logo

آموزش کامل ثبت نام مدارس علامه طباطبایی 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ثبت نام مدارس علامه طباطبایی

یکی از مدارس پرطرفدار در شهر تهران، مدارس علامه طباطبایی هستند. داشتن امکانات متنوع و همچنین سطح علمی بالای این مدرسه باعث شده است افراد زیادی خواستار ثبت‌نام در این مدارس باشند. در مدارس علامه طباطبایی برای جذب دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم، یک آزمون ورودی در نظر گرفته‌ شده است.

برای ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی باید در زمان آغاز ثبت‌نام آزمون به سامانه ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی مراجعه کرده و فرم‌های لازم برای این منظور را پر کنید. در ادامه این مقاله با تیم مرکز مشاوره تحصیلی کنکورچی همراه باشید تا مراحل ثبت نام مدارس دخترانه علامه طباطبایی 1403 و مواردی که در این خصوص باید بدانید را بررسی کنیم.

معرفی مدارس علامه طباطبایی

مجموعه مدارس علامه طباطبایی که از مدارس غیرانتفاعی هستند، از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این مجموعه امروزه در تهران دارای شعبه‌های مختلفی است که نسبت به سایر مدارس هم مقطع، سطح علمی بالاتری دارد. دو موسسه اصلی این مدارس شامل موسسه حقوقی فرهنگی ادب و دانش و موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی است که هردو مؤسسه دارای مقطع دوره اول و دوم متوسطه هستند.

مدارس موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی تنها از بین دانش‌آموزان پسر و مدارس موسسه حقوقی فرهنگی ادب دانش از بین دانش‌آموزان دختر و پسر، هرساله پذیرش و ثبت‌نام انجام می‌دهند. دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به حضور این مدارس عالی هستند، باید در زمان ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی که از تاریخ 2 دی ‌ماه است، به سایت‌های اعلام شده از طرف این مدارس مانند alameh.ir و یا mat.ir مراجعه کرده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدارس علامه طباطبایی

آزمون مدارس علامه طباطبایی

طبق روند هرساله برگزاری آزمون‌های مدارس علامه طباطبایی، این آزمون در 2 مرحله برگزار می‌شود. داوطلبانی که شرایط شرکت در آزمون‌های این مدارس را داشته باشند، می‌توانند در زمان ثبت‌نام چندین واحد آموزشی را انتخاب کرده و اولویت‌بندی کنند. دانش‌آموزان علاقه‌مند به ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی، تا 6 روز قبل از آزمون فرصت دارند که اقدامات لازم را بری ثبت‌نام انجام دهند. شما قبل از شرکت در آزمون‌های ورودی این مدارس باید نکات مهم و شرایط آزمون را مطالعه کرده باشید. می‌توانید برای کسب نمره قبولی و ثبت‌نام در مدارس علامه طباطبایی از مشاورین مرکز کنکورچی کمک بگیرید.

شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی 1403

در مدارس علامه طباطبایی برای سنجش دانش‌آموزان، علاوه بر آزمون ورودی شرایط مختلفی را در نظر می‌گیرند. مهم‌ترین موارد را بین این شرایط در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • مهم‌ترین شرطی که برای ثبت‌نام در مدارس علامه طباطبایی وجود دارد، داشتن معدل کل حداقل 19 در کارنامه‌ پایانی سال تحصیلی هشتم و معدل 19 و بالاتر در کارنامه نیمسال اول پایه تحصیلی نهم است.
  • این مدارس بعد از برگزاری آزمون کتبی تا یک و نیم برابر ظرفیتی که قصد ثبت‌نام آن‌ها را در مدارس دارند، اعلام قبولی می‌کنند. سپس افرادی که در آزمون ورودی قبول شده‌اند باید در مرحله دوم که مصاحبه حضوری با آن‌ها است شرکت کنند.
  • در آخرین مرحله بعد از اعلام شدن نتایج، درصورتی‌که برای ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی پذیرفته‌ شده بودید باید در جلسه حضوری شرکت کرده، مدارک مربوط به ثبت‌نام را تکمیل کنید و شهریه را نیز پرداخت کنید. در این مرحله دانش‌آموزان باید به همراه اولیا در جلسه شرکت کنند.
بیشتر بدانید:  کد پرسنلی فرهنگیان

شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی 1403

سامانه ثبت نام آزموس مدارس علامه طباطبایی

متقاضیان ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی باید به دو سامانهalameh.ir  و یا mat.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند. با مراجعه به هر یک از این دو سامانه و ثبت کردن اطلاعات خواسته‌شده، کد و رمز ویژه ثبت‌نام برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد. مدارس علامه طباطبایی به‌ منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شرایط و محل ثبت‌نام آزمون ورودی، دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام در سایت خود قرار داده‌اند. دفترچه‌های آزمون ورودی سال 1403-1404 هنوز منتشر نشده‌اند اما شما می‌توانید با مطالعه کردن دفترچه‌های آزمون سال گذشته اطلاعات کلی و مهمی را درخصوص این مدارس به دست آورید.

نحوه ثبت نام مدارس علامه طباطبایی از طریق سامانه alameh.ir

برای ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی می‌توانید از یکی از دو سایت اعلام شده از سوی این مجموعه مدارس یعنی سایت‌هایalameh.ir  و یا mat.ir اقدام کنید. در ادامه مراحل ثبت نام در از طریق سامانه‌ alameh.ir به صورت گام‌به‌گام دنبال خواهیم کرد.

  1. ابتدا وارد سامانه ir شوید.
  2. اطلاعاتی که در این سامانه از شما خواسته ‌شده را با دقت وارد کنید. سپس از بررسی مجدد اطلاعات وارد شده و اطمینان یافتن از درستی آن‌ها، گزینه تایید را بزنید.
  3. درصورتی‌که در مرحله قبل تمامی اطلاعات را به صورت درست وارد کرده باشید، رمز ویژه ثبت‌نام از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.
  4. در مرحله چهارم باید کد و رمزی که به صورت پیامکی برای شما ارسال می‌شود را در سامانه وارد کنید. سپس اطلاعات فردی و همچنین واحدهایی که مدنظر را دارید با توجه به اولویت‌بندی انتخاب کنید.
  5. در مرحله آخر باید بعد از تکمیل اطلاعات و واحدهای درسی، ساعت و تاریخ جلسه توجیهی را نیز انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام مدارس علامه طباطبایی از طریق سایت mat.ir

علاوه بر سامانه alame.ir  می‌توانید از طریق سامانهmat.ir  نیز برای ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی اقدام کنید. مراحل ثبت‌نام در این سامانه تفاوت چندان زیادی با سامانه‌ alame.ir  ندارد اما این مراحل در ادامه برای شما آورده شده است.

  1. ابتدا وارد سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی به نشانی ir شوید.
  2. در مرحله دوم یک نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود. با داشتن این نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد منوی اصلی سایت شده و ثبت‌نام خود را انجام دهید.
  3. اطلاعات اولیه خود مانند نام و نام خانوادگی، عکس پرسنلی، کارنامه خود و همچنین واحدهای موردنظرتان در این مرحله مشخص کنید.
  4. در انتهای ثبت‌نام بعد از تکمیل اطلاعات مرحله قبل، تاریخ و ساعت جلسه توجیهی خود را انتخاب کنید.

سخن پایانی

دانش‌آموزانی که می‌خواهید در یک مدرسه با امکانات فوق‌العاده و عالی و با سطح علمی بالا، تحصیل کنند می‌توانند در زمان مشخص ‌شده برای ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی اقدام نمایند. برای کسب نمره قبولی در آزمون ورودی این مدرسه و همچنین پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری در مرحله بعد، می‌توانید از مشاوران کنکورچی کمک بگیرید.اگر شما به دنبال ثبت نام در مدارس دیگر مانند مدارس شاهد هستید به مقاله ی ” ثبت نام مدارس شاهد ” سر بزنید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما