logo

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان

استخدام در آموزش ‌و پرورش در شغل دبیری دارای مزیت‌های فراوانی است و به همین بسیاری از دانش‌آموزان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند. این دانشگاه هرساله به تعداد مشخصی دانشجو از طریق کنکور سراسری می‌پذیرد. این تعداد ظرفیت تأثیر بسیار مهمی در قبولی شما دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان را بررسی کنیم.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان از هر یک از رشته‌های کنکور سراسری به تعداد معینی دانشجو می‌پذیرد. با توجه به اینکه در هرسال تعدادی از دبیران بازنشسته می‌شوند، باید تعدادی نیروی جدید جایگزین این تعداد شوند. از طرفی کشور ما طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ما با مشکل کمبود نیرو در زمینه آموزش دانش آموزان نیز روبه‌رو است.

با توجه به این موارد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رو به افزایش است و هرساله تعداد قابل‌ توجهی دانشجو می‌پذیرد. شما می‌توانید با کمی تلاش در آزمون کتبی قبول‌شده و سپس در مرحله دوم یعنی مصاحبه شرکت کنید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان

با توجه به اینکه در خوزستان نیاز به نیروهای جدید در امر آموزش و پروش دانش آموزان در مناطق مختلف این استان بیشتر بوده است و با مشکل کمبود نیرو مواجه بوده‌ایم، در سال‌های اخیر ظرفیت این دانشگاه به میزان قابل‌ توجهی افزایش ‌یافته است.

طبق اعلام سرپرست آموزش‌ و پرورش استان خوزستان ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در این استان بیش از دو برابر شده است و به تعداد 2400 دانشجو در سال رسیده است.

بومی پذیری در دانشگاه فرهنگیان

یکی از شروط اصلی در پذیرش دانشجویان برای دانشگاه فرهنگیان، شرط بومی پذیری است. بومی پذیری به این معناست که شما برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان، باید بومی همین منطقه باشید. بومی پذیری می‌تواند شانس شما را برای قبولی در این دانشگاه افزایش دهد.

بومی پذیری در دانشگاه فرهنگیان

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان

قبل از انتخاب رشته برای دانشگاه فرهنگیان بهتر است با نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه آشنا شوید. در ابتدا شما باید در آزمون کتبی این دانشگاه شوید تا برای مصاحبه که مرحله بعدی است نیز دعوت شوید.

بعد از برگزاری مرحله اول ثبت‌نام، از بین کسانی که آزمون کتبی را پذیرفته‌شده‌اند، بیشتر از ظرفیت اعلام‌ شده از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری افراد به مصاحبه دعوت می‌شوند. بعد از طی شدن مراحل مصاحبه و همچنین آزمون‌های سلامت روان و جسم، بر اساس ظرفیت حقیقی دانشگاه فرهنگیان در آن استان از بین افراد، بالاترین نمرات به قبولی این دانشگاه اعلام می‌شوند.

برای قبولی در این دانشگاه فرهنگیان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. دارا بودن تابعیت ایرانی
  2. اعتقاد به دین اسلام و یا سایر ادیان شناخته‌ شده جمهوری اسلامی
  3. عدم سو سابقه
  4. نداشتن اعتیاد به الکل و مواد مخدر
  5. داشتن 24 سال تمام

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان پرداختیم. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امروزه در حال افزایش است و شما به‌ راحتی می‌توانید در این دانشگاه قبول شوید. کارشناسان حرفه‌ای سایت کنکورچی آماده پاسخگویی به سؤالات شما در این زمینه هستند. اگر به دنبال اطلاع از “ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان” و “ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان کردستان” هستید به دیگر مقالات ما سر بزنید.

بیشتر بدانید:  ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما