logo

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی

رشته دندانپزشکی یکی از محبوب‌ترین زیرشاخه‌های رشته تجربی در دانشگاه است. بسیاری از دانش‌آموزان و محصلان رشته تجربی به ادامه تحصیل در این رشته پردرآمد علاقه‌مند هستند و برای آن تلاش می‌کنند، اما با توجه به رقابتی که همیشه در کنکور سراسری رشته تجربی وجود دارد، قبولی در این رشته کار راحتی نیست و شما باید در طول هر سه سال دبیرستان برای کسب رتبه عالی و قبولی در این رشته تلاش کنید.

یکی از مواردی که در تعیین هدف و میزان تلاش به شما کمک می‌کند، اطلاع از آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی و سایر دانشگاه‌های برتر است. در ادامه ما آخرین رتبه قبولی را برای دانشگاه شهید بهشتی بررسی می‌کنیم.

رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل در دانشگاه است. این رشته به لحاظ آینده کاری و درآمد بسیار عالی است و به همین دلیل افراد زیادی داوطلب تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند. در سال گذشته دانشگاه شهید بهشتی که یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، در نیمسال اول و دوم بیش از 15000 دانشجو پذیرفت. شما هم با برنامه‌ریزی و تلاش مداوم می‌توانید یکی از نفرات پذیرفته‌شده در این دانشگاه در رشته محبوبتان باشید.

رشته دندانپزشکی

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی نیم سال اول

در نیم سال نخست برای قبولی در رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی، محدوده رتبه در سهمیه منطقه 1، رتبه 8 الی 63 و محدوده رتبه در سهمیه منطقه 2، رتبه 34 الی 227، محدوده رتبه در سهمیه منطقه 3 رتبه 4 الی 236 بوده است.

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی نیم سال اول

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی نیم سال دوم

در کنکور نیم سال دوم نیز رتبه‌های قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی به این صورت بوده است:

  • محدوده رتبه در سهمیه منطقه 1 رتبه 74 الی 172
  • محدوده رتبه در سهمیه منطقه2 رتبه 46 الی 370
  • محدوده رتبه در سهمیه منطقه 3 رتبه 52 الی 445

دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی

شما بعد از کسب رتبه قبولی در این رشته و انجام کارهای مربوط به ثبت‌نام دانشگاه، باید به مدت 6 سال در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. این 6 سال تحصیلی شامل 2 سال علوم پایه و 4 سال دوره تخصصی به همراه کارآموزی می‌باشد. بعد از طی شدن دوره 2 ساله علوم پایه دانشجویان در صورت قبولی در آزمون به دوره بعدی که تخصصی است راه پیدا می‌کنند.

در دوره علوم پایه دروسی مانند بیوشیمی، فیزیولوژی تئوری، فیزیولوژی عملی، بافت‌شناسی، ژنتیک انسانی، میکروب‌شناسی و… مطالعه می‌شوند و دروس دوره تخصصی نیز شامل درس‌هایی مثل ارتودنسی، آسیب‌شناسی فک و دهان، پریودنتولوژی، پروتزهای ثابت و متحرک، جراحی دهان و فک و صورت، ترمیمی و مواد دندانی، بیماری‌های دهان و دندان و دندانپزشکی کودکان است.

دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی

آینده شغلی رشته دندانپزشکی

با وجود آینده کاری عالی و درآمد بالایی که رشته دندانپزشکی دارد، پیدا کردن کار و یا تأسیس مطب برای دندان‌پزشکان جوان در شهرهای بزرگ کمی سخت خواهد بود. علت این موضوع این است که در سال‌های اخیر تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی در سراسر کشور افزایش یافته است و حتی برخی از افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، برای کار به ایران برمی‌گردند. این موارد شرایط را کمی برای دندان‌پزشکان تازه‌وارد سخت می‌کند. با این ‌حال نرخ بیکاری رشته دندانپزشکی تنها 30 درصد است و این رشته می‌تواند آینده‌ای عالی برای شما رقم بزند.

بیشتر بدانید:  انصراف از دانشگاه پیام نور

سخن پایانی

اگر هدف اصلی و جدی شما تحصیل در رشته دندانپزشکی است، به شما توصیه می‌کنیم با نظر داشتن آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی شهید بهشتی، علاوه بر این دانشگاه، سایر دانشگاه‌های دولتی شهرهای دیگر و دانشگاه‌های آزاد را نیز انتخاب کنید. در این صورت شانس قبولی شما در رشته موردعلاقه‌تان افزایش خواهد یافت.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما