logo

دریافت کارنامه ترمیم معدل

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
دریافت کارنامه ترمیم معدل

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری باعث شده آموزش و پرورش فرصت ویژه‌ای به نام «طرح ترمیم معدل» را در اختیار داوطلبان قرار دهد. با استفاده از این طرح فارغ التحصیلان دوره متوسطه که معدل پایینی دارند می‌توانند در امتحانات نهایی شرکت کرده و نمره‌های بالاتری را کسب کنند و از این طریق شانس قبولی خودشان را در کنکور را افزایش دهند. داوطلبانی که قصد دارند در این طرح شرکت کنند باید یک ماه قبل از امتحانات خرداد درخواست خود را ثبت کنند. همچنین این افراد پس از برگزاری امتحانات، امکان دریافت کارنامه ترمیم معدل را خواهند داشت. در ادامه جزئیات مربوط به دریافت کارنامه ترمیم معدل را بررسی می‌کنیم.

زمان دریافت کارنامه ترمیم معدل

معمولا نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه، دو هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. اما بهتر است زمان دقیق اعلام نتایج آزمون را از مدرسه بزرگسالان منطقه خود سوال کنید. پس از اعلام نتایج آزمون نهایی، داوطلبان می‌توانند به صورت حضوری به مدرسه بزرگسالان منطقه خود مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارنامه ترمیم معدل اقدام نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمان اعلام شده کارنامه خود را بگیرید و نمرات ثبت شده را بررسی کنید. زیرا فرصت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی محدود است و اگر  نسبت به نمره خود اعتراض داشته باشید باید در زمان تعیین شده این کار را انجام دهید. پس از دریافت کارنامه ترمیم معدل، در صورتی که احساس کردید نمره شما با پاسخ‌هایی که در برگه امتحانی نوشته بودید هماهنگی ندارد می‌توانید به نمره دریافتی اعتراض بزنید. ثبت اعتراض برای نمرات کارنامه ترمیم معدل به صورت حضوری است.

سایت دریافت کارنامه ترمیم معدل

برای ثبت نام در طرح ترمیم معدل داوطلبان باید به صورت حضوری به مدارس بزرگسالان منطقه خود مراجعه کنند. دریافت کارنامه ترمیم معدل هم مانند مرحله ثبت نام این طرح، به صورت حضوری است. البته ممکن است در سال جدید امکان دریافت کارنامه از طریق سایت my.medu.ir وجود داشته باشد.

نکات مربوط به دریافت کارنامه ترمیم معدل

در زمان دریافت کارنامه ترمیم معدل خود به نکات زیر توجه کنید:

  • برای دریافت کارنامه، حتما یک مدرک شناسایی مانند کارت ملی همراه داشته باشید و به صورت حضوری به مدرسه بزرگسالان منطقه خود مراجعه کنید.
  • پس از اعلام نتایج ترمیم معدل حتما در اسرع وقت نمرات خود را بررسی کنید و در صورت وجود خطا در نمرات، اعتراض بزنید.
  • تمام خدمات مربوط به ترمیم معدل به صورت حضوری (در مدارس بزرگسالان) هستند.
  • در صورتی که نمره کسب شده داوطلب کمتر از نمره قبلی باشد و پس از اعتراض هم داوطلب نتیجه دلخواه را دریافت نکند، مجددا می‌تواند در امتحانات نهایی خرداد سال بعد در طرح ترمیم معدل شرکت کند. اگر داوطلب قصد نداشته باشد برای سال بعد صبر کند، آموزش و پرورش نمره بیشتر را برای او محاسبه می‌کند.

نکات مربوط به دریافت کارنامه ترمیم معدل

سخن پایانی

در این مقاله شرایط، زمان و نکات مربوط به دریافت کارنامه ترمیم معدل داوطلبان کنکور سراسری را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد دریافت کارنامه ترمیم معدل مانند دیگر مراحل این طرح، به صورت حضوری است. داوطلبان برای دریافت کارنامه باید به صورت حضوری به مدارس بزرگسالان منطقه خود مراجعه کنند. اگر به دنبال اطلاعات مربوط به موضوعاتی چون “چند بار فرصت ترمیم معدل داریم ؟” و “مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور” می توانید به مقالات دیگر کنکورچی سر بزنید.

بیشتر بدانید:  حذفیات کنکور زبان 1402-1403

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما