logo

معدل لازم برای رشته داروسازی 1402

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل لازم برای رشته داروسازی

داوطلبانی که قصد دارند در رشته داروسازی در کنکور تجربی سال 1402 شرکت کنند، باید علاوه بر رتبه از معدل لازم برای رشته داروسازی 1402، اطلاع داشته باشند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 حدود 40 درصد است، به این معنی که معدل دیپلم داوطلبان در قبولی آنها در رشته داروسازی نقش مهمی دارد.

دانشگاه های معتبر علوم پزشکی در سراسر کشور ظرفیت محدودی برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی دارند، بنابراین داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند باید از تمام تلاش خود برای کسب حداقل معدل لازم برای رشته داروسازی 1402 و رتبه و تراز مناسب در کنکور تجربی استفاده کنند.

تاثیر معدل بر قبولی در رشته داروسازی 1402

داروسازی، یکی از محبوب ‌ترین رشته ‌های گروه علوم تجربی است که هر ساله جوانان بسیاری برای کسب رتبه قبولی در آن تلاش می ‌کنند. هدف این داوطلبان، تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر و آغاز شغلی موفق در این حوزه است.

معدل دیپلم داوطلبان در کنکور سراسری تاثیرگذار است. به همین دلیل، متقاضیان رشته داروسازی باید حداقل معدل لازم برای قبولی در این رشته را کسب کنند تا شانس پذیرش خود را افزایش دهند.

داوطلبان کنکور تجربی که حداقل معدل لازم برای رشته داروسازی را کسب کرده‌ اند، می ‌توانند از 40 درصد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور بهره‌ مند شوند. این موضوع شانس قبولی آنها در این رشته را افزایش می ‌دهد.
اما اگر معدل داوطلب کمتر از حداقل معدل لازم باشد، باید درصد های مرتبط به دروس تخصصی کنکور تجربی را در سطح بالایی کسب کند تا کمبود درصد سوابق تحصیلی خود را جبران کند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را در زمینه نحوه محاسبه تاثیر معدل و همچنین معدل لازم برای داروسازی 1402، در اختیار شما قرار دهیم.

تاثیر معدل بر قبولی در رشته داروسازی 1402

معدل لازم برای رشته داروسازی 1402

کنکور سراسری تجربی 1402 در دو نوبت دی و تیرماه برگزار خواهد شد. داوطلبان در این آزمون فقط به سوالات دروس تخصصی گروه آزمایشی خود پاسخ می‌ دهند. سوالات دروس عمومی از کنکور حذف شده و 40 درصد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور لحاظ خواهد شد.

رشته داروسازی، یکی از پرطرفدار ترین و معتبرترین رشته‌ های کنکور تجربی است که داوطلبان بسیاری رویای تحصیل در آن را دارند.

متقاضیان رشته داروسازی برای افزایش شانس قبولی خود، باید حداقل معدل لازم برای این رشته را کسب کنند. علاوه بر معدل، کسب رتبه و تراز مناسب و توجه به نوع منطقه تحصیلی نیز برای قبولی در این رشته ضروری است.

حداقل معدل لازم برای قبولی رشته داروسازی 1402

رشته داروسازی، یکی از محبوب ‌ترین انتخاب‌ ها در گروه تجربی است. متقاضیان این رشته باید با برنامه‌ ریزی دقیق و مطالعه منابع مناسب، برای کسب درصد های بالا در دروس تخصصی تلاش کنند.

در کنکور تجربی 1402، تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی حذف شده است. اما معدل سال دوازدهم داوطلبان در کنکور موثر خواهد بود.
متقاضیان رشته داروسازی باید حداقل معدل لازم برای قبولی در این رشته را کسب کنند تا بتوانند از 40 درصد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور استفاده کنند.

بررسی‌ها نشان می ‌دهد داوطلبانی که معدل سال دیپلم آنها بالای 19 است، می‌ توانند با آسودگی خاطر به مطالعه برای کنکور بپردازند. احتمال قبولی در رشته داروسازی برای متقاضیان با معدل بالای 18 نیز در برخی از دانشگاه‌ ها وجود دارد.

بیشتر بدانید:  تجربیات مصاحبه آموزگار ابتدایی

در صورت عدم کسب معدل لازم برای رشته داروسازی 1402، داوطلبان می‌ توانند با استفاده از فرصت ترمیم معدل دیپلم و پیش‌ دانشگاهی، شانس قبولی خود را افزایش دهند.

نحوه محاسبه تاثیر معدل در رشته داروسازی 1402

کنکور 1402 با تغییرات مهمی در تاثیر سوابق تحصیلی همراه است. داوطلبان برای موفقیت در رشته های پرطرفدار مانند داروسازی، باید علاوه بر کسب درصد های بالا در دروس تخصصی، شرایط استفاده از سوابق تحصیلی را نیز داشته باشند.

داوطلبان کنکور تجربی 1402 که فرصت مطالعه برای امتحانات نهایی را ندارند، می‌ توانند با برنامه‌ ریزی دقیق و تمرکز بر سوالات تستی کنکور، شرایط تحصیل در رشته داروسازی را بدست آورند.

البته قابل ذکر است سهم 40 درصدی سوابق تحصیلی به معنی این است که داوطلبان باید حداقل نمره لازم را در امتحانات نهایی کسب کنند. مابقی 60 درصد امتیاز کنکور مربوط به سوالات تستی است که داوطلبان باید برای کسب رتبه و تراز مناسب بر روی آنها تمرکز کنند.

در مورد نحوه محاسبه تاثیر معدل در رشته داروسازی 1402 باید بگوییم که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402، 40 درصد است که 14 درصد آن مربوط به دروس تخصصی و 26 درصد آن مربوط به دروس عمومی است. با توجه به سهم بیشتر دروس عمومی، مطالعه این دروس در طول تحصیل اهمیت بیشتری دارد.

نحوه محاسبه تاثیر معدل در رشته داروسازی 1402

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما