logo

مراکز آموزش کمک بهیاری در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
مراکز آموزش کمک بهیاری در تهران

کمک بهیارها (Assistant Nurse) یکی از اعضای کادر پرستاری محسوب می‌شوند. این افراد در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشغول کار می‌شوند و زیرنظر بهیاران و پرستاران امور اولیه بیماران از جمله حمام بیمار، حمل و نقل، امور نظافتی، تعویض ملحفه، کمک در غذاخوردن، مانیتور، وسایل کمک تنفسی، جمع‌آوری نمونه خون، تغییر وضعیت بیمار و … را انجام می‌دهند. البته ممکن است وظایف و مسئولیت‌های کمک بهیارها با توجه به محیط کار با یکدیگر متفاوت باشد. اگر علاقه‌مند به شغل بهیاری هستید باید در دوره‌های مخصوص این شغل که توسط مراکز آموزشی معتبر مانند جهاد دانشگاهی تهران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود شرکت کنید.

مراکز آموزش کمک بهیاری در جهاد دانشگاهی تهران و دانشگاه شهید بهشتی

مراکز آموزش کمک بهیاری در جهاد دانشگاهی تهران و دانشگاه شهید بهشتی افراد را برای جذب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده می‌کنند. این مراکز هر ساله در یک بازه زمانی که از طریق ابلاغیه‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود دوره‌های آموزشی بهیاری برگزار می‌کنند. در پایان دوره، شرکت‌کنندگان گواهی معتبری را دریافت می‌کنند و با داشتن این گواهی و مدرک دیپلم می‌توانند در مراکز درمانی جذب شوند.

علاقه‌مندان هنگام ثبت‌نام در دوره بهیاری می‌توانند از جزئیات این دوره مانند مدت زمان و موارد دیگر اطلاع پیدا کنند اما معمولا مدت زمان این دوره‌ها یکسال است و هزینه کلاس‌ها هم به صورت یکجا یا قسطی قابل پرداخت است. در آخرین دوره، شهریه کلاس‌های بهیاری سه میلیون و ششصدهزار تومان بود. امکان پرداخت این مبلغ در سه قسط نیز فراهم است. جزئیات دوره‌های بهیاری جهاد دانشگاهی تهران و دانشگاه شهید بهشتی به شرح زیر هستند:

دوره بهیاری جهاد دانشگاهی تهران

به علت کمبود نیرو در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، افراد دارای دیپلم که در دوره‌های کمک بهیاری جهاد دانشگاهی شرکت می‌کنند می‌توانند به عنوان بهیار یا کمک پرستار مشغول به کار شوند. جهاد دانشگاهی دوره بهیاری را تحت‌نظر وزارت بهداشت برگزار می‌کند و افراد علاقه‌مند پس از گذراندن دروس تئوری و عملی با دریافت گواهی معتبر امکان ورود به شغل کمک پرستاری را خواهند داشت. برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانید از لینک دوره کمک پرستاری جهاد دانشگاهی تهران استفاده کنید. مشخصات این دوره شامل موارد زیر است.

  • بخش تئوری و عملي : 300 ساعت در طول 2/5 ماه
  • بخش كارآموزی: 1080 ساعت در طول 9 ماه در بيمارستان
  • دو هفته پایانی دوره برای آمادگی فراگیران به منظور شرکت در آزمون نهایی در نظر گرفته شده است.
  • تمامي دارندگان مدرك تحصيلی ديپلم كامل متوسطه (تمامی رشته‌ها : فنی و حرفه ای يا كاردانش) مجاز به شركت در دوره هستند.
  • فراگیران پس از اتمام دوره، امکان استخدام در طرح جذب 10,000 نیروی کمک پرستاری را خواهند داشت اما در عین حال جهاد دانشگاهی هیچ تعهدی برای استخدام دانش آموختگان ندارد.

همچنین برای ثبت نام، متقاضیان باید مراحل زیر را دنبال کنند:

  1.  مراجعه به لینک http://79.175.155.68/parastari/، ثبت اطلاعات درخواست شده و واریز مبلغ 50 هزار تومان برای انجام خدمات اداری، بررسی مدارک و مصاحبه. در صورت ثبت‌نام قطعی این مبلغ از کل شهریه کسر می‌شود در غیر این صورت مبلغ پرداخت شده، غیرقابل عودت خواهد بود.
  2. بعد از 72 ساعت، پیامی از سوی سیستم به داوطلب ارسال می‌شود و داوطلب می‌تواند برای تغییرات احتمالی یا تایید اقدام نماید.
  3. در مرحله بعد کاربر واحد پس از مشاهده وضعیت داوطلب(در حال بررسی، رد شده، تایید شده)، با داوطلبان تایید شده تماس می‌گیرند و زمان مراجعه و مدارک موردنیاز را برای آن‌ها شرح می‌دهند. داوطلبان باید در زمان مشخص شده همراه با مدارک درخواستی به صورت حضوری به واحد مراجعه کرده و فرم‌ها و مدارک خود را تکمیل کنند.
  4. در نهایت پس از تایید نهایی مدارک توسط واحد، داوطلب باید قسط اول شهریه به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان را از طریق درگاه سایت پرداخت نماید.
  5. قسط دوم شهریه باید قبل از آزمون جامع مرحله تئوری و آخرین قسط هم باید سه ماه پس از شروع کارورزی بیمارستان از طریق ورود به پرتال فراگیر و پرداخت الکترونیک انجام شود.
بیشتر بدانید:  سنجش پیش دبستانی

دوره بهیاری دانشگاه شهید بهشتی

واحد جهاد دانشگاهی شهید بهشتی یکی دیگر از مراکزی است که دوره بهیاری را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. این دوره در بازه‌های زمانی مشخص برگزار می‌شود و داوطلبان پس از گذراندن دروس تئوری و واحدهای عملی مدرک معتبر دریافت می‌کنند.

ثبت نام در دوره بهیاری

ثبت نام در دوره‌های بهیاری مراکز مختلف با یکدیگر متفاوت است. افرادی که علاقه‌مند هستند در این دوره‌ها شرکت کنند باید سایت خود مراکز مانند جهاد دانشگاهی تهران، دانشگاه شهید بهشتی و هلال احمر را بررسی کرده و پیگیر فراخوان‌های جذب بهیار شوند. البته سازمان هلال احمر کشور در شش سال گذشته دوره آموزش بهیاری برگزار نکرده اما توصیه می‌کنیم در ابتدای هر سال سایت این سازمان را بررسی کنید تا از جدیدترین فراخوان‌ها راجع به دوره بهیاری مطلع شوید.

آدرس مراکز آموزش کمک بهیاری در تهران

مرکز آموزش کمک بهیاری تهران – جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع نیایش، خیابان دریابندری، پلاک ۷۰

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۲۹۵۷۰۱

شماره تلفن واحد ثبت نام دوره بهیاری: 02122439867

مرکز آموزش کمک بهیاری تهران – علوم پزشکی تهران

آدرس: ابتدای بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، تقاطع فرصت شیرازی، پلاک 5

شماره تلفن واحد ثبت نام دوره بهیاری: 02188993573

 

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما