logo

معدل لازم برای رشته دندان پزشکی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل لازم برای رشته دندان پزشکی

آرزوی شما قبولی در رشته دندان پزشکی است؟ می ‌دانید برای رسیدن به این آرزو به چه چیزهایی نیاز دارید؟

ممکن است متقاضی شرکت در کنکور سراسری تجربی باشید و هدف شما از شرکت در این آزمون، موفقیت در قبولی رشته دندان پزشکی باشد و بخواهید بدانید برای رشته دندان پزشکی چه معدلی لازم است.

یکی از مهم‌ ترین فاکتورها، کسب معدل لازم برای رشته دندان پزشکی در کنکور تجربی است. در سال 1403، 50 درصد از نمره نهایی شما در کنکور تجربی به سوابق تحصیلی و معدل شما اختصاص پیدا می ‌کند. این یعنی معدل نقش مهمی در قبولی شما در این رشته پرطرفدار دارد. در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات لازم در مورد معدل لازم برای رشته دندان پزشکی و نحوه تاثیر آن در کنکور ، همراه ما باشید.

تاثیر معدل در قبولی رشته دندان پزشکی

دندان پزشکی، یکی از محبوب ‌ترین رشته‌ های گروه علوم تجربی، هر ساله شاهد رقابت نفس ‌گیری بین داوطلبان کنکور است. قبولی در این رشته و تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر، آینده ‌ای روشن و شغلی پردرآمد را تضمین می کند.

بر خلاف سال‌ های گذشته، در حال حاضر معدل دیپلم نقشی اساسی در نتیجه کنکور ایفا می‌کند. به این معنی که داوطلبان رشته دندان پزشکی برای افزایش شانس قبولی خود، باید در کنار تلاش برای کسب رتبه و تراز بالا در کنکور، به معدل نمرات دیپلم خود نیز توجه ویژه ‌ای داشته باشند.

اگر داوطلبان کنکور تجربی، معدل حداقل مورد نیاز برای ورود به رشته دندان پزشکی را داشته باشند، می ‌توانند از سوابق تحصیلی خود که 50 درصد تأثیر معدل کنکور را دارند، بهره‌ مند شوند و این امکان را داشته باشند که وارد رشته دندان پزشکی شوند. با این حال، اگر معدل آن‌ ها برای ورود به این رشته کافی نباشد، باید درصد های مربوط به دروس تخصصی کنکور تجربی را به طور قابل توجهی بهبود دهند تا کمبود درصد سابقه‌های تحصیلی خود را جبران کنند.

تاثیر معدل در قبولی رشته دندان پزشکی

میزان تاثیر معدل و نحوه محاسبه آن در کنکور 1403

از کنکور 1402 به بعد، سوابق تحصیلی نقشی اساسی در نتیجه نهایی کنکور سراسری ایفا می‌ کنند. این سوابق که در سال 1403 تاثیر قطعی 50 درصدی در کنکور دارند، بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌ آموزان محاسبه می ‌شوند.

معدل سوابق تحصیلی از طریق میانگین نمرات کتبی و نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم به صورت درصد محاسبه می ‌شود.

⦁ 22 درصد: مربوط به دروس تخصصی در دوره دبیرستان است.

⦁ 28 درصد: مربوط به دروس عمومی در دوره دبیرستان است.

میزان تاثیر معدل و نحوه محاسبه آن در کنکور 1403

معدل لازم برای قبولی در رشته دندان پزشکی

بر اساس بررسی ‌های انجام شده، می ‌توان اظهار کرد که داوطلبانی که معدل سال دیپلم آن‌ ها بالای 19 است، می ‌توانند با اطمینان به مطالعه منابع مورد نیاز برای قبولی در رشته دندان ‌پزشکی کنکور تجربی بپردازند و بدون نگرانی از تأثیر سوابق تحصیلی خود در کنکور استفاده کنند. البته، حتی اگر معدل دیپلم شما بین 18 و 19 باشد، هنوز هم شانس قبولی در رشته دندان پزشکی در برخی از دانشگاه‌ های علوم پزشکی را خواهید داشت.

بیشتر بدانید:  واحد عملی چیست

نکته: اگر معدل دیپلم شما به حد مورد نیاز برای قبولی در این رشته پرطرفدار نرسیده ، می توانید با شرکت در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی (ترمیم معدل) معدل خود را افزایش دهید و شانس قبولی در رشته دندان پزشکی را داشته باشید. اگر به دنبال “چند بار فرصت ترمیم معدل داریم ؟” میتوانید به مقاله دیگر کنکورچی سر بزنید.

معدل لازم برای قبولی در رشته دندان پزشکی

کلام پایانی

در این مقاله در مورد معدل لازم برای رشته دندان پزشکی و همچنین میزان تاثیر معدل در کنکور 1403 ، توضیحات کاملی را ارائه دادیم. قبولی در رشته دندان پزشکی، آرزوی بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است. بدون شک، معدل یکی از فاکتورهای مهم در این مسیر است. در سال 1403، تاثیر سوابق تحصیلی (معدل) در کنکور تجربی 50 درصد است.  این یعنی نیمی از نمره نهایی شما در کنکور به معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما اختصاص پیدا می ‌کند. با این حال معدل بالا  ضامن قبولی نیست، کسب معدل بالا، شرط لازم برای قبولی در دندانپزشکی است، اما کافی نیست. علاوه بر معدل، تسلط بر دروس تخصصی کنکور تجربی، مهارت تست‌ زنی و انگیزه و پشتکار نیز در موفقیت شما نقش اساسی دارند.

نویسنده این مطلب

ریحانه بخشی

ریحانه هستم کارشناس روانشناسی ، در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و این شغل منه، شغلی که با جون و دل براش وقت میزارم، شغلی که با عشق کار انجام میدم و از اونجایی که شخصیت کمال گرایی دارم سعی میکنم بهترین خودمو تو کار نشون بدم و در جهت افزایش اعتماد سازی و جلب توجه افراد به کسب و کارتون تلاش کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما