logo

نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور

نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور به معنای عدم تایید یا تایید نشدن نمره توسط مراجع آموزشی است. این موضوع به این معنی نیست که دانشجویی که نمره قبولی دریافت کرده است، از نظر اداری و آموزشی رد شده است.
به عبارت دیگر، عدم تایید نمره به معنای عدم تأیید رسمی آن توسط دانشگاه است و نیازمند اقداماتی از سوی دانشجو و دانشگاه می‌ باشد.

در ادامه این مقاله به بررسی دلایل تایید نشدن نمرات و اقداماتی که لازم است دانشجو یا دانشگاه برای تایید شدن نمرات انجام دهند، می پردازیم.

وضعیت “تایید نشده” و “اعلام نشده” در سامانه گلستان

پس از ثبت نمرات توسط اساتید محترم، ممکن است در سامانه گلستان با دو عبارت “تایید نشده” در ستون “نتیجه نمره” و “اعلام نشده” در ستون “وضع نمره” مواجه شوید. دلیل این امر این است که دانشگاه پیام نور به منظور ارائه فرصت اعتراض به نمرات، تا زمان اتمام مهلت اعتراض، نمرات را قفل نمی کند. تا زمانی که نمرات قفل نشده باشند، در ستون “وضع نمره” عبارت “اعلام نشده” مشاهده می شود.
پس از اتمام مهلت اعتراض به نمرات، دانشگاه نمرات را قفل می کند. با قفل شدن نمرات، وضعیت آنها به “اعلام شده” یا “تایید شده” تغییر می یابد.
دانشجویان می توانند قبل از تایید شدن نمرات، درخواست تغییر رشته خود را به صورت سیستمی یا دستی ارائه دهند. با این حال، بررسی درخواست آنها توسط مرکز ثبت نام بعد از تایید شدن نمرات انجام خواهد شد.

دلایل موثر در تایید نشدن نمرات در دانشگاه پیام نور

نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور می تواند به چند دلیل مختلف باشد:

1. عدم ثبت نمره توسط استاد:

یکی از اصلی‌ ترین و پرتکرار ترین دلایلی که موجب عدم ثبت نمره توسط استاد درس می‌شود، عدم ورود نمره به سامانه گلستان است. استادان موظف هستند تا نمرات دانشجویان را در سامانه مربوطه ثبت کنند تا دانشجوان بتوانند آن را مشاهده و پیگیری کنند. در صورتی که نمره درسی بعد از گذشت زمان معقولی، که معمولا چند روز پس از امتحان است، هنوز در سامانه ثبت نشده باشد، می‌توانید با استاد مربوطه تماس بگیرید یا به طور حضوری به ایشان مراجعه کنید تا پیگیری و ثبت نمره‌ ی شما انجام شود.

2. نقص فنی در سامانه گلستان:

گاهی اوقات به دلیل نقص فنی در سامانه گلستان، ممکن است نمرات به درستی نمایش داده نشوند. اگر با وجود ثبت نمره توسط استاد، همچنان نمره درسی را در سامانه مشاهده نمی کنید، می توانید با واحد پشتیبانی سامانه گلستان تماس گرفته و مشکل را گزارش دهید.

3. عدم تایید نمره توسط گروه آموزشی:

در بعضی موارد، نمره درسی توسط استاد ثبت شده است، اما هنوز توسط گروه آموزشی تایید نشده است. تایید نمره توسط گروه آموزشی معمولاً چند روز طول می کشد. اگر بعد از گذشت چند روز از ثبت نمره توسط استاد، نمره تان همچنان تایید نشده است، می توانید با گروه آموزشی مربوطه تماس گرفته و پیگیر تایید نمره تان شوید.

4. اعتراض به نمره:

اگر به نمره تان اعتراض دارید، می توانید در سامانه گلستان درخواست تجدید نظر بدهید. برای این کار باید به بخش “اطلاعات جامع دانشجو” و سپس “درخواست تجدید نظر” مراجعه کنید. در این بخش می توانید دلیل اعتراض تان را شرح داده و درخواست بررسی مجدد نمره تان را بدهید.

بیشتر بدانید:  واحد عملی چیست

5. عدم پرداخت شهریه:

در برخی موارد، اگر شهریه خود را به طور کامل پرداخت نکرده باشید، نمرات تان در سامانه گلستان نمایش داده نمی شوند. برای رفع این مشکل، باید نسبت به پرداخت شهریه تان اقدام کنید.

دلایل موثر در تایید نشدن نمرات در دانشگاه پیام نور

اقدامات لازم برای حل مشکل نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور

⦁ با استاد مربوطه تماس گرفته و یا به طور حضوری به ایشان مراجعه کنید.
⦁ با واحد پشتیبانی سامانه گلستان تماس گرفته و مشکل را گزارش دهید.
⦁ با گروه آموزشی مربوطه تماس گرفته و پیگیر تایید نمره تان شوید.
⦁ در سامانه گلستان درخواست تجدید نظر بدهید.
⦁ نسبت به پرداخت شهریه تان اقدام کنید.

اگر نمره درسی بعد از گذشت زمان طولانی همچنان تایید نشده است، می توانید به طور مستقیم به معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور مراجعه کنید و مشکل را با ایشان مطرح کنید.

نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور و تاثیر آن بر معدل

دانشجویان گرامی، توجه به چند نکته در خصوص نمرات و معدل در سامانه گلستان دانشگاه پیام نور ضروری است:
محاسبه معدل: معدل فقط با احتساب دروس قطعی و تایید شده محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر تمام نمرات دروس دو واحدی شما بالای 18 باشد به جز یک درس که 14 است و فقط نمره همان یک درس تایید شده باشد ،معدلی که سیستم گلستان نشان می دهد 14 خواهد بود. اگر نمرات هیچ یک از دروس شما تایید نشده باشد ، سیستم برای ترم گذشته معدلی نشان نمی دهد.
دروس تایید نشده (نمره تایید نشده در دانشگاه پیام نور): تا زمانی که نمره درس تایید نشود، در سیستم گلستان جزو دروس گذرانده ترم و کل شما محسوب نمی شود. بنابراین جای نگرانی باقی نمی ماند.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما