logo

دروس تخصصی رشته کامپیوتر برای کنکور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
دروس تخصصی رشته کامپیوتر برای کنکور

داوطلبان رشته کامپیوتر که قصد دارند در کنکور این رشته شرکت کنند باید از منابع کنکور رشته کامپیوتر کاردانش و فنی حرفه‌ای اطلاع داشته باشند. هر سال سازمان سنجش مواد امتحانی و منابع دروس عمومی و اختصاصی را همراه با تعداد سوالات و ضریب آن‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. داوطلبان پس از مطالعه این منابع می‌توانند به سراغ کتاب‌ها و ویدئوهای کمک آموزشی بروند و آمادگی بیشتری برای کنکور کسب کنند.

برای کنکور رشته کامپیوتر چه کتابهایی بخوانیم؟

فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مقطع کاردانی ادامه تحصیل دهند. اما بسیاری از داوطلبان کنکور کامپیوتر با یک سوال مشترک مواجه هستند، این که برای کنکور رشته کامپیوتر چه کتاب‌هایی بخوانیم؟ منابع کنکور رشته کامپیوتر کاردانش و فنی حرفه‌ای مشترک هستند. منابع عمومی کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای کامپیوتر ۱۴۰۳ شامل 40 سوال از دروس تعلیمات دینی 3، فارسی 3، زبان خارجی 1 و 2 و عربی 3 هستند. برای این دروس ضریب 3 درنظر گرفته شده است.

همچنین منابع کنکور کامپیوتر 1403 در دروس تخصصی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • درس‌های شایستگی پایه: تعداد سوالات 35 عدد، شامل ریاضی 1 و 2 و 3 – شیمی – فیزیک
  • درس‌های شایستگی غیر فنی: تعداد سوالات 20 عدد، شامل الزامات محیط کار – کاربرد فناوری‌های نوین – کارگاه نوآوری و کارآفرینی – اخلاق حرفه‌ای
  • درس‌های شایستگی فنی: تعداد سوالات 65 عدد، شامل دانش فنی پایه – دانش فنی تخصصی- طراحی و سیم‌کشی برق ساختمان‌های مسکونی – طراحی و نصب تاسیسات جریان ضعیف – طراحی و نصب تاسیسات حفاظتی و ساختمان‌های هوشمند- کابل‌کشی و سیم‌پیچی ماشین‌های الکتریکی – نصب و تنظیم تابلوهای برق فشار ضعیف – طراحی و اجرای رله‌های قابل برنامه‌ریزی

در سال قبل منابع دروس کنکور کامپیوتر 1402 شامل موارد زیر بود:

  • دروس عمومی: زبان خارجی 1 و 2، فارسی 3، عربی 3، تعلیمات دینی 3- با ضریب 3- تعداد سوالات 40 عدد
  • دروس شایستگی پایه: ریاضی 1، 2 و 3، شیمی، فیزیک- با ضریب 6- تعداد سوالات 35 عدد
  • دروس شایستگی غیرفنی: کاربرد فناوری‌های نوین، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، الزامات محیط کار، اخلاق حرفه‌ای- با ضریب 3- تعداد سوالات 20 عدد
  • دروس شایستگی فنی: دانش فنی پایه، دانش فنی تخصصی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های رایانه‌ای، تولید محتوای الکترونیک و برنامه‌سازی، توسعه برنامه‌سازی و پایگاه داده، پیاده‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی و طراحی وب، نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت‌افزار، تجارت الکترونیک و امنیت شبکه- با ضریب 12- تعداد سوالات 65 عدد

برای کنکور رشته کامپیوتر چه کتابهایی بخوانیم؟

برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد؟

برای قبولی در رشته کامپیوتر، بیشتر دروس ریاضی و فیزیک باید قوی باشد. افرادی که به این دروس علاقه دارند می‌توانند پس از پایه نهم، وارد هنرستان فنی حرفه‌ای شده و در رشته کامپیوتر تحصیل کنند. اما برای ورود به این رشته دانش‌آموزان نیازمند حداقل نمرات زیر هستند:

  • ریاضی: 10
  • علوم: 10
  • فناوری: 12
  • هنر: 12

همچنین دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در رشته کامپیوتر هنرستان‌های کاردانش باید در پایه نهم حداقل نمرات زیر را کسب کرده باشند:

  • ریاضی: 10
  • فناوری: 12
  • هنر: 10

برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد؟

رشته کامپیوتر چه درس هایی دارد؟

به طور کلی دروس رشته‌ کامپیوتر شامل ریاضی، فیزیک، مبانی کامپیوتر و برنامه‌سازی‌، آزمایشگاه‌ کامپیوتر، معادلات دیفرانسیل، برنامه‌سازی پیشرفته، آمار و احتمالات، ریاضی مهندسی، ساختمان‌های گسسته، مدارهای الکتریکی، ساختمان داده‌ها، مدارهای منطقی، زبان ماشین و برنامه‌سازی سیستم، طراحی الگوریتم‌ها، مدارهای الکترونیکی، ریزپردازنده‌ها، طراحی زبان‌های برنامه‌سازی، معماری کامپیوتر، شبکه‌های کامیپوتر و سیستم‌های عامل هستند. ممکن است برخی از این دورس با توجه به زیرشاخه انتخابی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها یا دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت باشند.

بیشتر بدانید:  معدل لازم برای رشته پزشکی

سخن پایانی

در این مقاله منابع کنکور رشته کامپیوتر کاردانش و فنی حرفه‌ای را معرفی کردیم و به یکی از مهم‌ترین سوالات دانش‌آموزان پایه نهم یعنی «برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد؟» پاسخ دادیم. در ادامه دروس مربوط به این رشته معرفی شد. همانطور که گفته شد برخی از دروس رشته کامپیوتر با توجه به زیرشاخه‌های این رشته متفاوت هستند.

نویسنده این مطلب

سمیه نصرتی

همیشه نوشتن و مطالعه کردن رو دوست داشتم و از یادگرفتن چیزای جدید حسابی ذوق‌زده می‌شدم. این علاقه باعث شد تولید محتوا رو به عنوان یک شغل انتخاب کنم. در حال حاضر بیشتر از ده ساله که در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام می‌دم و دوست دارم این مسیر رو حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما