معرفی به استاد پیام نور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معرفی به استاد پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور باید در هر ترم، براساس معدل ترم قبل تعداد مشخصی از واحدهای درسی خود را اخذ کرده و نمره قبولی در آن‌ها را کسب کنند. گاهی یک دانشجو فقط چند درس نظری باقی مانده تا فارغ التحصیلی دارد که این تعداد دروس و واحدهای کم را نمی‌توان در یک ترم گذراند. در این شرایط دانشجو می‌تواند خارج از تقویم تحصیلی از معرفی به استاد پیام نور استفاده کند.

معرفی به استاد پیام نور

با ارائه درخواست معرفی به استاد پیام نور و تایید نهایی این درخواست، دانشجو دروس موردنظر را به صورت مستقیم با اساتید برمی‌دارد و در زمان مشخص شده توسط استاد و دانشجو، امتحان داده و نمره قبولی دریافت می‌کند. در این طرح نمره کاملا در اختیار استاد است.

اگر چه برای دروس معرفی به استاد هیچ کلاسی برگزار نمی‌شود اما دانشجویان باید شهریه این دروس را پرداخت کنند.  شهریه معرفی به استاد پیام نور شامل نصف شهریه ثابت و شهریه متغیر واحدهای اخذ شده است.

معرفی به استاد پیام نور

زمان معرفی به استاد پیام نور

زمان معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور معمولا از شروع انتخاب واحد آغاز می‌شود و تا یک ماه قبل از امتحانات پایان ترم ادامه دارد. دانشجویان باید در این بازه زمانی درخواست معرفی به استاد را در سیستم گلستان پیام نور ثبت کنند. سپس این درخواست توسط دانشگاه بررسی می‌شود و در صورت نبود مشکل، آموزش با درخواست دانشجو موافقت کرده و از استاد و دانشجو می‌خواهد که زمان امتحان را با یکدیگر هماهنگ کنند.

زمان معرفی به استاد پیام نور

نحوه درخواست معرفی به استاد پیام نور

برای ثبت درخواست معرفی به استاد پیام نور ابتدا باید وارد سیستم جامع گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی پیشخوان خدمت کلیک نمایید و گزینه «درخواست اخذ درس مطالعه آزاد توسط دانشجو» را انتخاب کنید.
  2. حال بر روی درخواست جدید از بخش میانی بالا کلیک نمایید.
  3. در صفحه باز شده، کد درس درخواستی خود را تایپ کنید. دقت داشته باشید که برای هر درس باید درخواست جداگانه‌ای ثبت نمایید. در ادامه بر روی گزینه «بررسی تغییرات» در پایین صفحه، کلیک کنید و در صورتی که مشکلی در درخواست شما وجود نداشت گزینه «ایجاد» را بزنید.
  4. در این مرحله درخواست شما ایجاد می‌شود. بر روی تیک سبز رنگ کلیک کنید و درخواست را تایید نمایید تا برای کارشناس آموزش ارسال شود.
  5. برای تایید درخواست و مشخص کردن استاد مربوطه، با کارشناس رشته خود تماس بگیرید. پس از تایید کارشناس، درخواست شما برای رئیس آموزش ارسال می‌شود و در صورت تایید ریاست آموزش، معرفی به استاد تایید نهایی می‌شود.
  6. در نهایت نام دروس و اساتید را می‌توانید در اطلاعات جامع دانشجو مشاهده کنید و پس از هماهنگی‌های لازم با استاد، امتحان بدهید. دقت داشته باشید که برای ثبت نمره حتما باید شهریه دروس را به طول کامل پرداخت کنید.

نکته: با توجه به سیستمی بودن ثبت درخواست معرفی به استاد دانشگاه پیام نور، نیازی به ارائه متن درخواست نیست. اما در صورتی که نیاز به متن یا نامه داشتید می‌توانید متن درخواست معرفی به استاد را از آموزش دانشگاه دریافت کنید.

معرفی به استاد پیام نور چند واحد است؟

در معرفی به استاد پیام نور تعداد واحدها مهم نیست و فقط تعداد دروس مهم است. دانشجویان مقطع کارشناسی فقط دو درس باقیمانده نظری و دانشجویان مقطع ارشد فقط یک درس باقیمانده نظری را می‌توانند به صورت معرفی به استاد اخذ کنند.

بیشتر بدانید:  نحوه محاسبه معدل پیام نور

معرفی به استاد پیام نور چند واحد است؟

امتحان معرفی به استاد پیام نور

در معرفی به استاد پیام نور زمان برگزاری امتحان با هماهنگی استاد، دانشجو و آموزش مشخص می‌شود و نیازی به شرکت در امتحانات سراسری دانشگاه پیام نور نیست. دانشجو باید پس از ثبت و تایید درخواست، با استاد تعیین شده، صحبت کند و زمان و نحوه برگزاری آزمون را مشخص نماید. مثلا آزمون می‌تواند به صورت تهیه مقاله، کار تحقیقاتی یا کتبی باشد و نمره هم کاملا در اختیار استاد است. در معرفی به استاد، استاد مربوطه می‌تواند حتی دو روز بعد از درخواست دانشجو هم امتحان را برگزار کند. در نهایت بعد از برگزاری امتحان و ثبت نمرات در سیستم گلستان توسط استاد، دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود.

امتحان معرفی به استاد پیام نور

معرفی به استاد پیام نور ترم تابستان

معرفی به استاد پیام نور ترم تابستان در صورتی امکانپذیر است که دو عنوان درسی از سرفصل دروس دانشجو باقی مانده باشد. این دروس فقط شامل دروس نظری می‌شوند و دروس عملی و نظری-عملی را نمی‌توان معرفی به استاد کرد. فقط درباره دروس نظری-عملی اگر دانشجو بخش عملی را قبلا قبول شده باشد می‌تواند بخش نظری را به صورت معرفی به استاد انتخاب کند.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط معرفی به استاد پیام نور را توضیح دادیم. همانطور که گفته شد اگر دانشجویی تعداد واحدهای کمی تا فارغ‌ التحصیلی داشته باشد می‌تواند آن‌ها را به صورت معرفی به استاد پاس کند. برای ارائه درخواست معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور، دانشجویان باید از طریق سیستم جامع گلستان اقدام نمایند.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما