logo

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

دانشگاه فرهنگیان به‌منظور تربیت و پرورش دانشجویان رشته دبیری در زیرشاخه‌های مختلف در اکثر شهرها و استان‌های کشور مشغول به فعالیت است. با توجه به مزایای فراوانی که استخدام شدن به‌عنوان دبیر در آموزش‌وپرورش دارد، بسیاری از دانش آموزان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند. در ادامه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان را در استان اصفهان بررسی می‌کنیم.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

آموزش‌وپرورش هرساله تعداد مشخصی ورودی برای دانشگاه فرهنگیان را در نظر می‌گیرد. این تعداد ظرفیت با توجه به تعداد نیروی‌های بازنشست شده و تعداد نیروی خروجی از شغل دبیری مشخص می‌شود. ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان هرساله از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می‌شود. تا افراد بتوانند بر اساس این ظرفیت رشته موردنظر خود را انتخاب کنند.

در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان به علت کمبود معلم در حال افزایش است و شما شانس خوبی برای قبولی در این دانشگاه دارید. البته توجه کنید که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برخی از شرایط مانند بومی پذیری نیز وجود دارد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

در استان اصفهان دانشگاه پردیس شهید باهنر برای آقایان و دانشگاه پردیس فاطمه الزهرا برای خانم‌ها درنظر گرفته شده است. دانشگاه فرهنگیان اصفهان یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های فرهنگیان در ایران است و رشته‌های متنوعی از حوزه تربیت‌معلم در این دانشگاه تدریس می‌شود. در ادامه به بررسی رشته‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت هر یک از این رشته‌ها برای خانم‌ها می‌پردازیم.

رشتهدانشگاهجنسیتظرفیت
آموزش الهیاتپردیس فاطمه الزهرازن4
آموزش زیان و ادبیات فارسیپردیس فاطمه الزهرازن28
آموزش علوم تجربیپردیس فاطمه الزهرازن19
آموزش تربیت‌بدنیپردیس فاطمه الزهرازن11
آموزش کودکان استثناییپردیس فاطمه الزهرازن31
راهنمایی و مشاورهپردیس فاطمه الزهرازن15
آموزش ریاضیپردیس فاطمه الزهرازن8

تعداد ظرفیت موجود برای آقایان در دانشگاه پردیس شهید باهنر به شرح زیر است:

رشتهدانشگاهجنسیتظرفیت
آموزش زیان و ادبیات فارسیپردیس شهید باهنرمرد44
آموزش علوم تجربیپردیس شهید باهنرمرد17
آموزش علوم اجتماعیپردیس شهید باهنرمرد23
آموزش تربیت‌بدنیپردیس شهید باهنرمرد19
آموزش کودکان استثناییپردیس شهید باهنرمرد48
راهنمایی و مشاورهپردیس شهید باهنرمرد21
آموزش ریاضیپردیس شهید باهنرمرد14

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان

شما باید در ابتدا رتبه قبولی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را کسب کنید. سپس فرم ثبت‌نام و اطلاعات فردی خود را از طریق سایت سنجش کامل کرده و ارسال کنید. علاوه بر این باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کنید و شرایط استخدام و مراحل آن را به‌صورت کامل بخوانید. بعد از این فرایند در صورتی قبولی در آزمون کتبی باید در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیز قبول شوید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان پرداختیم. با وجود ظرفیت پذیرش رو به افزایش دانشگاه فرهنگیان، افراد زیادی به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند هستند، بنابراین شما باید برای قبولی در این دانشگاه تلاش خوبی داشته باشید.

بیشتر بدانید:  ترم تابستان دانشگاه آزاد

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما