logo

مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور

در چند سال اخیر، معدل یا سوابق تحصیلی تاثیر 50 درصدی روی کنکور سراسری دارد. متاسفانه برخی دانش‌آموزان در مدت زمان تحصیل اهمیت زیادی به این مسئله نمی‌دهند و در زمان کنکور به خاطر معدل پایین خود با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین برخی از فارغ‌التحصیلان نظام قدیم که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند ممکن است معدل پایینی داشته باشند. این افراد می‌توانند از فرصت ویژه‌ای به نام «ترمیم معدل» استفاده کنند. براساس این طرح دانش‌آموزان می‌توانند دوباره در امتحانات نهایی شرکت کرده و با کسب نمرات بالا، معدل خود را افزایش دهند و در نتیجه شانس قبولی آن‌ها در کنکور هم افزایش پیدا می‌کند. اما نحوه ثبت نام در این طرح چگونه بوده و مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل چیست؟

نحوه ثبت نام در طرح ترمیم معدل

فقط دانش‌آموزانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند می‌توانند از طرح ترمیم معدل استفاده کنند. این دانش‌آموزان باید ابتدا کد سوابق تحصیلی خود را از سایت my.medu.ir دریافت کنند و بعد درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و در مرحله بعد به صورت حضوری به مدارس موردنظر مراجعه کنند و مدارک درخواستی را تحویل دهند. ثبت نام در طرح ترمیم معدل یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه انجام می‌شود. همچنین ترمیم معدل فقط برای دروس سال سوم(دوازدهم) امکانپذیر است و دانش‌آموزان نمی‌توانند نمرات پیش‌ دانشگاهی خود را ارتقا دهند.

نحوه ثبت نام در طرح ترمیم معدل

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم یا جدید شامل موارد زیر است:

  • اصل و کپی از شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارنامه فارغ‌التحصیلی یا گواهی موقت پایان دوره یا دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • دو عکس 4*3
  • ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir
  • رسید واریز هزینه ثبت نام یا ایجاد سابقه تحصیلی
  • تکمیل فرم‌های درخواستی

دقت داشته باشید که در طرح ترمیم معدل به جز هزینه ثبت نام، دانش‌آموزان باید هزینه‌ای را هم به آموزش و پرورش بپردازند. این هزینه با توجه به تعداد دروس، واحدهای درسی و نوع دروس تعیین می‌شود. دروس دارای واحدهای بیشتر ، دارای هزینه بیشتر و دروس دارای واحدهای کمتر دارای هزینه کمتری خواهند بود.

سخن پایانی

ترمیم معدل فرصت خوبی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند دوباره در امتحانات نهایی شرکت کرده و معدل خود را افزایش دهند. از آنجا که سوابق تحصیلی یا معدل تاثیر زیادی در کنکور سراسری دارد استفاده از طرح ترمیم معدل، شانس قبولی داوطلبان را در کنکور افزایش می‌دهد. بنابراین اگر معدل پایینی دارید فرصت استفاده از  این طرح را از دست ندهید.

بیشتر بدانید:  ثبت نام بنیاد ملی نخبگان

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما