logo

سایت بهستان دانشگاه شاهد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
سایت بهستان دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد، به عنوان یکی از دانشگاه های برجسته و پرطرفدار، پذیرای دانشجویانی است که علاوه بر برخورداری از رتبه ی علمی مناسب در کنکور سراسری، شرایط اختصاصی این دانشگاه را نیز دارا باشند. مصاحبه حضوری، گامی مهم در فرآیند پذیرش این دانشگاه محسوب می شود و فرصتی برای متقاضیان فراهم می کند تا تعهد و انگیزه خود را برای تحصیل در این محیط علمی و معنوی ثابت کنند.

معرفی سایت بهستان دانشگاه شاهد

سایت بهستان دانشگاه شاهد، پلتفرمی جامع در دانشگاه شاهد است که با هدف ارائه خدمات آموزشی و اداری به صورت آسان و کارآمد به دانشجویان این دانشگاه طراحی شده است.
این سامانه با ایجاد پنل کاربری شخصی برای هر دانشجو، امکانات متنوعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا تجربه‌ای نوین از آموزش را رقم بزنند.
از جمله امکانات سایت بهستان دانشگاه شاهد می توان به مشاهده اطلاعات فردی ، انتخاب واحد ، ثبت نام غیرحضوری ،مشاهده نتایج آزمون‌ها ، ارتباط با اساتید و …اشاره کرد.
سامانه بهستان شاهد نه تنها با ارائه خدمات آنلاین، سرعت و کارایی امور دانشگاهی شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، بلکه با امکاناتی نوین، تجربه تحصیلی شما را ارتقا می‌دهد.
برای ورود به سایت بهستان دانشگاه شاهد و بهره‌مندی از خدمات متنوع آن، به شناسه کاربری و گذرواژه‌ای منحصر به فرد نیاز دارید که به شما اختصاص داده می‌شود.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به پاسخ سوالات شما در مورد نحوه ورود و ثبت نام غیرحضوری در سایت بهستان دانشگاه شاهد و همچنین انتخاب واحد از طریق این سامانه و سایر نکات مربوط به آن، بپردازیم.

معرفی سایت بهستان دانشگاه شاهد

نحوه ورود به سایت بهستان دانشگاه شاهد

برای ورود به سایت بهستان دانشگاه شاهد مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. به نشانی eduportal.shahed.ac.ir از طریق مرورگر خود مراجعه کنید و سپس اطلاعات خواسته شده نظیر شناسه کاربری و گذروازه را وارد کنید.
  2. کد امنیتی درج شده در تصویر را به درستی وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود کلیک کنید تا وارد پورتال شخصی خود شوید.
  3. هنگام ورود به سایت از شما خواسته می شود نسبت به تغییر گذرواژه خود اقدام کنید ، شما می توانید شناسه کاربری و گذرواژه جدیدی برای خود ایجاد کنید.
  4. مسئولیت نگهداری شناسه کاربری و گذروازه و همچنین مسئولیت تمام تغییرات ایجاد شده از طریق این شناسه کاربری بر عهده کاربران این سایت خواهد بود.

نحوه ثبت نام غیرحضوری در سایت بهستان دانشگاه شاهد

پس از طی کردن مراحل ورود به سایت که در بالا گفته شد، جهت ثبت نام غیرحضوری در سایت بهستان دانشگاه شاهد ، باید فرم های مربوط به ثبت نام را به طور کامل و صحیح تکمیل کنید و پس از ارسال مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه ، فرم مشخصات قابل نمایش خواهد بود. و شما باید از این فرم پرینت تهیه کرده و در زمان مراجعه ، به دانشگاه ارائه دهید.

مراحل ثبت نام غیرحضوری دانشجو در سایت بهستان دانشگاه شاهد

.1 ورود به سایت:دانشجویانباید به سایت بهستان به نشانی eduportal.shahed.ac.ir مراجعه کرده و شناسه کاربری و گذرواژه خود را وارد کنند و دکمه ورود را کلیک کنند.

بیشتر بدانید:  واحد نظری چیست

.2 تکمیل فرم مشخصات دانشجو: هنگام ورود به سیستم ،فرمی شامل اطلاعات و مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده می شود که در تصویر زیر مشاهده می کنید.در این فرم دانشجو باید اطلاعاتی مانند وضعیت نظام وظیفه، تاییدیه تحصیلی، فعالیت های شغلی و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کند.

.3 بارگذاری مدارک: دانشجویان باید با کلیک بر روی دکمه آبی انتخاب ،مدارک مورد نیاز اعم از مدارک تحصیلی را در سایت آپلود کنند.

.4 تکمیل اطلاعات شغلی: در این بخش از فرم که در تصویر زیر مشاهده می کنید باید اطلاعات شغلی دانشجو مشخص شود

.5 اطلاعات افراد خانواده: در این بخش از فرم دانشجو باید اطلاعات خواسته شده در مورد اعضای خانواده را تکمیل کند و سپس بر روی دکمه «ایجاد» کلیک کند.

.6 اطلاعات معرفین: در این بخش از فرم دانشجو باید اطلاعات مربوط به معرفین و همچنین اطلاعاتی نظیرفعالیت های اجتماعی، فرهنگی و همچنین سفرهای خارجی نیز باید درج شود. سپس مدارک مورد نیاز مربوط به معرفین به صورت فایل بارگذاری شود.

.7 ثبت فرم پرداخت: در این مرحله با تکمیل فرم مربوط به پرداخت هزینه ، ثبت نام غیرحضوری دانشجو تکمیل می شود و می تواند نسبت به چاپ فرم ها اقدام کند.
باید تاکید شود که پس از انجام ثبت نام غیر حضوری در دانشگاه شاهد، دانشجویان موظف هستند فرم اطلاعات کامل دانشجوی جدید الورود را پرینت کرده و همراه خود به مراجعه حضوری در دانشگاه داشته باشند. این پرینت باید به مسئولان ذی‌ربط در دانشگاه ارائه شود.

مراحل ثبت نام غیرحضوری دانشجو در سایت بهستان دانشگاه شاهد

چگونگی انتخاب واحد در سایت بهستان دانشگاه شاهد

⦁ دانشجو باید با وارد کردن شناسه کاربری و گذرواژه وارد پورتال شخصی خود شود.
⦁ هنگام آغاز مهلت ثبت نام، دانشجو برای ثبت نام اصلی باید روی “فرم ثبت نام اصلی” کلیک کند، ولی اگرقبلاً ثبت نام کرده و قصد ترمیم اطلاعات خود را دارد، باید روی “ترمیم موارد لازم” کلیک کند.
⦁ در جدولی که شامل اطلاعات هویتی، تغییرات درخواستی، برنامه هفتگی و لیست دروس ارائه شده است، دروسی که برای دانشجو تعریف شده‌اند، با سه نقطه کنار ساعت کلاس نمایش داده می‌شوند.
⦁ برای مشاهده جزئیاتی مانند نام درس، مدرس، زمان و مکان برگزاری کلاس و پیش‌نیازها ، باید بر روی سه نقطه کلیک شود.
⦁ برای اضافه کردن درس مورد نظر به لیست تغییرات درخواستی ، دانشجو باید درس را انتخاب کرده و بر روی دکمه «ثبت تغییرات» کلیک کند.
⦁ در صورتی که تداخل و خطایی وجود نداشته باشد ، با کلیک روی ثبت تغییرات، ثبت‌نام نهایی انجام می‌شود.
⦁ دانشجو در نهایت می‌تواند با مشاهده بخش مربوطه، برنامه هفتگی خود را مشاهده کند. او می‌تواند دروس انتخابی خود و زمان بندی آنها را از طریق برنامه هفتگی مشاهده کند.

سوالات متداول

نشانی سایت بهستان دانشگاه شاهد چیست؟

آدرس سایت بهستان دانشگاه شاهد eduportal.shahed.ac.ir می باشد.
چگونه در سایت بهستان شاهد ثبت نام غیرحضوری انجام دهیم؟

دانشجویان باید به سایت eduportal.shahed.ac.ir مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند و پس از ورود به سیستم ،فرمی که در اختیار انها قرار میگیرد را با توجه به مراحلی که در بالای مقاله گفته شد ، تکمیل نمایند.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما