logo

آزمون مرآت چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
آزمون مرآت چیست؟

یکی از آزمون‌‌های بسیار مهم که در برخی از مدارس برگزار می‌شود، آزمون مرآت است. آزمون مرآت درواقع یک آزمون پیشرفت تحصیلی است که با شرکت کردن در این آزمون و بررسی نتایج آن می‌توانید متوجه نقاط ضعف و قوتتان در دروس مختلف شوید. در ادامه به بررسی پاسخ آزمون مرآت چیست می‌پردازیم.

معرفی آزمون مرآت

آزمون مرآت درواقع یک آزمون کتبی است که برای سنجیدن میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع و دروس مختلف برگزار می‌شود. برای شرکت در این آزمون و بهره‌مندی از فوایدی که در مسیر تحصیلی شما دارد، می‌توانید از سوی کادر مدرسه و یا حتی به‌صورت انفرادی در سایت meraat.ir ثبت‌نام کنید.

در مجموعه آموزشی مرآت، بهترین و مجرب‌ترین دبیرهای آموزش هر درس در کنار هم توانسته‌اند شیوه‌های جدیدی را برای آموزش و برگزاری آزمون ارزیابی و سنجش میزان پیشرفت دانش آموزان ارائه دهند. به این ترتیب آزمون مرآت با هدف بالا بردن کیفیت مطالب آموزش داده‌ شده و تثبیت بهتر آن‌ها در حافظه دانش آموزان برگزار می‌شود.

دانش آموزان می‌توانند علاوه بر دنبال کردن آزمون‌های هفتگی و ماهانه در مدارس خود، برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت درسی خودشان و بررسی کردن میزان عملکرد هر درس، در آزمون‌های مرآت هم‌زمان با دیگر مدارس سطح کشور شرکت کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت بیشتر آزمون مرآت شده است، این است که این آزمون در سراسر کشور به یک‌شکل برگزار می‌شود و به‌طور برابر امتیازدهی می‌شود. در ادامه به بررسی سایر اطلاعات مهم از این آزمون مانند نحوه ثبت‌نام و نحوه مطلع شدن از نتایج آن می‌پردازیم.

معرفی آزمون مرآت

سایت آزمون مرآت

آزمون مرآت یک محیط برابر را برای رقابت دانش آموزان در سراسر کشور ایجاد می‌کند. این آزمون با سایر برنامه‌های آموزشی و ارزیابی دبیران در مدارس مختلف تداخل زمانی ندارد و می‌تواند یک گام مؤثر در پیشرفت سطح آموزشی مدارس باشد.

سامانه مرآت جهت امور مختلف آموزشی مانند برگزاری آزمون‌های ارزیابی به‌صورت مستمر، برنامه‌ریزی برای مقاطع مختلف با توجه به محتواهای آموزشی در هر سال و در نهایت برنامه جمع‌بندی برای دانش آموزان تأسیس‌شده است.

سایت آزمون مرآت

ثبت‌نام آزمون مرآت

نکته مهمی که در مورد ثبت‌نام کردن برای آزمون مرآت وجود دارد این است که تمامی مدیران، معلمان و دانش‌آموزانی که قصد دارند در سال تحصیلی جدید در آزمون‌های مرآت شرکت کنند، باید پیش از شروع سال تحصیلی نسبت به عضویت در سامانه مرآت اقدام کنند. در این صورت آن‌ها عضو رسمی سایت شناخته می‌شوند و برای آن‌ها نام کاربری و رمز عبور اختصاص داده می‌شود.

بعد از انجام دادن مراحل ثبت‌نام در سامانه مرآت، جدول زمانی برگزاری آزمون‌ها برای این افراد نمایش داده می‌شود. همچنین اعضای اصلی می‌توانند از تمامی امکانات موجود در وب‌سایت مرآت استفاده کنند و بعد شرکت در آزمون حضوری و یا اینترنتی، بعد از مدت‌زمان کوتاهی از نتایج آن مطلع شوند. اگر شما قصد دارید در آزمون مرآت شرکت کنید، مراحل زیر را برای ثبت‌نام در این آزمون دنبال کنید.

مراحل ثبت‌نام آزمون مرآت

· در ابتدا برای ثبت‌نام آزمون مرآت نشانی این تارنما را که Meraat.ir است در مرورگرتان جست‌وجو کنید.

·  بعد از ورود به صفحه اصلی تارنما روی گزینه عضویت مدارس و یا آموزش را هدفمند مدیریت کنید کلیک کنید.

بیشتر بدانید:  ثبت نام بنیاد ملی نخبگان

·  در این مرحله از ثبت‌نام آزمون مرآت باید اطلاعات خواسته شده شامل نام مدرسه، مقطع، استان و شهرستان، سمت و شماره موبایل و… را وارد کنید.

· بعد از طی کردن این مراحل و پر کردن فرم‌های موجود در سایت مرآت، مبلغی که به‌عنوان شهریه برای آزمون‌های سال تحصیلی مشخص‌شده را پرداخت کنید. بعد از پرداخت ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود و می‌توانید تعداد کلاس و دانش‌آموزان مدرسه را وارد کنید.

مراحلی که در بالا بررسی کردیم برای مدیران مدارسی بود که قصد ثبت‌نام کردن دانش‌آموزان در آزمون مرآت را داشتند. اگر شما قصد دارید به‌تنهایی و به‌صورت انفرادی در این آزمون‌های پیشرفت تحصیلی شرکت کنید، باید مراحلی که در ادامه بررسی می‌کنیم را انجام دهید.

مراحل ثبت‌نام آزمون مرآت

مراحل ثبت‌نام آزمون مرآت به‌صورت انفرادی

·  اگر توسط مدرسه ثبت‌نام‌ شده‌اید و یا قصد دارید به‌صورت انفرادی در آزمون‌های مرآت شرکت کنید و از امکانات آموزشی که این موسسه ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید، ابتدا نشانی تارنمای meraat.ir  را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.

· بعد از ورود به صفحه اصلی، با توجه به نوع دستگاهی که در اختیار دارید اپلیکیشن مناسب را دانلود کرده و نصب کنید.

·  بعد از وارد شدن به نرم‌افزار مربوطه باید نام، نام خانوادگی، پایه تحصیلی و یک شماره موبایل وارد کنید و ثبت‌نام را در اپلیکیشن انجام دهید.

·  بعد از وارد کردن شماره موبایل برای اطمینان از درستی آن یک کد به شماره شما ارسال می‌شود. این کد را وارد کنید تا به صفحه اصلی نرم‌افزار هدایت شوید.

·   در این مرحله شما می‌توانید خدماتی که مایل هستید از آن‌ها استفاده کنید را خریداری کنید. همچنین درصورتی‌که توسط مدرسه در آزمون مرآت ثبت‌نام‌شده‌اید، در این مرحله لازم است جهت همگام‌سازی با مدرسه، نام کاربری و رمز عبوری که به شما داده‌ شده است را وارد کنید. بعد از انجام این کار مواردی که توسط مدرسه خریداری‌شده اند، برای شما فعال خواهند شد.

مزایای آزمون مرآت

بسیاری از مدیران مدارس از آزمون‌های مرآت جهت بررسی کردن میزان یادگیری و عملکرد دانش‌آموزان مدرسه‌ خود استفاده می‌کنند. این آزمون‌ها در پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌‌‌‌‌‌آموزان بسیار مؤثر هستند. به‌طور کلی آزمون‌های مرآت و دیگر امکانات آموزشی این نرم‌افزار مزایای بسیاری دارند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

·        آزمون‌های مرآت مدرسه محور هستند و بعد از اجرا شدن آزمون مدیر مدارس و معلمان می‌توانند عملکرد دانش آموزان و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را متوجه شوند.

·        بودجه‌بندی آزمون کاملاً استاندارد مشخص‌شده است و تقریباً با طرح درس معلمان هماهنگ است. درواقع بعد از تدریس هر مبحث در کلاس‌های درس، موسسه آموزشی مرآت یک آزمون در نظر گرفته است.

مزایای آزمون مرآت

دریافت نتایج آزمون مرآت

بعد از بررسی کردن سؤال آزمون مرآت چیست، چگونه می‌توان در آزمون شرکت کرد و عملکرد خود را در سال تحصیلی سنجید، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید بررسی کنیم این است که چگونه می‌توان نتایج آزمون را دریافت کرد.

بیشتر بدانید:  دریافت کارنامه ترمیم معدل

دانش‌آموزان بعد از شرکت در آزمون‌های مرآت می‌توانند نتایج آزمون خود و کارنامه خود را ببینند و از تحلیل آن استفاده کنند. آزمون مرآت دارای امنیت بسیار بالایی است و سؤالات آن قبل از برگزاری آزمون افشا نمی‌شود.

بعد از برگزار شدن آزمون و بررسی نتایج آن و تصحیح شدن این آزمون‌ها، نتایجی که توسط دانش‌آموزان کسب شده است بعد از 8 ساعت روی سایت مرآت در دسترس خواهد بود. برای اطلاع از نتیجه آزمونتان باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که دارید و در قسمت پایین هر پاسخ برگ نیز درج‌ شده است، به تارنمای مرآت مراجعه کنید و نتایج را مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی آزمون مرآت که یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آزمون‌های پیشرفت تحصیلی در مدارس است پرداختیم. برای شرکت در این آزمون شما می‌توانید از طرف مدرسه و یا به‌صورت انفرادی اقدام کرده و مراحل ثبت‌نام و پرداخت شهریه آزمون را انجام دهید. اگر در مراحل ثبت‌نام و مشاهده نتایج سؤال مشکلی داشتید، کارشناسان و مشاوران موسسه کنکورچی آماده پاسخ‌گویی به شما هستند.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما