logo

ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی

بسیاری از دانش‌آموزان رشته تجربی با هدف قبول شدن در رشته پزشکی و یا پیراپزشکی پا به این رشته می‌گذارند. اما سوال مهمی که در این خصوص وجود دارد مربوط به ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی می‌شود. در واقع دانش‌آموزان رشته تجربی باید بدانند که با چند ساعت مطالعه می‌توانند به هدف برای قبولی در رشته و دانشگاه موردنظرشان برسند. در ادامه با ما همراه باشید تا ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی و نکات مؤثر بر این میزان ساعت را بررسی کنیم.

برای قبولی در رشته پزشکی چند ساعت درس بخوانیم؟

به طور کلی ما مواردی را که با عدد و رقم بیان شوند را بهتر درک می‌کنیم. بنابراین برای اینکه به طور دقیق متوجه شویم که چه میزان مطالعه برای قبولی در رشته پزشکی کافی است، بهتر است این میزان را با تعداد ساعات بیان کنیم. البته زیاد درس خواندن و ساعات مطالعه بالا قبولی شما در رشته موردنظرتان به‌خصوص رشته پزشکی، رشته پرستاری، رشته دندانپزشکی و… را تضمین نمی‌کند.

قبولی در کنکور تجربه و در رشته و دانشگاه مورد نظر بستگی به معیارهای متفاوتی دارد. برای مثال علاوه بر ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی، میزان کیفیت این مطالعه نیز بسیار مهم است. در ادامه مواردی را بررسی می‌کنیم که در تعیین ساعات مطالعه برای ما مهم هستند.

معیارهای تشخیص میزان ساعت مطالعه

معیارهای تشخیص میزان ساعت مطالعه

هدف شما چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای تعیین ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی در نظر داشته باشید، این است که هدف شما چه رتبه‌ای و قبولی در چه دانشگاهی است. با توجه به هدفتان می‌توانید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشید. همچنین اینکه شما سال چندم دبیرستان هستید نیز در برنامه‌ریزی شما و تعیین ساعات مطالعه مهم خواهد بود؛ چراکه درصورتی‌که سال دوازدهم باشید، باید برنامه مطالعاتی فشرده‌تری را برای خودتان مشخص کنید.

پایه دروس تخصصی و عمومی شما چطور است؟

در تعیین ساعات مطالعه باید برای هر درس به‌صورت جداگانه بررسی‌های لازم را انجام دهید. به‌این‌ترتیب که شما باید بررسی کنید پایه شما در آن درس چطور است و در سال‌های گذشته چه نمراتی را در این درس کسب کرده‌اید. علاوه بر این اینکه ضریب درس موردنظر در کنکور چند است نیز بسیار اهمیت دارد. به‌ این‌ ترتیب شما می‌توانید در برنامه مطالعاتی که برای خودتان در نظر گرفته‌اید، نام دروس و تعداد ساعات مطالعه مورد نیاز آن را مشخص کنید.

ویژگی‌های فردی

یکی از معیارهای بسیار مهمی که در تعیین ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی باید در نظر داشته باشید این است که ویژگی‌های فردی و تحصیلی شما چیست. در تعیین برنامه مطالعاتی برای خودتان نباید به میزان درس خواندن دیگر افراد توجه کنید؛ چراکه ویژگی‌های هر فرد متفاوت است. برای مثال میزان مطالعه هر فرد برای فهمیدن و داشتن درک کامل از یک موضوع، میزان ساعت خواب مورد نیاز برای هر شخص و بسیاری از موارد در افراد مختلف متفاوت است. این ویژگی‌ها را در تعیین ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی باید در نظر داشته باشید.

تا کنکور چقدر فرصت دارید؟

یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چه میزان مطالعه برای قبولی در رشته پزشکی کافی است، مدت زمانی است که شما تا کنکور فرصت دارید. در واقع این‌که شما پایه چندم متوسطه دوم هستید در تعیین این ساعات مطالعه بسیار تأثیرگذار است. اگر در انتهای سال تحصیلی دوازدهم هستید، فرصت بسیار کمی تا کنکور دارید و باید میزان ساعات مطالعه‌تان را به بیشترین حد ممکن برسانید.

بیشتر بدانید:  زیست شناسی رو چطوری بخونیم؟

سرعت مطالعه

در تعیین ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی، سرعت مطالعه و درس خواندن شما بسیار اهمیت دارد. اگر از افرادی هستید که می‌توانید یک مطلب مهم را سریع بخوانید، جمع‌بندی کنید و به حافظه بسپارید، این میزان ساعت مطالعه برای شما کمتر خواهد بود.

در مقابل اگر از افرادی هستید که با سرعت بسیار کمی مطالعه می‌کنند، ساعت مطالعه طولانی‌تری خواهید داشت و ممکن است نتیجه دلخواهتان را کسب نکنید. اگر سرعت مطالعه شما بسیار پایین است، باید به دنبال علت آن باشید و این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنید. در سرعت مطالعه داشتن تمرکز کافی و مطالعه کردن در یک محیط آرام و ساکت بسیار مهم است.

یادگیری تست زنی

یکی از مواردی که می‌تواند به قبولی شما در رشته پزشکی کمک بسیاری بکند این است که تا چه اندازه تست‌زنی بلد هستید. شما قبل از شرکت کنکور تجربی، با نحوه طراحی سوالات کنکور، سوالات سال‌های گذشته، سوالاتی که شما را گمراه می‌کنند، نحوه مدیریت زمان برای تست‌ها در کنکور و… آشنایی کافی داشته باشید. به‌ این ‌ترتیب می‌توانید با مطالعه کمتر برای قبولی در پزشکی و سایر رشته‌های برتر تجربی، نتیجه بهتری از کنکور بگیرید.

همچنین شما می‌توانید فضای کنکور را برای خودتان شبیه‌سازی کنید. به کمک موسسه‌های آموزشی و فعال در زمینه کنکور و یا به کمک کتاب‌های تست و شبیه‌ساز کنکور، در مدت زمان مشخصی به تست زدن از دروس مختلف بپردازید. به‌ این صورت می‌توانید نقاط ضعفتان را متوجه شوید و برای آن دروسی که درصد پایین‌تری تست زده‌اید، در برنامه مطالعاتی خود وقت بیشتری بگذارید.

به طور کلی در کنکور و برای قبولی در رشته‌های برتر، علاوه بر خواندن دروس، یادگیری مواردی مانند تست‌زنی، قوانین شک بین دو گزینه، تست زنی از طریق حذف جواب‌ها و… بسیار مهم هستند. شما برای یادگیری این تکنیک‌های خاص کنکور تجربی می‌توانید با مشاورین خبره و حرفه‌ای موسسه کنکورچی در تماس باشید.

یادگیری تست زنی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی و موارد مهم و تأثیرگذار در تعیین این میزان ساعت را بررسی کردیم. شما باید با در نظر داشتن سرعت مطالعه خودتان، هدفی که دارید، میزان زمانی که تا کنکور فرصت دارید، دروسی که در آن‌ها پایه قوی یا ضعیفی دارید و… یک برنامه مطالعاتی مناسب برای خودتان در نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید از مشاورین موسسه آموزشی کنکورچی نیز کمک بگیرید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما