logo

زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی

زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی در سال 1402-1403 از جمله سوالات متداولی است که در ذهن بسیاری از متقاضیان این رشته به وجود می آید. دوره‌ های بهیاری توسط جهاد دانشگاهی و هنرستان‌ های بهیاری ارائه می‌ شود و زمان ثبت نام آزمون بهیاری نیز توسط همین مراکز تعیین می‌ شود.

برای ثبت نام در این دوره‌ ها، داوطلبان باید اطلاعات دقیقی از جزئیات دوره‌ های بهیاری کسب کرده و با توجه به آن‌ ها اقدام به ثبت نام نمایند. در این مقاله به بررسی جامع زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی و همچنین انتخاب رشته بهیاری در هنرستان می‌ پردازیم، تا داوطلبان بتوانند به روز باشند و به ‌طور بهتر برای شرکت در آزمون آماده شوند.

آزمون بهیاری 1402-1403

علاقه‌ مندان به کار در مراکز درمانی و بیمارستان ‌ها می‌ توانند با شرکت در آزمون دوره ‌های بهیاری که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود و کسب حداقل نمره، شانس خود را برای ورود به این مراکز و فعالیت در حوزه بهیاری امتحان کنند. اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه برگزاری آزمون در وب‌سایت جهاد دانشگاهی موجود است.

زمان ثبت نام آزمون بهیاری بعد از پایان دوره بهیاری اعلام می ‌شود. داوطلبان برای دریافت گواهی معتبر باید نمره قبولی در آزمون بهیاری را کسب کنند تا شرایط استخدام در مراکز درمانی را داشته باشند.

علاقه‌ مندان به شغل بهیاری می ‌توانند رشته بهیاری را در پایه دهم هنرستان انتخاب کنند. ملاک ورود به این رشته، شرکت در آزمون ورودی است که منابع آن مربوط به پایه نهم می ‌باشد.

در ادامه، جزئیات آزمون بهیاری ۱۴۰۳ شامل شرایط و زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی  توضیح داده شده است.

زمان ثبت نام آزمون بهیاری 1403

جهت ثبت ‌نام در آزمون بهیاری، متقاضیان باید ابتدا در دوره‌ های بهیاری شرکت کرده و آموزش ‌های لازم را دریافت نمایند. به طور کلی، برای ثبت ‌نام در این دوره‌ها، دو روش وجود دارد که در ادامه هریک را بررسی خواهیم کرد و زمان ثبت ‌نام آزمون بهیاری در هر یک را نیز توضیح می‌ دهیم.

ورود به هنرستان بهیاری از پایه نهم به دهم

ثبت نام در دوره بهیاری در زمان انتخاب رشته دهم انجام می‌شود. دانش‌آموزان پایه نهم پس از اعلام نتایج هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دبیرستان، در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند رشته بهیاری را انتخاب کنند. تحصیل در این رشته سه سال طول می ‌کشد و پس از گذراندن دوره و دریافت دیپلم بهیاری، دانش ‌آموزان می‌ توانند وارد بازار کار شوند. فهرست هنرستان‌ های ارائه دهنده رشته بهیاری هرساله توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

زمان ثبت نام در هنرستان‌های بهیاری همان زمان ثبت نام در متوسطه دوم است. داوطلبان در این بازه زمانی باید از هنرستان‌ های ارائه دهنده رشته بهیاری مطلع شده و برای ثبت نام اقدام کنند.

برای قبولی در هنرستان بهیاری، داوطلبان باید در آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی، به مصاحبه دعوت می ‌شوند. قبول شدگان در مصاحبه می‌ توانند به تحصیل در رشته بهیاری بپردازند.

ورود به هنرستان بهیاری از پایه نهم به دهم

تحصیل در رشته بهیاری در جهاد دانشگاهی

علاقه‌ مندان به شغل بهیاری می ‌توانند در دوره کمک پرستاری جهاد دانشگاهی ثبت نام کنند و پس از گذراندن دوره، دیپلم بهیاری دریافت کنند. دارندگان دیپلم بهیاری می‌ توانند در مراکز درمانی مختلف مانند درمانگاه‌ ها، بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی و … مشغول به کار شوند.

بیشتر بدانید:  سامانه مهارت یار دانشگاه ازاد

زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی

زمان برگزاری دوره و ثبت نام کنکور بهیاری جهاد دانشگاهی ثابت نیست. این سازمان با توجه به نیاز به نیروی درمان و تعداد متقاضیان، در طول سال چند بار دوره برگزار می ‌کند.

متقاضیان برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون بهیاری باید به وب سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

شرایط ثبت نام آزمون بهیاری 1402-1403

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری ۱۴۰۳ از پایه نهم به دهم

آزمون ورودی رشته بهیاری برای دانش ‌آموزان  پایه نهم هر ساله در اواخر مرداد تا اوایل شهریور ماه برگزار می‌ شود.

شرایط ثبت نام در این آزمون:

⦁ تابعیت جمهوری اسلامی ایران

⦁ مدرک قبولی پایه نهم در سال تحصیلی جاری

⦁ معدل لازم (حداقل معدل برای هر مرکز متفاوت است)

⦁ حداکثر سن 18 سال

⦁ کسب نمره قبولی در آزمون کتبی ورودی (نمره قبولی در هر هنرستان متفاوت است)

⦁ قبولی در مصاحبه حضوری

نکته: در پذیرش دانش ‌آموزان در هنرستان‌ های بهیاری، اولویت با آزادگان، خانواده‌ های شهدا، جانبازان، اسرا، مفقودین و جانبازان از کار افتاده است. همچنین، افراد بومی در هر استان نیز در اولویت قرار دارند.

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری 1402-1403 جهاد دانشگاهی

زمان ثبت نام در دوره بهیاری جهاد دانشگاهی ثابت نیست و در طول سال، با توجه به تعداد متقاضیان، تا 3 الی 4 بار فرصت ثبت نام فراهم می ‌شود.

شرایط ثبت نام در این دوره:

⦁ داشتن دیپلم در یکی از رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای، کاردانش و یا معارف اسلامی

⦁ داشتن سن مجاز (حداقل 16 و حداکثر 45 سال)

⦁ تابعیت جمهوری اسلامی ایران

⦁ حداقل معدل دیپلم 12

جمع بندی

کمبود پرستار در بیمارستان‌ ها و درمانگاه ‌ها، مشکلی نه فقط در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان است. برای رفع این مشکل، نیروهای کمکی به نام کمک پرستار یا بهیار تربیت و آموزش داده می‌ شوند.

متقاضیان می ‌توانند با دانستن زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی و نظام پرستاران، از طریق این دو سازمان و همچنین نظام سلامت و انجمن پرستاران، در دوره بهیاری یا کمک پرستاری ثبت نام کنند.

مشاوران ما در سایت کنکورچی، اطلاعات به ‌روز در مورد دوره‌ های مختلف، شرایط و زمان ثبت نام را به شما ارائه می ‌دهند.

با یک تماس تلفنی با مشاوران کنکورچی، می ‌توانید در کوتاه‌ ترین زمان بهترین پاسخ را دریافت کرده و با کمک مشاوران ما، بهترین انتخاب را برای ثبت نام در دوره‌ ها داشته باشید.

سوالات متداول

زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی در سال 1403 چه تاریخی است؟

زمان برگزاری دوره و ثبت نام کنکور بهیاری جهاد دانشگاهی ثابت نیست. این سازمان با توجه به نیاز به نیروی درمان و تعداد متقاضیان، در طول سال چند بار دوره برگزار می ‌کند.

متقاضیان برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون بهیاری باید به وب سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری 1403 برای داوطلبان این آزمون شامل چه مواردی است؟

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری 1403 برای داوطلبان شامل داشتن دیپلم و سن مجاز و … است که برای اطلاع از ادامه شرایط می توانید به قسمت بالاتر این مقاله مراجعه کنید.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما