logo

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان کردستان

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان کردستان

طبق جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تعداد داوطلبانی که در رشته تربیت معلم سال 1403 پذیرفته شده‌اند، هر ساله حدود 25 درصد افزایش خواهد یافت. در نتیجه، با توجه به اینکه مدارس با کمبود معلم مواجه است، ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نیز برای تکمیل ظرفیت‌های خالی خود در سال 1403، در حال افزایش بوده و همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند دفترچه انتخاب رشته تربیت معلم را دانلود و از آخرین اخبار آن در رابطه با ظرفیت اطلاع داشته باشند.

دانشگاه فرهنگیان هر سال برای تربیت معلم و تدریس در مدارس آموزش و پرورش، تعداد زیادی دانشجو را از طریق کنکور سراسری می‌پذیرد و به دلیل وجود امکانات گسترده‌ای همچون پرداخت حقوق، کیفیت آموزش و … داوطلبان و متقاضیان می‌توانند رتبه ممتاز را برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دست آورند و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند.

از طرفی هم تعداد پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به تعداد نیروی خروجی یا افراد بازنشسته آموزش و پرورش هم بستگی دارد؛ به عبارت دیگر، هر سال دفترچه انتخاب رشته کنکور در اختیار داوطلبان برای ظرفیت دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته تا بتوانند بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان را از نظر خود را بر اساس محدودیت‌هایی که ارائه شده است، انتخاب کنند.

تعداد ظرفیت پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان طبق نشست‌های انجام شده در رابطه با کمبود معلم در مدارس آموزش و پرورش، قرار بر این است که در سال 1403 افزایش یابد. در ادامه این پست، جزئیات بیشتری را در خصوص پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403 شرح خواهیم داد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403

  • یکی از شرایط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، بومی پذیری است که به این دلیل همه داوطلبان و کسانی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند، در صورتی که همه شرایط لازم را برای ورود به این دانشگاه داشته باشند، می‌توانند رشته‌هایی را که در بوم خود ارائه شده است را مطابق دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی خود انتخاب کنند و بر اساس اولویتی که دارند، در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.
  • اعلام کمبود معلم در سال 1403 بیش از 100 هزار نفر است و این در حالی است که هر سال حدود 35 هزار نفر از وزارت آموزش و پرورش، بازنشسته می‌شوند. بنابراین، نشست‌های متعددی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که بتوانند راهکارهایی را از جمله بازگشت افراد بازنشسته شده و افزایش پذیرش افراد پذیرفته شدگان ارائه دهند.
  • زمانی که دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر می‌شود، ظرفیت در هر گروه آزمایشی در اختیار داوطلبان شرکت کننده کنکور سراسری قرار خواهد گرفت. مطالعه دقیق و کامل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، به داوطلبان کمک می‌کند تا از جزئیات دقیقی همچون ظرفیت پذیرش هر رشته در دانشگاه هر محل مطلع شوند.
  • ظرفیت پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان در هر کدام از گروه رشته‌های آزمایشی، بسیار محدود می‌باشد. ورود به این دانشگاه دارای تقاضای بالا، پذیرش محدود و مشخص بودن ظرفیت پذیرفته شدن از جمله مواردی هستند که همه علاقه‌مندان باید برای رسیدن به هدف نهایی خود تلاش کنند و به نوعی این موانع را کنار بزنند. ناگفته نماند که ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان سال گذشته 1402، 30 هزار نفر اعلام شد.
بیشتر بدانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان دزفول

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403

نویسنده این مطلب

سایه کاوه

فارغ التحصیل از رشته تجربی و علاقه مند به نوشتن هستم. نوشتن همیشه یکی از جذاب ترین کارهایی بوده که من در اوقات فراغتم انجام میدادم و هر چی در ذهنم بود رو روی کاغد می‌نوشتم که همین باعث شد من این کار رو به عنوان شغل اصلی خودم انتخاب کنم. من بیشتر از ۲ سال توی این حوزه فعالیت داشته ام.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما