logo

معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری

برای قبولی در رشته پرستاری در کنکور تجربی ، دانستن حداقل معدل لازم حائز اهمیت است. با کسب این معدل و همچنین رتبه و تراز مناسب، می توانید در دانشگاه های معتبر علوم پزشکی به تحصیل بپردازید.
سوابق تحصیلی شما، نقش مهمی در قبولی شما دارد. در سال 1403 حدود 50 درصد از پذیرش در رشته پرستاری به معدل شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری و نکات مربوط به آن ، می پردازیم.

تاثیر معدل در قبولی رشته پرستاری

پرستاری، از جمله رشته‌های محبوب گروه تجربی است که به دلیل ماهیت انسانی و کمک به بیماران، متقاضیان زیادی دارد. داوطلبان این رشته برای قبولی در دانشگاه‌های معتبر و ادامه تحصیل در این حوزه، باید در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را کسب کنند.
معدل دیپلم نیز در نتیجه کنکور و شانس قبولی داوطلبان تاثیرگذار است. به همین دلیل، متقاضیان رشته پرستاری باید تلاش کنند تا در دوران دبیرستان معدل خود را در سطح بالا نگه دارند.
داوطلبان کنکور تجربی که موفق به کسب حداقل معدل قبولی در رشته پرستاری شده باشند، می‌توانند از مزیت 50 درصدی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور بهره‌مند شوند. این موضوع به معنای افزایش شانس قبولی در این رشته محبوب و پرطرفدار است.

تاثیر معدل در قبولی رشته پرستاری

معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری

خبر خوش برای دانش‌آموزان مستعد و پرتلاش رشته تجربی که معدل دیپلم آنها بالای 19 است! نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دسته از داوطلبان می‌توانند با خیالی آسوده به مطالعه منابع لازم برای قبولی در رشته پرستاری در کنکور سراسری بپردازند و از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی خود در کنکور بهره‌مند شوند.
با توجه به سیستم نمره دهی جدید کنکور و تاثیر 50 درصدی معدل دیپلم در نتیجه نهایی، داوطلبان با معدل بالای 19 شانس بسیار بالایی برای قبولی در رشته پرستاری، به خصوص در دانشگاه‌های سراسری و دولتی، خواهند داشت.
علاوه بر این، متقاضیان دارای معدل بالای 18 نیز می‌توانند با تلاش و پشتکار، امکان قبولی در رشته پرستاری را در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف به دست آورند.

معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری

نحوه محاسبه تاثیر معدل در رشته پرستاری

در کنکور سراسری 1403، تاثیر سوابق تحصیلی (معدل) بر نتیجه نهایی داوطلبان گروه تجربی 50 درصد است. این موضوع در مورد رشته پرستاری نیز صدق می‌کند و دانش‌آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند.
22 درصد: مربوط به دروس تخصصی رشته پرستاری در دوره دبیرستان است.
28 درصد: مربوط به دروس عمومی در دوره دبیرستان است.
با توجه به اینکه سهم دروس عمومی در تاثیر معدل بیشتر است، متقاضیان رشته پرستاری می‌توانند با تمرکز بیشتر بر روی این دروس در طول دوران تحصیل، شانس قبولی خود را در این رشته افزایش دهند.
نکته: دانش آموزانی که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آنها برای قبولی در رشته کافی نیست، می توانند از طریق شرکت در امتحانات نهایی و ترمیم معدل، شانس خود را برای پذیرش در این رشته افزایش دهند.

نحوه محاسبه تاثیر معدل در رشته پرستاری

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی معدل لازم برای قبولی در رشته پرستاری پرداختیم. قبولی در این رشته نیازمند تلاش و پشتکار است. معدل بالا یکی از فاکتورهای مهم برای قبولی در این رشته است، اما تنها فاکتور نیست. علاقه و انگیزه، مهارت های فردی و توانایی های علمی نیز در موفقیت در این رشته حائز اهمیت هستند.
داوطلبان می توانند با برنامه ریزی دقیق، مطالعه مستمر و استفاده از منابع آموزشی مناسب، شانس قبولی خود را در این رشته افزایش دهند. همچنین، شرکت در آزمون های آزمایشی می تواند به آنها در شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و ارتقای سطح آمادگی شان کمک کند.

بیشتر بدانید:  چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم ؟

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما