logo

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد برای مشمول و دختران

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد برای مشمول و دختران

تعداد زیادی از افراد در مقاطع تحصیلی مختلف، از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و تخصصی، دستیاری تخصصی، سالانه در دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند و در آنجا تحصیل می‌کنند. اما بین این داوطلبان، بعضی از افراد از ادامه تحصیل خود در دانشگاه منصرف شوند و واحد پذیرفته شده را ترک کنند.
یکی از این دلایل ممکن است عدم توانایی در پرداخت شهریه باشد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که تصمیم به انصراف از تحصیل گرفته‌اند، باید هزینه‌ی انصراف را پرداخت کنند. هزینه‌ی انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد، بر اساس مقطع تحصیلی و زمان انصراف دانشجویان تعیین می‌شود. در این مقاله، به شرایط و ضوابط انصراف همچنین تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد می‌پردازیم.

شرایط انصراف از دانشگاه ازاد چگونه است؟

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که قصد انصراف از تحصیل را دارند، باید شرایط و ضوابط انصراف از دانشگاه را مطالعه کنند. همچنین، دانشجویان باید توجه داشته باشند که پس از انصراف از دانشگاه، نمی‌توانند تا دو سال مجدداً در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

⦁ دانشگاه آزاد اسلامی پس از ثبت درخواست انصراف دانشجویان، مراتب را به والدین آنها اطلاع خواهد داد.
⦁ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که از دانشگاه انصراف داده اند، می توانند حداکثر تا سه ماه پس از انصراف، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست بازگشت به تحصیل کنند.
⦁ پس از گذشت سه ماه از تاریخ انصراف، حکم انصراف دانشجو قطعی می شود و دانشجو امکان بازگشت به دانشگاه آزاد را نخواهد داشت.
⦁ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که قصد دارند قبل از سپری شدن مهلت سه ماهه انصراف از تحصیل، درخواست خود را قطعی کنند، می توانند با ارائه اجازه نامه از ولی و درخواست مجدد انصراف از تحصیل، حکم انصراف خود را زودتر دریافت کنند.
⦁ دانشگاه آزاد اسلامی موظف است پس از صدور حکم سربازی دانشجویان پسر، یک ماه پس از آن، مراتب را به اداره نظام وظیفه اطلاع دهد.
⦁ دانشجویانی که بدون مرخصی به مدت یک ترم یا بیشتر در دانشگاه غیبت داشته باشند، انصرافی محسوب می شوند و دانشگاه موظف است این موضوع را به آنها اطلاع دهد.
⦁ در برخی موارد استثنایی، ترک تحصیل دانشجو ممکن است موجه باشد. در این صورت، دانشجو باید حداقل یک ماه پیش از پایان نیمسال تحصیلی، دلایل خود را به دانشگاه اعلام کند. اگر ترک تحصیل توسط واحد دانشگاهی تایید شود، آن نیمسال به عنوان مرخصی تحصیلی برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود. را به آنها اطلاع دهد.

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد برای مشمول

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد تا مقطع دکتری برای مشمولین نظام وظیفه فقط یک بار است. دانشجویان پسری که کارت پایان خدمت ندارند و دو بار از دانشگاه انصراف داده اند، نگران شرایط ادامه تحصیل خود هستند. آنها می خواهند بدانند که آیا می توانند دوباره در کنکور سراسری شرکت کنند یا خیر.
بر اساس قوانین آموزش کشور، این دانشجویان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند، اما با شرایطی خاص، آنها باید ابتدا کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی خود را دریافت کنند. سپس، می توانند در مقطع، رشته یا دانشگاه جدیدی ادامه تحصیل دهند.
دانشجویان مشمول آقا که برای بار اول از دانشگاه انصراف می‌دهند تا یک سال برای ادامه تحصیل مجاز به بازگشت هستند.
برخی از دانشجویان از این قانون ناراضی هستند و آن را غیرمنطقی می‌دانند. به همین دلیل، قانون “استفاده از معافیت تحصیلی در مقطع برای یک بار” مورد بررسی قرار گرفته است، اما هنوز تغییراتی در آن ایجاد نشده است.
دانشجویان مشمولی که برای بار دوم از دانشگاه انصراف می‌دهند، باید پس از دریافت کارت پایان خدمت، دوباره در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی دیگر به آنها تعلق نخواهد گرفت.

بیشتر بدانید:  بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد برای مشمول

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد برای دختران

یکی از سوالات رایج در مورد دانشگاه آزاد، امکان دوبار انصراف از این دانشگاه برای دانشجویان خانم است. در این مورد نظرات مختلفی وجود دارد، اما باید بدانید که این کار برای دانشجویان خانم محدودیتی ندارد.
اگر پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل ، دلیل موجهی برای انصراف خود از دانشگاه داشته باشید که این دلیل قابل پذیرش برای دانشگاه مورد نظر باشد، می توانید مجدداً در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهید.

سوالات متداول

دانشجویان دانشگاه ازاد که از دانشگاه انصراف داده اند تا چه مدت بعد از آن میتوانند درخواست بازگشت به تحصیل بدهند؟ دانشجویان می توانند حداکثر تا سه ماه پس از انصراف، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست بازگشت به تحصیل کنند.
تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد چند بار است؟

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه ازاد برای مشمولین و دختران متفاوت است که در مقاله فوق به آن پرداخته شده است.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

6 دیدگاه ها

  • سلام. من دانشجو کارشناسی روزانه مهندسی هستم
    میخوام از دانشگاه انصراف بدم بعدش دانشگاه ازاد ثبت نام کنم برای استفاده از معافیت تا بتونم کنکور تجربی شرکت کنم و بعدش از دانشگاه ازاد هم انصراف بدم
    چنین کاری ممکنه؟

    • سلام وقت بخیر در صورتی که کارت پایان خدمت ندارید چنینچیزی ممکن نیست شما فقط یکبار از دانشگاه یتوانید انصراف دهید بهتر است دو ترم مرخصی بگیرید .

  • سلام من یه بار از دانشگاه آزاد انصراف‌ دادم و دوباره ثبت نام کردم دانشگاه آزاد و امسال کنکور دادم درصورت قبولی در کنکور سراسری و انصراف برای بار دوم از دانشگاه آزاد مشکلی برای سربازی پیش میاد؟

  • سلام
    ببخشید یه سوالی داشتم ازتون
    من امسال دانشجوی دانشگاه آزاد بودم و مجدد کنکور دادم و اگر امسال دولتی یا شهریه پرداز دولتی قبول بشم باید از آزاد انصراف بدم برم دولتی

    و اگر بخوام سال بعد مجدد کنکور شرکت کنم و روزانه رشته تاپ بیارم نمیتونم برم؟
    چون یه جایی خوندم فقط یکبار حق انصراف از دانشگاه وجود داره حالا نمیدونم واسه دولتی گفته بود یا آزاد

    • سلام وقت بخیر محدودیت یک بار انصراف از دانشگاه های شهریه پرداز دولتی و آزاد فقط برای پسر ها به علت نظام وظیفه می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما