logo

دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش

افراد زیادی علاقه‌مند هستند به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند. این افراد طی فرآیند استخدام، در آزمون کتبی و مصاحبه این سازمان از نظر ضوابط عمومی مانند مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی و صلاحیت‌های جسمی، علمی و روانی سنجیده می‌شوند و در صورت کسب امتیازات لازم در تمامی این زمینه‌ها در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند. اما تعداد زیادی از این افراد پس از کسب نمره قبولی در  آزمون کتبی، در مصاحبه حضوری رد می‌شوند. به نظر شما دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش چیست؟ آشنایی با این دلایل به افراد کمک می‌کند با آمادگی بیشتری در مصاحبه حضوری فرهنگیان حاضر شوند و شانس استخدام خود را افزایش دهند.

چه کسانی در گزینش آموزش و پرورش رد میشوند؟

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که داوطلبان استخدام آموزش و پرورش با آن مواجه هستند این است که چه کسانی در گزینش آموزش و پرورش رد می‌شوند؟ رد شدن در مصاحبه این سازمان دلایل زیادی دارد. آموزش و پرورش در زمان آزمون کتبی و مصاحبه حضوری، داوطلبان را از نظر مواردی مانند مسائل علمی، عقیدتی، معاینات پزشکی و … ارزیابی می‌کند. بنابراین ممکن است یکی از دلایل زیر باعث رد شدن فرد در مصاحبه آموزش و پرورش شود:

  • تعداد داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بسیار بالاست و همین مسئله باعث می‌شود افراد زیادی در مرحله آزمون کتبی، امتیازات لازم را کسب نکنند. اما افرادی که در آزمون کتبی قبول شده‌اند باید در زمان تعیین شده، در مصاحبه حضوری حاضر شوند. این افراد اگر در تاریخ اعلام شده در محل مصاحبه حضور پیدا نکنند در آموزش و پرورش جذب نخواهند شد و فرصت دیگری هم برای مصاحبه آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قبولی یک فرد در مصاحبه آموزش و پرورش، اعتماد به نفس بالای داوطلب است. داوطلبان باید بدون استرس به سوالات مصاحبه پاسخ بدهند.
  • داوطلبانی که نتوانند به سوالات علمی مصاحبه آموزش و پرورش پاسخ درست بدهند در این مصاحبه رد خواهند شد زیرا شغل معلمی نیازمند داشتن صلاحیت‌های علمی لازم است.
  • یکی از دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش پاسخگویی نادرست به سوالات عقیدتی مصاحبه است. داوطلبانی که اطلاعات دینی و سیاسی آن‌ها کم یا ضعیف باشد موفق به کسب امتیازات لازم نخواهند بود.
  • داوطلبان باید در زمان مصاحبه لباس مناسبی بپوشند. در صورتی که افراد از لباس مناسب استفاده نکنند در مصاحبه رد می‌شوند. ضروری است خانم‌ها هنگام مصاحبه حجاب اسلامی را به طور کامل رعایت کنند و آقایان لباس کاملا رسمی بر تن داشته باشند.
  • داوطلبان فقط در صورت داشتن شرایط جسمانی مناسب می‌توانند به عنوان معلم مشغول به کار شوند. معمولا شرایط جذب نیرو در این سازمان در دفترچه ثبت نام آزمون موجود است و کلیه داوطلبان باید قبل از ثبت نام این موارد را به طور کامل مطالعه کنند. سلامت داوطلبان شغل معلمی توسط پزشک مورد اعتماد آموزش و پرورش ارزیابی می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده مشکلاتی مانند ناشنوایی، کور رنگی، لکنت زبان، نابینایی و بیماری نیستاگموس از دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش هستند. همچنین در روند استخدام معلم، داوطلب از نظر مواردی مانند سلامت روانی، قد، وزن، بیماری‌های غدد، بیماری‌های قلب و عروق و مغز و اعصاب ارزیابی می‌شوند.
بیشتر بدانید:  افتادن درس در دانشگاه پیام نور

چه کسانی در گزینش آموزش و پرورش رد میشوند؟

نحوه اعتراض به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبانی که در آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش موفق به کسب نمره قبولی نشوند امکان ثبت اعتراض را دارند. ثبت اعتراض به رد شدن در گزینش آموزش و پروش از طریق سایت سنجش به صورت آنلاین و به صورت حضوری(از طریق آموزش و پرورش استان) امکانپذیر است. معمولا پس از اعلام نتایج، داوطلبانی که پذیرفته نشده‌اند 10 الی 15 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را نسبت به درصدها و نمره کسب شده در مصاحبه، ثبت کنند. اما توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از دریافت نتیجه اعتراض خود را ثبت کنید.

نحوه اعتراض به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش به این شکل است که ابتدا باید وارد سایت سنجش شوید و در این سایت ثبت نام کنید. بعد از تکمیل ثبت نام و ورود به سایت، از بخش درخواست جدید(با توجه به سال و زمان آزمون) درخواست اعتراض به نمره مصاحبه را ثبت نمایید.

نکته: در کارنامه نهایی داوطلبان، نمره کل نوشته می‌شود و جزئیات مربوط به نمره مصاحبه(30%) ذکر نمی‌شود. برای محاسبه نمره مصاحبه می‌توانید به مقاله «سوالاتی که بعد از مصاحبه پیش می‌آید» مراجعه کنید.

از آنجا که ممکن است درخواست‌های آنلاین دیرتر به نتیجه برسند پیشنهاد می‌کنیم برای اعتراض به نتیجه مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش، همراه با در  کلیه مدارک و مستندات به اداره کل آموزش و پروش استان مدنظر مراجعه کنید.

نحوه اعتراض به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

جمع‌بندی درباره دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش

در این مقاله دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش را توضیح دادیم. اگر قصد دارید در آزمون این سازمان شرکت کرده و به عنوان معلم استخدام شوید حتما از عوامل تاثیرگذار در قبولی آزمون کتبی و دلایل رد شدن در مصاحبه حضوری اطلاع پیدا کنید زیرا با این کار شانس قبولی خود را افزایش می‌دهید.

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما