بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم

همانطور که می‌دانید تاثیر معدل و سوابق تحصیلی (نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم) در کنکور 50 درصد است. بنابراین دانش‌آموزان سال دوازدهم که قصد دارند در کنکور رتبه خوبی کسب کنند باید در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمره خوبی بگیرند. تعداد زیادی از دانش‌آموزان با مطالعه دقیق دروس در طول سال تحصیلی خود را برای امتحانات نهایی آماده می‌کنند اما برخی از دانش‌آموزان در طول سال تنبلی کرده و بخشی از دروس را برای شب امتحان نگه می‌دارند. در نهایت تفاوتی نمی‌کند که جزو کدام دسته باشید با مطالعه برخی منابع می‌توانید نمره بهتری در امتحانات نهایی کسب کنید. در ادامه بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم را معرفی می‌کنیم.

چرا از کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی دوازدهم استفاده کنیم؟

بالا بودن سطح سوالات امتحان نهایی دوازدهم و تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث شده دانش‌آموزان بیشتری از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنند. گاهی دانش‌آموزان در جلسه امتحان با سوالات دشوار و مفهومی و حتی نکاتی خارج از مباحث کتاب درسی مواجه می‌شوند. بنابراین خواندن کتاب‌های کمک درسی باعث می‌شود آن‌ها با آمادگی بیشتری در امتحان شرکت کنند و نمره بالایی بگیرند.

در سال‌های اخیر تعدادی از برترین ناشران کتاب‌های کمک آموزشی، سری کتاب‌های ویژه امتحانات نهایی را منتشر کرده‌اند. به کمک این کتاب‌ها دانش‌آموزان با تمامی نکات درسی به صورت مختصر و مفید آشنا می‌شوند و شیوه حل سوالات امتحانی را یاد می‌گیرند. کتاب‌های کمک آموزشی دروس را به صورت خلاصه و نکته‌وار توضیح می‌دهند و از این طریق دانش‌آموزان می‌توانند در مدت زمان کم تمامی نکات مهم را مرور کنند. البته این کتاب‌ها برای دانش‌آموزانی مفید است که تسلط کافی بر مباحث کتاب درسی دارند و در طول سال مطالب را به طور کامل خوانده‌اند.

چرا از کتاب‌های کمک درسی برای امتحان نهایی دوازدهم استفاده کنیم؟

بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم کدام است؟

از بهترین کتاب‌ها برای امتحان نهایی دوازدهم می‌توان به کتاب‌های کمک آموزشی انتشارات خیلی سبز اشاره کرد. این کتاب‌ها دارای درسنامه، سوالات تشریحی و پاسخنامه هستند.

بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم کدام است؟

  • کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز

کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز بخش‌های مختلفی شامل درسنامه، سوالات امتحانی و پاسخنامه دارند. در این کتاب‌ها تمامی مطالب درسی، نکات و مباحث مورد توجه طراحان در امتحانات نهایی توضیح داده شده است.  این کتاب‌ها درسنامه‌های کوتاه و خلاصه‌ای دارند که دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه آن‌ها در مدت زمان کم باقی‌مانده به امتحان، کل کتاب را مرور کنند.

در بخش سوالات امتحانی این کتاب‌ها، سوالات آزمون نهایی سال‌های قبل و سوالات تالیفی گردآوری شده که مفاهیم اصلی کتاب درسی را مورد بررسی قرار داده‌اند، گنجانده شده است. این سوالات از نظر شکل ظاهری صفحه و ترتیب قرارگیری مشابه برگه امتحانی طراحی شده‌اند.

همچنین پاسخنامه کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز حاوی تمامی مباحثی است که دانش‌آموزان باید در جواب سوالات تشریحی امتحانات نهایی بنویسند. این پاسخنامه‌ها تشریحی و براساس روش‌های آموزش داده شده در کتاب درسی هستند و به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا نمره کاملی بگیرید.

دقت داشته باشید که کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم و براساس آخرین تغییرات کتاب‌های درسی طراحی شده‌اند و در آن‌ها سوالات آزمون‌های سراسری و نهایی مدارس و همچنین آزمون‌های پرتعداد نوبت اول و دوم گنجانده شده است. این کتاب‌ها دارای درسنامه‌های مفید و کوتاه شامل تمامی نکات مهم کتاب درسی و پاسخ‌نامه تشریحی هستند و بهترین منبع برای مرور مباحث درسی در شب امتحان محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید:  روش صحیح درس خواندن در دبیرستان

کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز

  • کتاب‌های امتحانِت مهر و ماه

سری کتاب‌های امتحانت مهر و ماه هم جزو بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم است. این کتاب‌ها توسط انتشارات مهر و ماه تالیف شده‌اند و دارای سه بخش درسنامه، سوالات امتحانی و پاسخانه تشریحی هستند. در این کتاب‌ها بیشتر روی مفاهیم کتاب درسی تمرکز شده و سوالات امتحانی آن هم در ظاهر مشابه برگه امتحان نهایی است. انتشارات مهر و ماه در سال‌های گذشته کتاب‌هایی با عنوان «امتحانوفن» را برای امتحانات نهایی عرضه کرده بود اما در سال جدید کتاب‌های شب امتحان هم برای راهنمایی و کمک به دانش‌آموزان طراحی شده است.

درسنامه کتاب امتحانِت مهر و ماه تمامی نکات مهم دروس را پوشش داده است اما با این وجود برای درک و فهم بهتر مطالب این کتاب، باید به مفاهیم کتاب درسی تسلط داشته باشید. بنابراین می‌توان گفت از این کتاب بیشتر می‌توانید برای مرور و جمع‌بندی کتاب درسی استفاده کنید. بخش سوالات امتحانی این کتاب‌ها شامل سوالات مشابه امتحانات نهایی و انواع سوالات تشریحی، جای خالی و صحیح و غلط است و در جلوی سوالاتی که مهم‌تر هستند از کلمه «پرتکرار» استفاده شده است. نکته قابل توجه دیگر در بخش سوالات امتحانی کتاب‌های امتحانت مهر و ماه، فصل‌بندی سوالات است. با این کار دانش‌آموز به راحتی می‌توانند متوجه شوند که سوالات مربوط به کدام فصل کتاب است.

همچنین پاسخنامه کتاب‌های امتحانت مهر و ماه بسیار دقیق و کامل است. در این بخش می‌توان آدرس دقیق پاسخ سوال را در کتاب درسی و بارم‌بندی هر سوال را مشاهده کرد. به طور کلی این کتاب‌ها ویژه شب امتحان طراحی شده‌اند و آخرین تغییرات کتاب درسی در آن‌ها لحاظ شده است. درسنامه این کتاب‌ها کاملا کاربردی و شامل نکات مهم، مرور و جمع‌بندی هستند و بخش سوالات و پاسخ‌نامه هم اطلاعات جامعی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت کتاب‌های امتحانت مهر و ماه برای تمام دانش‌آموزان از ضعیف تا قوی مناسب هستند.

کتاب‌های امتحانِت مهر و ماه

 

  • کتاب‌های امتحان نهایی اسفندیار

کتاب‌های امتحان نهایی اسفندیار یکی از بهترین منابع برای امتحان نهایی دوازدهم است. این کتاب‌ها دارای درسنامه، سوالات امتحانی و پاسخنامه هستند. درسنامه کتاب‌های امتحان نهایی اسفندیار مطالب و نکات درسی را به صورت خلاصه بررسی کرده و دانش‌آموزان با مطالعه این بخش می‌توانند تمام مباحث درسی را در مدت زمانی کمی مرور کنند. بخش سوالات امتحانی مشابه امتحان نهایی بوده و سوالات سال‌های اخیر در آن گنجانده شده است. با استفاده از این بخش دانش‌آموزان با نوع سوالات و مباحث مهم کتاب درسی آشنا می‌شوند. پاسخنامه کتاب‌های امتحان نهایی اسفندیار هم جامع و کامل است. به طور کلی این کتاب‌ها با توجه به آخرین تغییرات کتاب‌های درسی تالیف شده‌اند و شامل تمامی مطالب مهم و پرتکرار درسی هستند.

کتاب‌های امتحان نهایی اسفندیار

  • کتاب‌های فرمول بیست انتشارات گاج

کتاب‌های فرمول بیست انتشارات گاج دارای فیلم‌های آموزشی هستند و دانش‌آموزان می‌توانند در زمان مطالعه درسنامه، با استفاده از QR codeهای موجود، به این فیلم‌ها دسترسی داشته باشند. درسنامه این کتاب‌ها مشابه درسنامه کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج است اما در کتاب‌های فرمول بیست، کادرهایی با عنوان تلنگر وجود دارند که نکات امتحانی مهم را در خود جای داده‌اند. در بخش ابتدایی درسنامه هم تعداد سوالات هر مبحث در امتحان نهایی و میزان اهمیت آن‌ها توضیح داده شده است. بنابراین می‌توان گفت این کتاب‌ها تمرکز ویژه‌ای بر امتحانات نهایی دارند.

بیشتر بدانید:  کد پرسنلی فرهنگیان

بخش سوالات کتاب‌های فرمول بیست انتشارات گاج شامل سوال‌های تستی و تشریحی امتحانات نهایی سال‌های گذشته هستند و تست‌های تالیفی کمتری در این بخش گنجانده شده است. برخی از سوالات این کتاب با نمادهایی مشخص شده‌اند که میزان اهمیت آن‌ها را نشان می‌دهند. همچنین در پاسخنامه این مجموعه کتاب‌ها، شیوه حل تمامی سوالات توضیح داده شده است. به همین علت  دانش‌آموزان به تمامی اطلاعاتی که باید در برگه امتحانی بنویسند دسترسی خواهند داشت. از دیگر ویژگی‌های کتاب‌های فرمول بیست انتشارات گاج می‌توان به ارائه کلیه مطالب کتاب درسی، دارای پرسش‌های پرتکرار، دارای آزمون جامع همراه با بارم‌بندی، دارای پاسخ‌های تشریحی دقیق و کامل و دارای 7 ساعت فیلم آموزشی ویژه شب امتحان اشاره کرد.

کتاب‌های فرمول بیست انتشارات گاج

  • کتاب‌های امتحانی انتشارات بنی هاشمی

کتاب‌های کمک آموزشی انتشارات بنی هاشمی یکی دیگر از منابع مهم برای امتحانات نهایی دوازدهم است که طرفداران زیادی دارد. این کتاب‌ها دارای چهار بخش شامل درسنامه، سوالات پیشنهادی نیمسال اول و نمسال دوم، کار آزمون‌ها و پاسخنامه هستند. در درسنامه کتاب بنی هاشمی مباحث و مطالب درسی به طور کامل برای دانش‌آموزانی که قصد دارند در امتحانات نهایی شرکت کنند، توضیح داده شده است. علاوه بر این بخش، قسمتی از درسنامه هم شامل خلاصه مطالب است که با استفاده از آن می‌توان مطالب را مرور کرد.

سوالات کتاب امتحانی بنی هاشمی دارای دو بخش هستند. بخشی اول شامل سوالات تشریحی و انواع سوالات مشابه با امتحانات نهایی بوده و بخش بعدی «کار آزمون» است. پاسخ بخش کار آزمون در کتاب موجود نیست و دانش‌آموزان باید این قسمت را در شرایطی مشابه امتحانات مدرسه پاسخ دهند و سپس در سایت اصلی انتشارات بنی هاشمی، پاسخنامه سوالات را بررسی کنند. اما پاسخنامه بقیه سوالات در انتهای کتاب موجود است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی این کتاب‌ها برای دو هفته مانده به امتحانات طراحی شده‌اند و در آن‌ها مباحث به صورت نکته‌وار برای دانش‌آموزان شرح داده شده است. از دیگر ویژگی‌های کتاب‌های امتحان نهایی بنی هاشمی می‌توان به درسنامه کوتاه، نمونه سوالات امتحانی، بخش کارآزمون، پاسخنامه تشریحی به همراه نکات مهم و بارم بندی دقیق سوالات اشاره کرد.

کتاب‌های امتحانی انتشارات بنی هاشمی

  • کتاب‌های سیر تا پیاز گاج

با توجه به آخرین تغییرات آزمون‌های نهایی و تاثیر معدل در کنکور سراسری، کتاب‌های سیر تا پیاز گاج هم دچار تغییر شده‌اند و دانش‌آموزان می‌توانند به کمک آن‌ها آمادگی بیشتری برای امتحانات نهایی کسب کنند. این کتاب‌ها دارای درسنامه، سوال و پاسخنامه است. بخش درسنامه کتاب‌های سیر تا پیاز خودآموز بوده و تمامی مباحث کتاب درسی را به طور کامل توضیح داده است. دانش‌آموزان با مطالعه این درسنامه در طول سال تحصیلی به راحتی می‌توانند تمامی مباحث کتاب را یاد بگیرند. سوالات کتاب‌های سیر تا پیاز به صورت طبقه‌بندی شده و به ترتیب محتوای درسنامه در بخش سوالات قرار گرفته‌اند و شامل سوالات تشریحی و تستی هستند. پاسخنامه این کتاب‌ها هم به یادگیری بیشتر مطالب کتاب درسی کمک می‌کند.

کتاب‌های سیر تا پیاز گاج

سخن پایانی

در این مقاله بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم را معرفی کردیم. همانطور که گفته شد کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز، امتحانت مهر و ماه، امتحان نهایی اسفندیار، فرمول بیست انتشارات گاج، کتاب‌های امتحان بنی هاشمی و کتاب‌های سیر تا پیاز گاج از بهترین منابع برای امتحان نهایی پایه دوازدهم هستند و دانش‌آموزان با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانند نمره خوبی کسب کنند.

بیشتر بدانید:  نمره سالانه چیست؟

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما