logo

کد مدرسه

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
کد مدرسه

در هنگام انجام دادن ثبت نام به‌صورت اینترنتی برای مدارس ابتدایی و به ‌ویژه پایه اول ابتدایی، یکی از اطلاعات مورد نیاز در روند ثبت نام کد مدرسه است. به طور معمول بعد از مراجعه به مدرسه و پرسیدن شرایط ثبت نام و انجام برخی از مراحل این کد توسط کادر مدرسه به شما داده می‌شود. اما اگر کد مدرسه ابتدایی را نداشتید، چطور باید آن را دریافت کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

کد مدرسه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی روش‌های دریافت کد منطقه و کد مدرسه بپردازیم، باید بدانیم که کد مدرسه چیست و چه کاربردهایی دارد. کد مدرسه در واقع همان کد محل تحصیل افراد است که در قسمت بالای کارنامه آن‌ها نوشته می‌شود. برای انجام پیش ثبت‌نام مدارس کلاس اول و ثبت‌نام پایه‌های ابتدایی، شما باید از این کد استفاده کنید تا مشخص شود که دبستان محل تحصیل دانش‌آموز شما کجا است.

کد مدرسه چیست؟

دریافت کد مدرسه برای ثبت نام کلاس اول

یکی از اطلاعاتی که برای ثبت نام کلاس اول و سایر پایه‌های مدارس ابتدایی در سامانه پادا نیاز دارید، کد مدرسه است. در صورتی که دانش‌آموز پایه اول را گذرانده باشد و کارنامه‌ای دریافت کرده باشد، شما می‌توانید با نگاه کردن به بالای کارنامه، کد مدرسه را مشاهده کرده و آن را یادداشت کنید.

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید کد مدرسه را به دست آورید. البته در صورتی که حداقل یک کارنامه از مدرسه دریافت کرده باشید. روش‌های دیگری نیز برای دریافت کردن کدر مدرسه و منطقه وجود دارد. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

سایر روش‌های دریافت کد مدرسه

دریافت کد منطقه و کد مدرسه برای ثبت‌نام کلاس اول و به طور انجام مراحل پیش ثبت لازم است. شما با داشتن این دو کد می‌توانید مراحل اینترنتی برای ثبت‌نام مدرسه موردنظرتان را انجام دهید. اما به جز داشتن کارنامه و از قسمت بالای آن، دریافت کد مدرسه برای سامانه پادا چه روش‌هایی دارد؟

یکی از روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از سامانه همگام است. همگام یکی از تارنماهایی است که برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ایجاد شده است و برخی از اطلاع‌رسانی‌ها و روندهای اینترنتی در مدارس از این طریق انجام می‌شود. برای دریافت کد مدارس در سامانه پادا می توانید اقدام کنید.

سایر روش‌های دریافت کد مدرسه

کد مدرسه ابتدایی را از کجا پیدا کنیم؟

همان‌طور که گفته شد با مراجعه به سایت همگام و انتخاب گزینه ورود می‌توانید برای دریافت کد مدرسه‌تان برای ثبت نام کلاس اول اقدام کنید. بعد از ورود به این وبسایت شما باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا به پورتال مربوط به خودتان وارد شوید. در ادامه مراحل دریافت کد مدرسه از سایت همگام را مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم.

نحوه دریافت کد مدرسه

  • در ابتدا شما باید سایت همگام را به نشانی hamgam.medu.ir در مرورگر خود جست‌وجو کنید. سپس از قسمت بالای صفحه گزینه ورود را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید رمز عبور و نام کاربری که برای شما تعریف شده را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود، وارد پورتال شخصی‌تان می‌شوید. در قسمت بالای صفحه گزینه تصویر خود وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.
  • در این مرحله که مرحله آخر از روند پیدا کردن کد مدرسه برای انجام ثبت‌نام است، باید روی تصویر خود کلیک کنید. در این قسمت گزینه‌ای به نام کد سازمان وجود دارد که منظور همان کد مدرسه است.
بیشتر بدانید:  آزمون مرآت چیست؟

نحوه دریافت کد منطقه

همان‌طور که از نام کد منطقه می‌توان متوجه شد، این کد در واقع منطقه تحصیل دانش‌آموز را مشخص می‌کند. برای دریافت کد منطقه می‌توانید به مدرسه و یا اداره آموزش پرورش مراجعه کنید و این کد را از آن‌ها دریافت کنید.

کاربردهای دیگر کد منطقه یا مدرسه

علاوه بر انجام پیش ثبت نام برای پایه اول و سایر پایه‌های مدرسه، کد مدرسه و منطقه کاربردهای دیگری نیز دارند. یکی از مهم‌ترین این کاربردها برای انجام ثبت نام کنکور است. در ثبت نام کنکور شما به مواردی مانند کد سوابق تحصیلی یا کد مدرسه و کد منطقه نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید مراحل دریافت کد مدرسه را برای ثبت نام در کنکور طی کنید، علاوه بر بررسی کد مدرسه از قسمت بالایی کارنامه می‌توانید از طریق نشانی My.medu.ir  اقدام کنید. همچنین برای دریافت کد منطقه نیز می‌توانید از طریق سایت سنجش اقدام کنید.

کاربردهای دیگر کد منطقه یا مدرسه

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اینکه کد مدرسه و منطقه چیست و چگونه می‌توانید این کدها را برای ثبت نام کلاس اول دریافت کنیم پرداختیم. کد مدرسه در واقع کد مدرسه محل تحصیل یا مدرسه موردنظر برای ثبت‌نام است و کد منطقه نیز مربوط به منطقه‌ای است که در مدرسه موردنظر در آن واقع شده است.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما