logo

معرفی به استاد دانشگاه دولتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معرفی به استاد دانشگاه دولتی

برای فارغ التحصیلی از هر مقطع تحصیلی، گذراندن تمام واحدهای آموزشی و کسب نمره قبولی در آنها الزامی است.

دانشجویانی که به هر دلیلی در طول دوران تحصیل خود، موفق به گذراندن برخی واحد ها یا کسب نمره قبولی در آنها نشده‌ اند، می ‌توانند از فرصت معرفی به استاد استفاده کنند.
در این روش، دانشجو بدون نیاز به حضور در کلاس‌ های درس، واحد های مجاز را اخذ کرده و در امتحان نهایی آن درس شرکت می‌ کند. در ادامه به بررسی نحوه اخذ معرفی به استاد دانشگاه دولتی می پردازیم.

معرفی به استاد دانشگاه دولتی

دانشجویانی که قصد دارند از واحدهای معرفی به استاد استفاده کنند، باید واجد شرایط لازم باشند. این شرایط بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد.

معرفی به استاد دانشگاه‌ دولتی، به دانشجویان اجازه می دهد که واحدهای درسی باقی ‌مانده خود را خارج از چارچوب آموزشی و بدون نیاز به حضور در کلاس درس، بگذرانند و در امتحان آن واحد ها شرکت کنند.
این روش برای دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در طول دوران تحصیل خود، برخی واحدها را اخذ یا نمره قبولی در آنها را کسب کنند، مفید است.

معرفی به استاد دانشگاه دولتی

شرایط معرفی به استاد

دانشجویانی که قصد دارند از واحدهای معرفی به استاد استفاده کنند، باید واجد شرایط لازم باشند. این شرایط بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد.

در دانشگاه های دولتی نیز، قوانین و شرایط مربوط به خود برای اخذ دروس معرفی به استاد وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

شرایط معرفی به استاد دانشگاه دولتی

شرایط و نحوه دریافت معرفی به استاد در دانشگاه‌ های دولتی ممکن است با توجه به سیاست‌ها و قوانین هر دانشگاه متفاوت باشد. در اینجا به طور کلی به شرایط و نحوه دریافت آن در اکثر دانشگاه‌های دولتی اشاره خواهیم کرد.

شرایط معرفی به استاد دانشگاه دولتی

⦁ طبق بخشنامه دانشگاه، متقاضی معرفی به استاد باید در آخرین ترم تحصیلی خود در حال تحصیل باشد و مدیر گروه آموزشی این را تایید کند.

⦁ دانشجو مجاز است واحد هایی را به صورت معرفی به استاد اخذ کند که در آن نیمسال ارائه نمی شود یا با سایر واحدهای درسی وی تداخل زمانی دارد.

⦁ دانشجو مجاز است واحد هایی را به صورت معرفی به استاد اخذ کند که در آن نیمسال ارائه نمی ‌شود یا با سایر واحدهای درسی وی تداخل زمانی دارد.

⦁ در نیمسال آخر تحصیلی، دانشجویان مجاز به اخذ حداکثر 24 واحد به صورت معرفی به استاد هستند. این تعداد واحد در دوره تابستان به حداکثر 8 واحد محدود می شود.

نکته: دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد هستند، می‌ توانند تا 4 هفته قبل از شروع کلاس‌ها، با مراجعه به سامانه گلستان، برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

نکته: دانشجویان می‌توانند در بازه زمانی امتحانات پایان ترم، همزمان با سایر دروس، واحدهای درسی خود را به صورت معرفی به استاد بگذرانند. نمره این واحدها پس از برگزاری آخرین امتحان و حداکثر تا 9 روز بعد، توسط استاد مربوطه اعلام خواهد شد.

نکته: حضور دانشجو در جلسه امتحان یا ارائه مستندات لازم برای ارزیابی درس ضروری است. در غیر این صورت، استاد مجاز به ثبت نمره صفر برای وی خواهد بود.

بیشتر بدانید:  ظرفیت داروسازی دانشگاه تهران

نکته: دانشجویانی که با مشکل سنوات تحصیلی مواجه هستند یا در گذشته در یک درس خاص مردود شده اند، می‌توانند از امکان معرفی به استاد دوم برای آن درس استفاده کنند.

نحوه ثبت نام معرفی به استاد

دانشجویانی که مایل به اخذ واحد های درسی به صورت معرفی به استاد هستند، می ‌توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه خود، نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

دانشجویان دانشگاه های دولتی می توانند برای ثبت نام در طرح معرفی به استاد و اخذ واحد های درسی به صورت غیرحضوری، به وبسایت دانشگاه خود مراجعه نمایند. در برخی از دانشگاه‌ها، امکان ثبت درخواست به صورت حضوری نیز وجود دارد.

نحوه ثبت نام معرفی به استاد

.1 دانشجو باید ابتدا با استاد و مدیر گروه آموزشی خود در خصوص تعداد واحد های درسی مورد نظر و امکان اخذ آنها به صورت معرفی به استاد، هماهنگی لازم را انجام دهد.

.2 پس از کسب تأیید استاد و مدیر گروه آموزشی، دانشجو باید به وبسایت دانشگاه خود مراجعه و مراحل ثبت نام در طرح معرفی به استاد را طی نماید.

.3 در هنگام ثبت نام، دانشجو باید واحدهای درسی مورد نظر خود را از بین دروس ارائه شده در آن نیمسال تحصیلی انتخاب نماید.

.4 پس از تکمیل مراحل ثبت نام، دانشجو می‌تواند با پرداخت شهریه مربوطه، نسبت به اخذ واحدهای درسی به صورت معرفی به استاد اقدام کند.

هزینه معرفی به استاد دانشگاه دولتی

دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی می‌توانند از واحد های معرفی به استاد به صورت رایگان استفاده کنند.
در مقابل، دانشجویان شبانه موظف به پرداخت شهریه ثابت و متغیر درس مورد نظر برای هر واحد معرفی به استاد می باشند.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما