسانی به دانشجویان خود استفاده می‌کند. سامانه گلستان دارای امکانات متنوعی از جمله اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های تحصیلی، نمرات و اعلان‌های دانشگاه است. برای دسترسی به این امکانات و مشاهده اطلاعات تحصیلی خود، دانشجوان نیاز به ورود به سامانه گلستان دارند. در ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه پیام نور، برای هرکدام از آن ها یک نام کاربری و رمز عبور در نظر گرفته می‌شود که برای ورود به سامانه گلستان به آن نیاز دارند.

سایت گلستان

سایت گلستان دانشگاه پیام نور به عنوان درگاه اصلی ورود به سامانه گلستان عمل می‌کند. این سایت با آدرس reg.pnu.ac.ir قابل دسترسی است. از طریق سایت گلستان، دانشجویان می‌توانند به سامانه گلستان وارد شوند و از امکانات مختلف آن استفاده کنند.

سایت گلستان دارای طراحی ساده و کاربرپسندی است که به دانشجوان امکان ورود سریع و راحت به سامانه گلستان را می‌دهد. البته ایراداتی نیز در رابط کاربری نسخه موبایل این سایت وجود دارد که برخی از دانشجویان را برای ورود به سیستم گلستان با موبایل، دچار مشکل می‌کند. به همین علت توصیه می‌کنیم برای ورود و انجام کار های خود توسط این سایت، از سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید.

برای ورود به سامانه، دانشجوان باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد، می‌توانید به صفحه اصلی سامانه گلستان منتقل شوید.

سایت گلستان دانشگاه پیام نور

مراحل ورود به سامانه گلستان از طریق سایت گلستان

مراحل ورود به سامانه گلستان از طریق سایت گلستان بسیار ساده و قابل فهم است. در ادامه به توضیح مراحل ورود به سامانه از طریق سایت گلستان می‌پردازیم.

باز کردن مرورگر

ابتدا باید یک مرورگر وب را باز کنید. از مرورگرهای معتبری مانند Google Chrome، Mozilla Firefox، یا Microsoft Edge استفاده کنید.

ورود به سایت گلستان

با استفاده از آدرس reg.pnu.ac.ir وارد مرورگر شوید. لازم به ذکر است که گاهی ورود به سامانه گلستان پیام نور امکان پذیر نبوده و یک ارور در صفحه نمایشگر سیستم به شما نمایش داده می‌شود.  علت ظاهر شدن این ارور به آماده نبودن زیرساخت های سامانه گلستان به دلایل مختلفی مانند به روز رسانی، برطرف کردن مشکلات و … برمی‌گردد. در چنین مواقعی باید ورود به سامانه گلستان را به زمان دیگری موکول کنید.

بیشتر بدانید:  پزشکی تعهدی

ورود به سامانه

در صفحه اصلی سایت گلستان، دو فیلد ورود نام کاربری و رمز عبور قابل مشاهده هستند. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

کلیک بر روی “ورود”

پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، بر روی دکمه “ورود” یا “ورود به سامانه” کلیک کنید.

پس از ورود موفق به سامانه گلستان، شما به پنل کاربری خود منتقل می‌شوید و می‌توانید از امکانات مختلف سامانه استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای ورود به سامانه گلستان پیام نور، باید کد امنیتی ظاهر شده بر روی صفحه را در کادر مشخص وارد کنید. توجه داشته باشید که کوچک و بزرگ بودن حروف انگلیسی وارد شده اهمیتی ندارد و می‌توانید از هر دو آن‌ها استفاده کنید.

امکانات سامانه گلستان

سامانه گلستان دارای امکانات متنوعی است که به دانشجوان امکان مدیریت تحصیلات و اطلاع‌رسانی مؤثر را می‌دهد. برخی از امکانات اصلی این سامانه عبارتند از:

  • مشاهده برنامه‌های تحصیلی و دروس ارائه شده
  • مشاهده نمرات و اعلان‌های دانشگاه
  • ثبت نام در دروس و انتخاب واحدها
  • ارسال و دریافت پیام‌های دانشجویی
  • درخواست مدارک تحصیلی و …

امکانات سامانه گلستان دانشگاه پیام نور

سخن آخر

در این مقاله، به بررسی سایت گلستان دانشگاه پیام نور و ورود سریع به سامانه گلستان از طریق آدرس reg.pnu.ac.ir پرداختیم. سامانه گلستان ابزاری قدرتمند برای مدیریت امور تحصیلی و اطلاع‌رسانی به دانشجویان است که به آنها امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مختلف را می‌دهد. به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور، سامانه گلستان را به عنوان منبع اصلی برای مدیریت تحصیلات و اطلاع‌رسانی به دانشجویان خود بشناسید و از امکانات آن بهره‌برداری کنید.

در صورتی که در هر کدام از مراحل استفاده از سامانه گلستان پیام نور دچار مشکلی شدید، می‌توانید به مسئولین آموزش دانشگاه خود مراجعه کنید. اگر امکان مراجعه حضوری به دانشگاه را نداشتید، می‌توانید با مشاوران سایت کنکورچی تماس تلفنی برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را از مشاورین مربوطه دریافت کنید.

نویسنده این مطلب

یاسمن شفیعی

مدیر بازاریابی دیجیتال یک شرکت معتبر و دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی است که به علت علاقه وافری که به نوشتن دارد، گاهی در کنار شغل اصلی خود به نویسندگی نیز می‌پردازد.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما