logo

رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول

شهرستان دزفول دارای دو مرکز آموزش عالی فرهنگیان برای آقایان و خانم‌ها است. این مراکز شامل مرکز آموزش عالی شهید مرتضی انصاری و مرکز خدیجه کبری در شهرستان دزفول می شود.

معرفی دانشگاه فرهنگیان شیخ مرتضی انصاری دزفول

مرکز آموزش عالی شیخ مرتضی انصاری یکی از شش مرکز آموزش عالی استان خوزستان است. این مرکز آموزشی برای تربیت معلمان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش در استان خوزستان فعالیت می‌کند. ماموریت اصلی این مرکز آموزشی، آموزش و آماده سازی معلمان متخصص و کارآمد برای تدریس در مدارس استان است.

معرفی دانشگاه فرهنگیان مرکز حضرت خدیجه کبری دزفول

این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیلات عالی و انتخاب رشته، برای متقاضیانی که شرایط لازم برای پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه را دارند، مورد توصیه قرار می‌گیرد.
همچنین، مرکز حضرت خدیجه کبری دزفول همانند سایر دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور، به تربیت نیروهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش، یعنی معلمان، می‌پردازد تا بتوانند در ایفای نقش معلمی و توانمندسازی آنها در حوزه آموزش و پرورش استان خوزستان نقش مهمی را ایفا کنند.
پس از کسب تراز لازم در کنکور سراسری، دانشجویان می‌توانند رشته مورد علاقه خود را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دزفول انتخاب کنند. پس از پایان مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری، دانشگاه فرهنگیان دزفول سه برابر ظرفیت پذیرش خود را به مصاحبه حضوری دعوت می‌کند و از بین افراد واجد شرایط، دانشجویانی را برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب می‌کند.

رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول

مرکز شهید مرتضی انصاری:

رشته های الهیاتآموزش ابتدایی
آموزش جغرافیاآموزش عربی
آموزش و مشاوره

مرکز حضرت خدیجه کبری:

آموزش زبان و ادبيات فارسیدبيری الهيات و معارف اسلامی
دبیری تاريخدبیری زبان و ادبيات عربی
دبیری علوم اجتماعیراهنمایی و مشاوره
آموزش ابتداییآموزش جغرافیا
آموزش و پرورش کودکان استثناییآموزش تربیت بدنی
تربیت دبیر زبان انگلیسیآموزش ابتدایی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی

ممکن است بنا به نیازهای استان و دانشگاه، تعدادی از رشته‌ها در دانشگاه های فرهنگیان دزفول کم یا زیاد شوند. برای اطلاعات دقیقتر درباره رشته‌های موجود و تعداد آن‌ها، می توانید با مشاورین دانشگاه تماس بگیرید و یا لیست کامل رشته‌های هر دانشگاه را در دفترچه انتخاب رشته مشاهده کنید. مشاورین دانشگاه می توانند اطلاعات دقیقی درباره رشته‌ها، شرایط ثبت نام و سایر جزئیات مربوطه را برای شما فراهم کنند.

ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان دزفول

برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان دزفول، نیاز است در آزمون سراسری (کنکور) شرکت کنید و پس از قبولی در این آزمون، می توانید رشته تحصیلی مورد نظر خود را در این دانشگاه انتخاب کنید. پس از انتخاب رشته شما باید در مصاحبه دانشگاه شرکت کنید و پس از قبولی در مصاحبه مشغول به تحصیل در دانشگاه شوید.
همچنین برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دزفول شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است که در ادامه به بررسی این شرایط میپردازیم.

شرایط اختصاصی برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان دزفول:

کسب حدقل تراز 6500 در کارنامه کنکور سراسری و بالاتر از این تراز ،برای مجاز شدن در انتخاب رشته.
در طول دوره تحصیل در دانشگاه، متقاضی نباید با هیچ نهاد یا سازمان دولتی یا غیردولتی، به صورت دائمی یا موقتی، رابطه استخدامی یا تعهد خدمت داشته باشد.
در سال 99، دانشگاه فرهنگیان شرط معدل را برای پذیرش داوطلبان برداشت. به این ترتیب، داوطلبان با هر معدلی می توانند در این دانشگاه پذیرفته شوند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش، شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال 1403، حداکثر 24 سال است. با این حال، بر اساس رای دیوان عدالت اداری، احتمال افزایش این شرط سنی به 40 سال وجود دارد. در صورت تایید این رای، اطلاع رسانی لازم در این مقاله انجام خواهد شد. بنابراین دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 باید متولد 1 مهر ماه 78 یا پس از آن باشند.
داوطلبان باید از نظر جسمی، روحی و روانی سالم باشند و توانایی بینایی، گفتاری و شنیداری مناسبی داشته باشند.
داوطلبان برای پذیرش در کدرشته محل‌های انتخابی خود باید بومی آن استان باشند. همچنین، داوطلبان بومی در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.
نتایج ارزیابی تکمیلی (به جز گزینش) تا اعلام نتایج آزمون سال بعد معتبر است و داوطلبان می‌توانند از آن دوباره استفاده کنند
ملاک‌های تعیین بومی بودن داوطلبان در هر یک از رشته محل‌ها به شرح زیر است:
تبصره 1 :داوطلبانی که سه سال آخر دوره متوسطه خود را در یک بخش شهر یا استان گذرانده باشند، بومی آن بخش شهر یا استان محسوب می‌شوند.داوطلبانی که سه سال آخر دوره متوسطه خود را در یک بخش شهر یا استان گذرانده نباشند، بومی بخش شهر و استان محل تولد خود محسوب می‌شوند.داوطلبانی که سه سال آخر دوره متوسطه خود را در خارج از کشور گذرانده باشند، بومی استان محل تولد خود محسوب می‌شوند.
تبصره2: متقاضیانی که سه سال آخر دوره متوسطه خود را در خارج از کشور گذرانده باشند و استان محل تولد آن‌ها نیز خارج از کشور باشد، بومی شهر تهران محسوب می‌شوند.
تبصره 3: توجه داشته باشید که برای پذیرش در رشته‌های فرهنگیان 1403، داشتن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی الزامی است. با این حال، این امر به معنای پذیرش قطعی داوطلب در دانشگاه فرهنگیان نیست و حتی در صورت دعوت به مصاحبه، احتمال عدم پذیرش وجود دارد.

بیشتر بدانید:  حداقل معدل برای ورود به دانشگاه دولتی بدون کنکور

شرایط اختصاصی برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان دزفول

شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان دزفول:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  3. اعتقاد داشتن به نظام و قانون اساسی ایران
  4. عدم محرومیت از استخدام در مراکز دولتی
  5. عدم اعتیاد به سایر مواد مخدر، روان گردان و دخانیات
  6. داشتن سلامت جسمی و روحی کامل و توانایی انجام وظایف
  7. متقاضیان آقا باید دارای شرایط نظام وظیفه عمومی باشند.
  8. داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم

سوالات متداول

رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول کدام هستند؟

شهرستان دزفول دارای دو مرکز آموزش عالی فرهنگیان برای آقایان و خانم‌ها است. این مراکز شامل مرکز آموزش عالی شهید مرتضی انصاری و مرکز خدیجه کبری در شهرستان دزفول هستند.که رشته های قابل ارائه هرکدام از این 2 دانشگاه در بالای این مقاله ذکر شده است.
 ایا شرط معدل برای پذیرش دانشجو در داشگاه فرهنگیان ملاک است؟

در سال 99، دانشگاه فرهنگیان شرط معدل را برای پذیرش داوطلبان برداشت. به این ترتیب، داوطلبان با هر معدلی می توانند در این دانشگاه پذیرفته شوند.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما