logo

مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد

دانشجویان و داوطلبان می‌توانند بنا به هر دلیلی از جمله زود تمام کردن دروس ترم‌ها، به صورت کاملا اختیاری اقدام به ثبت نام ترم تابستان دانشگاه آزاد در رشته تحصیلی خود کنند و طبق ظرفیت اعلام شده از طرف سیستم دانشگاه، چندین واحد را اخذ و ترم تابستانه خود را به صورت فشرده و طی 6 هفته به اتمام برسانند. نه تنها دانشگاه آزاد بلکه تمامی دانشگاه‌ها دارای ترم تابستانی بوده و همه داوطلبانی که تمایل به اخذ واحدهای تابستانه داشته باشند، می‌توانند ثبت نام کنند.

برای مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد، هیچ نیازی به ثبت درخواست در سیستم سامانه منادا نبوده و دانشجویان می‌توانند تنها با گرفتن یک معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل خود به واحد مقصد مراجعه کنند و ترم تابستانه خود را به عنوان مهمان در یک دانشگاه دیگر امکان پذیر و به عبارت دیگر، برای ترم تابستانه خود نقل مکان کنند. در ادامه شما را با شرایط و ضوابط مهمانی ترم‌های دانشگاهی دانشجویان آشنا می‌کنیم.

شرایط شرکت در مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد

مهمانی ترم تابستان تنها در فصل تابستان نبوده و دانشجویان می‌توانند در مهر ماه زمانی که سال تحصیلی مجدد آغاز می‌شود، ترم مهر خود را در یک دانشگاه دیگر به عنوان مهمان بگذرانند.

طبق جدیدترین اخباری که گزارش شده است، دانشجویان و داوطلبانی که بخواهند برای ترم تابستان و مهر خود نقل مکان کنند، باید به سامانه منادا به نشانی http://monada.iau.ir  مراجعه کنند که طی روزهای آینده فعال خواهد شد.

از جمله شرایط عمومی برای نقل مکان مهمانی ترم‌های تابستان و مهر که در نظر گرفته شده‌اند، گذراندن حداقل نیم سال در رشته تحصیلی مورد نظر در دانشگاه اصلی خود، نداشتن منع ادامه به تحصیل به دلیل نظام وظیفه، شرایط آموزشی و انضباطی هستند که دانشجویان می‌بایست در نظر داشته باشند.

انتقال و مهمانی ترم‌های ذکر شده، تنها در صورتی امکان پذیر است که رشته، گرایش، مقطع و تطابق سال قبولی در واحد مقصد موجود باشد. لازم به ذکر است که انتقال در نیم سال آخر تحصیلی در هر مقطع کاملا ممنوع است.

این در حالی است که انتقال صرفا برای کسانی که با آزمون پذیرفته شده‌اند و طبق ضوابط امکان پذیر بوده دانشجوهای دوره خودگردان تنها به واحدهای مجری خودگردان منتقل خواهند شد.

همچنین اجازه انتقال و مهمانی از طریق واحد الکترونیکی به واحدهای دانشگاهی دیگر امکان پذیر نیست و کاملا ممنوع بوده و صرفا بالعکس این قضیه با توجه به ضوابط امکان پذیر خواهد بود. البته شرایط انتقال برای پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون از طریق واحدهای الکترونیکی ممنوع نبوده و می‌توانند برای مهمانی ترم‌ها اقدام کنند.

دانشجویانی که از واحدهای دانشگاهی قبل جا مانده‌اند، امکان استفاده از خوابگاه برایشان فراهم خواهد بود. از طرفی هم این مورد برای دانشجویان متاهل هم طبق تصمیماتی که امسال برای این موضوع گرفته شده است، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که برای مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد و ترم مهر ماه، شما باید از ظرفیت فعال دانشگاه مقصد آگاه باشید و سپس در آنجا مهمان شوید. برای نمونه، دانشجویانی که در رشته حقوق در حال تحصیل هستند، در هر واحد درسی تا سقف 25 نفر امکان انتقال به دانشگاه‌های دیگر برایشان فراهم خواهد بود.

بیشتر بدانید:  علت ثبت نشدن نمرات پیام نور

پس در نتیجه، بیش از 25 نفر نمی‌توانند به دانشگاه مقصد منتقل شوند و باید همه چیز بر اساس شرایط نقل و انتقال دانشجویان صورت بگیرد.

شرایط شرکت در مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد

ثبت درخواست مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد

به منظور ثبت درخواست مهمانی در ترم تابستان دانشگاه آزاد، می‌بایست مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا وارد سامانه آموزشیار شوید.
  2. سپس روی قسمت منو بخش ارسال و پیگیری درخواست دانشجو کلیک کنید و طبقه بندی موضوع درخواست خود را روی گزینه ” عملیات آموزشی دانشجو ” قرار دهید.
  3. در مرحله سوم، گزینه ” درخواست صدور فرم دروس برای مهمانی ترم تابستان یا نیم سال ” در قسمت منوی کشویی انتخاب کنید.
  4. حالا واحد سازمانی یا نام دانشگاه مقصد را جستجو کرده و سپس انتخاب کنید.
  5. در نهایت گزینه ” ثبت ” را کلیک و همه مراحل را به تایید برسانید.
  6. شما با ثبت این درخواست خود، اجازه اجازه انتخاب واحد در دانشگاه مقصد را نداشته و شهریه متغیر و ثابت دروسی که اخذ شده‌اند، توسط شما دانشجوی عزیز در واحد دانشگاه مقصد باید پرداخته شود.

ثبت درخواست مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد

سخن پایانی

اگر از دسته کسانی هستید که دوست دارید تعدادی از واحدهای درسی خود را در دانشگاه‌ دیگر به عنوان مهمان بگذرانید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست مهمانی در ترم تابستان و مهر اقدام کنید و به دانشگاه مورد نظر طبق شرایط و ظرفیت موجود، منتقل شوید و واحدهای درسی خود را اخذ کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، برای ثبت درخواست مهمانی ترم تابستان دانشگاه آزاد، هیچ نیازی به تایید درخواست در سایت منادا نیست و شما تنها با دریافت یک معرفی نامه تحصیلی از دانشگاه اصلی خود، به واحد مقصد یا دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و به عنوان مهمانی ترم خود را سپری کنید.

ترم تابستان برای دانشجویان کاملا اختیاری بوده و هیچ اجباری در گذراندن دوره تحصیلی دانشگاه در فصل تابستان نیست و دانشجویان می‌توانند طبق انتخاب خود به صورت کاملا اختیاری ترم‌های تابستانه را چه در دانشگاه خود و چه به عنوان مهمان در دانشگاه‌های دیگر بگذرانند و واحدهای درسی را اخذ نمایند.

نویسنده این مطلب

سایه کاوه

فارغ التحصیل از رشته تجربی و علاقه مند به نوشتن هستم. نوشتن همیشه یکی از جذاب ترین کارهایی بوده که من در اوقات فراغتم انجام میدادم و هر چی در ذهنم بود رو روی کاغد می‌نوشتم که همین باعث شد من این کار رو به عنوان شغل اصلی خودم انتخاب کنم. من بیشتر از ۲ سال توی این حوزه فعالیت داشته ام.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما