logo

کارت ایثارگری

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
کارت ایثارگری

کارت ایثارگری یک نوع کارت برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به رزمندگان دفاع مقدس است و افراد می‌توانند با ارائه مدارک مور نیاز برای دریافت کارت ایثارگری به‌صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنند. امروزه بسیاری از افراد از نحوه دریافت کارت ایثارگری باخبر نبوده و به همین دلیل برای دریافت کارت ایثارگری اقدام نمی‌کنند.

نحوه دریافت کارت ایثارگری ارتش، سپاه و ناجا باهم متفاوت بوده و افراد باید باتوجه‌ به ارگان خدمتی خود و همچنین ارائه مدارک موردنیاز برای دریافت کارت ایثارگری خود اقدام کرده و از مزایای کارت ایثارگری برخوردار شوند. نحوه دریافت کارت ایثارگری به دو صورت حضوری و غیرحضوری است که فرد در هر دو روش با ارائه مدارک خواسته شده می‌تواند برای دریافت کارت خود اقدام کرده و پس از مدتی آن را دریافت کند. برای پیگیری دریافت کارت ایثارگری می‌توانید از طریق کد ملی خود اقدام کنید.

افراد ایثارگر از مزیت‌ها و حقوق کارت ایثارگری بهره می‌برند. حقوق و مزایای کارت ایثارگری ارتش، سپاه و ناجا مشابه هم بوده و تفاوت چندانی باهم ندارند.

کارت ایثارگری چیست؟

پرونده‌های مربوط به رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس ممکن است با مشکلاتی مانند گم‌شدن، فرسوده‌شدن و پارگی و… روبه‌رو شوند به همین دلیل برای حفظ اطلاعات از کارت‌های ایثارگری استفاده می‌شود. این کارت به افراد این اجازه را می‌دهد که تمامی اطلاعات مربوط به جنگ دفاع مقدس را در حجمی کوچک‌تر در اختیار داشته باشند.

کارت ایثارگری جدید نوعی کارت هوشمند بوده که دارای بارکد است و با اسکن‌کردن آن اطلاعات مربوط به هشت سال دفاع مقدس فرد آشکار می‌کند. سپاه، ارتش و ناجا دو ارگان مهم بودند که در دوران جنگ رزمنده‌ها را جذب کرده و برای آن‌ها اقدام به ارائه کارت ایثارگری نموده‌اند.

کارت ایثارگری سپاه

سپاه یکی از ارگان‌های مهم در زمان جنگ دفاع مقدس بوده که سربازان را به طور رسمی و بسیجی و برای انجام‌وظیفه به جبهه می‌فرستاد. سپاه برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به رزمندگان کارت ایثارگری را به آن‌ها ارائه می‌دهد. افرادی که به‌صورت سرباز رسمی، سرباز وظیفه و سرباز بسیجی در جبهه‌های جنگ بوده و به مدت ۴۵ روز و بیشتر فعالیت داشتند می‌توانند با ارائه مدارک موردنیاز برای ثبت ‌نام کارت ایثارگری اقدام کرده و آن را از سپاه دریافت کنند.

کارت ایثارگری ارتش

ارتش یکی دیگر از ارگان‌های مهمی است که در دوران دفاع مقدس افراد را به‌عنوان رزمنده به جبهه می‌فرستاد. همه افرادی که از طریق ارتش به جبهه فرستاده شده‌اند می‌توانند با ارائه مدارک موردنیاز کارت ایثارگری ارتش را دریافت کنند. افرادی که می‌توانند اقدام به دریافت کارت ایثارگری ارتش کنند شامل سرباز نظام‌وظیفه، رسمی و افرادی که به از طرف بسیج به سربازی رفته‌اند است.

به این نکته توجه داشته باشید که کارت ایثارگری ارتش تنها برای افرادی صادر می‌شود که بیش از سه ماه در جبهه فعالیت داشته‌اند.

کارت ایثارگری ناجا

ناجا یکی از ارگان‌های مهم بوده و برای افرادی که در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ در جنگ دفاع مقدس و مناطق امنیتی فعالیت داشته‌اند کارت ایثارگری ارائه می‌دهد. رزمندگان می‌توانند برای دریافت کارت ایثارگری ناجا ابتدا مدارک لازم را ارائه داده و کارت خود را بعد دریافت کنند.

بیشتر بدانید:  مشاوره کنکور در مشهد

ثبت‌نام کارت ایثارگری

افرادی که شرایط لازم برای دریافت کارت ایثارگری را دارند می‌توانند با انجام مراحلی خاص کارت خود را دریافت کنند. مراحل ثبت‌نام برای دریافت کارت ایثارگری هر کدام از ارگان‌های ارتش، سپاه و ناجا متفاوت است. برای طی‌کردن مراحل اولیه ثبت ‌نام کارت ایثارگری افراد باید در سایت‌های این سه ارگان ثبت‌نام کرده و بعد مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

نحوه دریافت کارت ایثارگری سپاه

روشی که برای ثبت‌نام کارت ایثارگری سپاه وجود دارد به‌صورت حضوری است و افراد باید به‌صورت حضوری به یگان خدماتی منطقه خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک موردنیاز ثبت‌نام کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام کارت ایثارگری سپاه برای خانواده شهدا و جانبازان درصورتی‌که اطلاعات آن‌ها در سایت ثبت شده باشد می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌ نام کارت ایثارگری سپاه برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

نحوه دریافت کارت ایثارگری سپاه

نحوه دریافت کارت ایثارگری ارتش

افراد برای ثبت‌نام کارت ایثارگری افراد می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنند. در ثبت‌نام حضوری افراد با ارائه مدارک موردنیاز به یگان خدماتی منطقه خود می‌توانند کارت ایثارگری خود را دریافت کنند. در روش غیرحضوری شما می‌توانید با مراجعه به سایت کارت ایثار ارتش و ارائه مدارک خواسته شده برای دریافت کارت ایثارگری ارتش اقدام کنید.

حقوق کارت ایثارگری

افرادی که به مدت یک سال در جبهه‌های جنگ فعالیت داشته و دارای کارت ایثارگری هستند مبلغی را به‌عنوان حقوق دریافت می‌کنند. حقوق کارت ایثارگری ارتش و حقوق کارت ایثارگری سپاه به یک مقدار می‌باشد و تفاوت چندانی باهم ندارند. حقوق کارت ایثارگری سربازی نیز مانند حقوق کارت ایثارگری ارتش و سپاه است.

مزایا کارت ایثارگری

افرادی که کارت ایثارگری دارند از حقوق و مزایای کارت ایثارگری بهره‌مند می‌شوند. برخی از مزایای کارت ایثارگری سپاه و ارتش در ادامه آورده شده است.

  • کسری خدمت سربازی فرزندان پسر
  • استفاده از بیمه ایثارگران
  • دریافت وام خوداشتغالی
  • بهره‌مندی از سهمیه مسکن
  • دریافت حقوق برای ایثارگرانی که حقوق ثابت ندارند.
  • و…

لیست بخشنامه جدید کارت ایثارگری

بخشنامه مربوط به کارت ایثارگری در مورد مطالب مهمی توضیح داده و شما را با لیست بخشنامه جدید کارت ایثارگری آشنا می‌کند. متن بخشنامه را می‌توانید از سایت کنکورچی مطالعه کنید.

سخن پایانی

کارت ایثارگری به افرادی تعلق می‌گیرد که در جبهه‌های جنگ فعالیت داشته و خدمت کرده‌اند. افرادی که کارت ایثارگری دارند می‌توانند از حقوق و مزایای کارت ایثارگری برخوردار شوند. نحوه ثبت‌نام برای دریافت کارت ایثارگری به دو روش حضوری و غیرحضوری وجود دارد و شما می‌توانید با ارائه مدارک موردنیاز روند ثبت‌نام خود را طی کنید و در انتها کارت ایثارگری را دریافت کنید. داشتن کارت ایثارگری برای ایثارگران و فرزندان آن‌ها مزیت‌های زیادی مانند داشتن سهمیه در ازمون‌های مختلف مانند کنکور  سراسری و… می‌باشد. حقوق و مزایای کارت ایثارگری ارتش و سپاه مشابه هم بوده و فرق چندانی باهم ندارد. برای آگاهی بیشتر درمورد این موضوع می‌توانید سؤالات خود را از سایت کنکورچی بپرسید.

سؤالات متداول

مدارک لارم برای کارت ایثار چیست؟

یکی از مهم‌ترین مدارک لارم برای دریافت کارت ایثارگری داشتن کارت پایان خدمت است.

نحوه پیگیری کارت ایثارگری به چه صورت است؟

پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی امکان‌پذیر است.

بیشتر بدانید:  ثبت نام بهورزی همدان

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما