logo

تجربیات مصاحبه آموزگار ابتدایی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
تجربیات مصاحبه آموزگار ابتدایی

براساس آخرین اخبار منتشر شده، فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش همانند سال‌های گذشته دارای دو مرحله است و داوطلبانی که علاقه‌مند هستند به عنوان آموزگار ابتدایی مشغول به کار شوند ابتدا باید در آزمون کتبی شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند. این افراد پس از موفقیت در آزمون کتبی باید در مرحله دوم استخدام، یعنی مصاحبه حضوری شرکت کنند و از نظر روانشناختی، سیاسی، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی مورد بررسی قرار گیرند. در صورتی که داوطلبان در این مرحله هم نمره قبولی را کسب کنند در آموزش و پروش جذب می‌شوند. اما چگونه می‌توان شانس قبولی در این آزمون را افزایش داد؟ یکی از موثرترین راه‌ها برای موفقیت در آزمون و مصاحبه آموزش و پرورش، استفاده از تجربیات قبول شدگان این سازمان در سال‌های قبل است. در ادامه تعدادی از این تجربیات را با هم مرور می‌کنیم.

تجربیات قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی

بدون شک استفاده از تجربیات قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی سال‌های قبل، باعث می‌شود داوطلبان با اطلاعات بیشتری در این آزمون شرکت کنند و شانس پذیرفته شدن خودشان را در این شغل افزایش دهند. بخشی از این تجربیات شامل موارد زیر هستند:

  1. کنترل استرس و داشتن اعتماد به نفس بالا، در صورتی که هنگام مصاحبه، مصاحبه‌گر متوجه استرس شما شود ممکن است نمره پایینی برایتان در نظر بگیرد. به طور کلی در مصاحبه آموزش و پرورش اخلاق، شیوه بیان و طرز رفتار شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین مهم است که شما با روی خوش و اعتماد به نفس کافی در جلسه مصاحبه حاضر شوید.
  2. براساس تجربیات قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی یکی از مهم‌ترین نکات برای قبولی در این مصاحبه، ارائه پاسخ درست به سوالات عقیدتی است. بنابراین حتما قبل از مصاحبه، پرتکرارترین سوالات عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و روانشناختی را بررسی کنید.
  3. حتما تمامی مدارک خود را از قبل آماده کنید. این مدارک شامل تهیه دو کپی از تمامی مدارک، برگه گزینش و تاییدیه اطلاعات فردی است. همچنین همراه داشتن مدارک بسیج و جهادی و مدارک مرتبط با شغلی که علاقه‌مند به آن هستید مانند مدرک مربیگری و یا مدارک دوره‌های نرم‌افزاری کامپیوتر می‌تواند تاثیر مثبتی روی روند استخدام شما داشته باشد.
  4. در تمام مراحل استخدام و مصاحبه حتما یک خودکار آبی همراه داشته باشید تا برای پر کردن فرم‌ها دچار مشکل نشوید.
  5. به ساعت و مکان مصاحبه خود دقت کنید.
  6. حتما با ظاهری مناسب در مصاحبه حاضر شوید. خانم‌ها باید با حجاب کامل اسلامی و آقایان با لباس رسمی در این جلسه حضور پیدا کنند. بهتر است آقایان ته‌ریش آراسته داشته باشند.
  7. آگاهی از روش‌های تدریس و آموزش‌های نوین تدریس برای کودکان ابتدایی با استفاده از بازی و قصه ضروری است. همچنین شناخت نرم‌افزارهای مرتبط با تدریس ابتدایی مانند نرم‌افزار میشا و کوشا و قندوق که از آن‌ها به صورت عملی در مدارس استفاده می‌شود تاثیر مثبتی در روند استخدام شما خواهد داشت.
  8. سعی کنید ایفای نقش آموزگار ابتدایی را  تمرین کنید. زیرا معمولا مصاحبه کننده از شما درخواست می‌کند تا نقش آموزگار ابتدایی را بازی کنید. یکی از پرتکرارترین نقش‌ها، برخورد با دانش‌آموزی است که والدین مشکلات او را قبول ندارند و ریشه این مشکلات را به معلم و مدرسه ربط می‌دهند.
  9. با آمادگی و بدون استرس در معاینات پزشکی حاضر شوید. در این مرحله داوطلبان از نظر بینایی، شنوایی، قد، وزن، دندان، تپش قلب، لرزش دست و موارد دیگر بررسی می‌شوند.
  10. در مصاحبه آموزش و پرورش ممکن است سوالاتی مانند تعداد دوستان و نام آن‌ها و دلایل دوستی با آن‌ها، نظر داوطلب درباره حجاب، فضای مجازی، نگهداری از سگ و استفاده یا عدم استفاده از چادر از شما پرسیده شود، بنابراین پاسخ مناسب برای این سوالات داشته باشید.
بیشتر بدانید:  منابع کنکور زبان تخصصی

تجربیات قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی

دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش

دلایل رد شدن در مصاحبه آموزش و پرورش شامل موارد زیادی هستند. اما به طور کلی در صورتی که داوطلبان با اعتماد به نفس کافی در مصاحبه حاضر نشوند و یا پاسخ درستی به سوالات مصاحبه ندهند در گزینش آموزش و پروش رد می‌شوند. بنابراین ضروری است داوطلبان قبل از مصاحبه کلیه منابع سوالات روانشناختی، سیاسی، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی و همچنین  سوالات پرتکرار را بخوانند و با آمادگی کامل در این مصاحبه حاضر شوند. همچنین داشتن سلامت جسمانی امری ضروری برای استخدام آموزگاران است.

سخن پایانی

در این مقاله بخشی از تجربیات قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی را با شما در میان گذاشتیم. این تجربیات به شما کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری در مصاحبه آموزش و پرورش حاضر شوید و شانس قبولی خود را در این مصاحبه افزایش دهید. در پایان توصیه می‌کنیم حتما منابع سوالات مصاحبه را به خوبی مطالعه کنید و در زمان مصاحبه با اعتماد به نفس کافی به سوالات پاسخ دهید.

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما