logo

ترمیم معدل دانشجویان انصرافی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

در سال‌های اخیر میزان تأثیر معدل در نتیجه کنکور شما به میزان چشمگیری افزایش داشته است. به همین دلیل شرایطی برای کسب معدل بالاتر برای شما فراهم ‌شده است. در واقع به همه داوطلبان کنکور 1403 اجازه داده‌ شده که برای هرکدام از دروس یک‌مرتبه در امتحانات نهایی در خرداد شرکت کنند و در این امتحانات نمرات بالاتری نسبت به نمرات ثبت ‌شده در کارنامه دیپلم خود کسب کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا نکات مهم مربوط به ترمیم معدل دانشجویان انصرافی را بررسی کنیم.

ترمیم معدل دانشجویان انصرافی

یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای افرادی که می‌خواهند معدل بالایی برای شرکت در کنکور داشته باشند، فرصت ترمیم معدل است. اگر شما از معدل خود در سال آخر تحصیل راضی نیستید نگران نباشید. به‌راحتی می‌توانید با این فرصت در امتحانات نهایی و درس‌هایی که در آن‌ها نمره پایینی کسب کرده‌اید، مجدداً شرکت کنید و معدل خود را افزایش دهید. البته شما باید پیش ‌از این کار شرایط ترمیم معدل را بررسی کرده باشید.

شرایط ترمیم معدل دانشجویان انصرافی

  • برای شرکت‌کنندگان در کنکور 1403 و دانشجویان انصرافی امکان شرکت کردن مجدد در امتحانات وجود دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت تمامی افرادی که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد دریافت کرده باشند، این فرصت مجدد برای آن‌ها وجود دارد.
  • نکته مهمی که در خصوص ترمیم معدل دانشجویان انصرافی باید بدانید که این فرصت طلایی تنها یک‌بار به شما داده می‌شود. یعنی شما تنها یک‌بار می‌توانید در امتحانات نهایی خردادماه شرکت کرده و با کسب نمرات بالاتر نسبت به قبل، معدل خود را افزایش دهید.
  • تمامی افرادی که نمره کمتر از 20 کسب کرده باشند، فرصت شرکت مجدد در امتحانات را دارند.
  • دانش آموزان و داوطلبان ترمیم معدل می‌توانند در هر درسی که نمره پایین گرفته باشند، مجدداً امتحان دهند و در تعداد این دروس هیچ محدودیتی ندارند.
  • با وجود اینکه برای کسب معدل بهتر در این آزمون‌های مجدد شرکت می‌کنید، اما باید بدانید در فرایند ترمیم معدل منظور دقیق ما از معدل، تاثیری است که سوابق تحصیلی در کنکور شما دارند. در واقع نمرات شما برای سازمان سنجش ارسال می‌شود و در سوابق تحصیلی شما تأثیر مثبت می‌گذارند.

شرکت در امتحانات ترمیم معدل

با توجه به توضیحات و شرایطی که از ترمیم معدل بررسی کردیم، اگر قصد دارید در امتحانات نهایی برای ترمیم معدل شرکت کنید باید حدود  30 الی 45 روز قبل از برگزاری امتحانات به مدارس بزرگ‌سال منطقه خود مراجعه کرده و برای شرکت در آزمون‌های نهایی ثبت‌نام کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت در این امتحانات دارای هزینه است که با توجه به منطقه شما تعیین می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به اینکه اکنون معدل و سوابق تحصیلی شما می‌توانند تعیین‌کننده‌ آینده تحصیلی شما و قبولی در رشته و دانشگاه موردنظرتان باشند، می‌توانید با استفاده از فرصت ترمیم معدل برای دانش آموزان و دانشجویان انصرافی نتیجه بهتری را در کنکور کسب کنید.

بیشتر بدانید:  سایت بهستان دانشگاه شاهد

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما