logo

شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی

آیا شما فارغ التحصیل رشته پرستاری هستید و به دنبال شغلی مناسب در یک بیمارستان یا مرکز درمانی معتبر هستید؟
علاقه مندان به شغل پرستاری در مراکز مختلف درمانی، اعم از بیمارستان های دولتی و خصوصی، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی، کلینیک‌های درمانی و… می‌توانند در صورت داشتن مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری، برای پیش ثبت ‌نام در آزمون استخدامی یا فراخوان‌ های مربوطه اقدام کنند. در این مقاله به موضوع شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی و عمومی و موضوع کلی نحوه استخدام پرستاران می پردازیم. اگر به دنبال نحوه حضور در مراکز آموزشی در شهر تهران هستید میتوانید به مقاله “مراکز آموزش کمک بهیاری در تهران” سر بزنید.

بررسی شرایط و نحوه استخدام پرستار

برخلاف تصور رایج، استخدام پرستاران در وزارت بهداشت، مراکز خصوصی و سایر مراکز اجرایی به صورت هماهنگ انجام نمی‌ شود. هر بیمارستان یا کلینیک می‌ تواند آزمون یا فراخوان جذب پرستار را به صورت مستقل و با شرایط و ضوابط خاص خود برگزار کند.
زمان برگزاری این آزمون‌ها و فراخوان‌ها نیز متفاوت است و داوطلبان باید به این موضوع توجه داشته باشند.
اگر به دنبال کسب تجربه بیشتر و ارتقای اطلاعات خود در مورد شرایط استخدام در بیمارستان ها و مراکز دولتی و خصوصی ، همچنین اطلاعاتی در مورد شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی و دولتی هستید ، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بررسی شرایط و نحوه استخدام پرستار

استخدام پرستار از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت و شرایط آن

یکی از زمینه‌ های شغلی که همواره در فرایند آزمون استخدامی وزارت بهداشت مورد توجه قرار می‌ گیرد، رشته پرستاری است. این آزمون به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ های دولتی تحت نظر وزارت بهداشت برگزار می‌ شود.
فرآیند استخدام پرستاران در زمینه آزمون استخدامی وزارت بهداشت به صورت هماهنگ انجام می ‌شود و هر سال این آزمون برگزار می‌ گردد. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به زمان مشخص شده وبسایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت‌ نام خود را انجام دهند. سپس با آماده‌ سازی برای شرکت در آزمون و گذراندن مراحل گزینشی از جمله مصاحبه و سنجش سلامت، باید موفق به انتخاب رشته و استخدام شوند.
شرایط عمومی و اختصاصی استخدام پرستار در آزمون استخدامی وزارت بهداشت هرساله از طریق انتشار دفترچه راهنمای این دوره به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. داوطلبان گرامی برای آگاهی از شرایط دقیق استخدام، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون الزامی است.

شرایط عمومی

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. التزام به قانون اساسی
  3. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی و شناخته شده
  4. عدم سوء پیشینه کیفری
  5. عدم محکومیت به محرومیت از استخدام در ارگان های دولتی
  6. عدم استخدامی رسمی و یا پیمانی در سایر ارگان های اجرایی
  7. سلامت جسمی و روانی
  8. داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت قانونی از خدمت

⦁ شرایط اختصاصی:

  1. دارا بودن شرایط احراز شغلی رشته شغلی و محل انتخابی
  2. داشتن مدرک تحصیلی خواسته شده برای رشته شغل انتخابی

⦁ شرایط سنی:

  1. داشتن حداقل 20 سال سن
  2. داشتن حداکثر 40 سال سن برای داوطلبان کاردانی، کارشناسی و ارشد
  3. داشتن حداکثر 45 سال سن برای داوطلبان دکتری
بیشتر بدانید:  برای کنکور حسابداری چه کتابهایی بخوانیم؟

استخدام پرستار از طریق آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و شرایط آن

با توجه به نیازهای اعلام شده توسط دانشگاه‌ های علوم پزشکی و مؤسسات مرتبط با وزارت بهداشت و علوم پزشکی، سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه‌ های علوم پزشکی هر سال یا به‌ صورت دوره‌ ای یک بار، با هدف استخدام پرستاران، آزمونی به نام “آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی” برگزار می ‌کند. در این آزمون، رشته پرستاری به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین رشته‌های شغلی مورد بررسی قرار می ‌گیرد.
فرآیند استخدام پرستاران در بیمارستان ‌ها یا سایر مراکز از طریق آزمون استخدامی دانشگاه‌ های علوم پزشکی به‌ گونه‌ ای است که ابتدا آزمون کتبی برگزار می ‌شود و سپس از بین پذیرفته شدگان با چند برابر ظرفیت، انتخاب شده و مصاحبه شفاهی انجام می‌ شود. بنابراین، داوطلبانی که تمایل به شرکت در این آزمون را دارند، باید در زمان و مهلت معین، به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت ‌نام را تکمیل کرده و سپس در مهلت که تا برگزاری آزمون باقی مانده، برای شرکت و گذراندن مراحل بعدی آماده شوند.
آزمون استخدامی پرستار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هر ساله با شرایط عمومی، اختصاصی و سنی خاص خود برگزار می‌ شود.
در ادامه، به تفصیل به این شرایط می‌ پردازیم.

شرایط عمومی

  1. اعتقاد و التزام عملی به نظام و قانون اساسی کشور
  2. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  3. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی و شناخته شده در قانون اساسی کشور
  4. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا

شرایط اختصاصی:

داوطلبانی که مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان یا مشمولین تعهدات ضریب k هستند، در صورت گذراندن طرح اجباری در حین انجام خدمت، مجاز به شرکت در این آزمون استخدامی نخواهند بود.
تنها استثنای این موضوع، اتمام دوره خدمت تا پایان مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی است.

شرایط سنی:

  1. داشتن حداقل ۲۰ سال سن
  2. داشتن حداکثر ۴۰ سال برای فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  3. برای داوطلبان دکتری داشتن حداکثر ۴۵ سال سن

استخدام پرستار از طریق آزمون و فراخوان های خصوصی و شرایط آن

نیاز به پرستاران فقط محدود به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست.
درمانگاه‌ ها، کلینیک‌های درمانی و زیبایی، مراکز جراحی و … نیز به خدمات پرستاران مجرب و کارآمد نیاز دارند.
استخدام در مراکزی مانند درمانگاه‌ ها و بیمارستان‌ های خصوصی، کلینیک‌ های زیبایی و درمانی، و گاهاً در دانشگاه‌ ها و بیمارستان‌ های دولتی، از طریق انتشار فراخوان‌ های اختصاصی و بصورت داخلی صورت می گیرد.
بر اساس نیاز و شرایط موجود در این مراکز یا کلینیک ها که فراخوان های استخدامی داخلی برگزار می کنند ، شرایط عمومی و اختصاصی و شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی یا مراکز دیگر، در هر فراخوان ممکن است متفاوت باشد.
با توجه به این نکته، امکان اشاره به شرایط عمومی، خصوصی یا شرایط سنی معینی برای استخدام در بخش خصوصی و مجزا هر ارگان و سازمان وابسته به وزارت بهداشت و بیمارستان‌ های دانشگاه ‌های علوم پزشکی وجود ندارد. شرایط استخدام در این مراکز و کلینیک‌ ها از طریق انتشار اطلاعیه و آگهی استخدام مربوطه مشخص می ‌شود.

بیشتر بدانید:  کارت ایثارگری

استخدام پرستاران در بیمارستان های خصوصی

بسیاری از افرادی که تمایل به استخدام به عنوان پرستار در بخش خصوصی، از جمله بیمارستان‌ های خصوصی دارند، به‌ طور معمول از طریق شرکت در آزمون ‌های استخدامی بخش خصوصی، اقدام به پیگیری مراحل استخدام می‌ کنند. فرآیند استخدام پرستار در بیمارستان ‌های خصوصی معمولا زمان بر است وممکن است اعلام نتایج نهایی حتی تا ده ماه پس از آزمون ، امکان‌ پذیر باشد.
یکی از روش ‌های دیگر استخدام پرستار در این بیمارستان ها ، ارسال رزومه توسط داوطلبان به این بیمارستان‌ ها است. همانطور پیش تر گفته شد ، برخی از مراکز بهداشتی، از جمله بیمارستان‌ ها، به استخدام داوطلبان بدون برگزاری آزمون استخدامی می ‌پردازند.
داوطلبان می توانند با مراجعه حضوری به مرکز یا سایت بیمارستان، اطلاعات لازم در مورد شرایط عمومی ، اختصاصی و شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی را، کسب کنند.

استخدام پرستاران در بیمارستان های خصوصی

سوالات متداول

شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی چگونه است؟ شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین شرایط سنی استخدام پرستار در بیمارستان خصوصی و مراکز عمومی ، با توجه به نیاز یا شرایط موجود آن مرکز ، در فراخوان هایی که برگزار می کنند ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاع از شرایط استخدامی بیمارستان خصوصی مورد نظر می توانید ،مراجعه حضوری به مرکز یا سایت آن بیمارستان داشته باشید یا فراخوان استخدامی مربوطه را مطالعه نمایید.

استخدام پرستار در مراکزی مانند کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی از چه طریقی انجام می گیرد؟ استخدام در مراکزی مانند درمانگاه‌ ها و بیمارستان‌ های خصوصی، کلینیک‌ های زیبایی و درمانی، و گاهاً در دانشگاه‌ ها و بیمارستان‌ های دولتی، از طریق انتشار فراخوان‌ های اختصاصی و بصورت داخلی صورت می گیرد.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما