logo

معدل لازم برای رشته پزشکی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل لازم برای رشته پزشکی

رشته پزشکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های گروه آزمایشی علوم تجربی است و هر ساله داوطلبان زیادی در این رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند. برای قبولی در رشته پزشکی، متقاضیان باید حداقل معدل موردنیاز برای پذیرش را داشته باشند. با داشتن حداقل معدل، شانس قبولی داوطلب بالا می‌رود. داوطلبانی که حداقل معدل لازم برای قبولی در رشته پزشکی را نداشته باشند باید در کنکور درصدهای بالایی را در دروس تخصصی کسب کنند تا از این طریق درصد سوابق تحصیلی آن‌ها جبران شود. اما برای رشته پزشکی چه معدلی لازم است و با چه معدلی می‌توان در این رشته قبول شد؟

معدل لازم برای قبولی در رشته پزشکی

براساس آخرین اطلاعیه‌های منتشر شده، تاثیر سوابق تحصیلی به میزان 50 درصد در کنکور قطعی است. متقاضیان علاقه‌مند به قبولی در رشته پزشکی با داشتن حداقل معدل لازم برای پزشکی و کسب یک رتبه و تراز مناسب امکان تحصیل در یک دانشگاه خوب را خواهند داشت. داوطلبانی که معدل دیپلم آن‌ها بالای 19 است می‌توانند با آسودگی بیشتری منابع لازم برای کنکور رشته پزشکی را بخوانند. همچنین داوطلبانی که معدل بالای 18 دارند در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرش می‌شوند. اما متقاضیانی که معدل آن‌ها زیر 18 (مثلا 17 یا 16) است با توجه به تاثیر معدل، باید درصد دروس تخصصی خود را در زمان آزمون بالا بزنند تا در رشته پزشکی قبول شوند. در غیر این صورت این افراد شانسی برای قبولی در رشته‌های پزشکی نخواهند داشت و باید به سراغ داروسازی یا دامپزشکی بروند.

معدل لازم برای قبولی در رشته پزشکی

منظور از حداقل معدل و سوابق تحصیلی، معدل کتبی داوطلبان در امتحانات نهایی است. بنابراین دانش‌آموزان سال دوازدهم باید با آگاهی از حداقل معدل لازم برای قبولی در رشته‌های پزشکی، تلاش کنند تا معدل بالایی را کسب کنند. سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1403، 50 درصد بود و 50 درصد هم به سوالات تستی کنکور اختصاص دارد. همچنین داوطلبانی که در زمان تحصیل موفق به کسب معدل موردنیاز برای قبولی در رشته پزشکی نشده‌اند می‌توانند در مقطع پیش‌دانشگاهی و یا با استفاده از طرح ترمیم معدل دیپلم، معدل خود را افزایش دهند. این کار باعث می‌شود آن‌ها شانس بیشتری برای پذیرش در رشته پزشکی داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره حداقل معدل لازم برای قبولی در رشته پزشکی توضیحاتی ارائه دادیم. همانطور که گفته شد داوطلبان با معدل 19 با آسودگی بیشتری می‌توانند منابع کنکور پزشکی را خوانده و در آزمون شرکت کنند. اما داوطلبانی که معدل 18 و یا پایین‌تر دارند باید فرصت بیشتری برای مطالعه منابع آزمون گذاشته و در کنکور رتبه و تراز بهتری را کسب کنند. بنابراین اگر جزو دانش‌آموزان سال دوازدهم هستید حتما نسبت به کسب معدل بالا اقدام نمایید.

بیشتر بدانید:  مشاوره کنکور در تبریز

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما