logo

ترم تابستان دانشگاه شریف

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه شریف

دانشگاه شریف یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های سراسر کشور است و افراد زیادی برای قبولی در این دانشگاه تلاش می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت این دانشگاه امکانات و فرصت‌هایی است که برای دانشجویان خود در نظر می‌گیرد. در این دانشگاه برای جبران کردن واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی و یا سریع‌تر تمام کردن درس،  امکان تحصیل در ترم تابستان وجود دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا تمامی نکات مهم در خصوص ترم تابستان دانشگاه شریف را بررسی کنیم.

ترم تابستان دانشگاه شریف

دانشگاه شریف مانند بسیاری دیگر از دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور، در تابستان نیز در قالب یک ترم کوتاه‌مدت برخی از دروس را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد تا بتوانند واحدهایی که در ترم‌های قبلی پاس نکرده‌اند را جبران نمایند. برای ثبت‌نام در ترم تابستان این دانشگاه باید منتظر اطلاعیه از سوی دانشگاه شریف باشید.

بعد از اعلام شدن زمان ثبت‌نام و شرایط و قوانین این ترم شما می‌توانید در زمانی که از طریق سامانه این دانشگاه برای ثبت‌نام اعلام می‌شود، برای ثبت‌نام اقدام نمایید. بعد از ثبت‌نام شما باید با بررسی دروس ارائه‌شده در ترم تابستان دانشگاه شریف، انتخاب واحد انجام دهید.

ترم تابستان دانشگاه شریف

دروس ارائه‌شده ترم تابستان دانشگاه شریف

ترم تابستان یک فرصت فشرده است و به همین دلیل تعداد واحدهایی که می‌توانید بردارید در مقایسه با دیگر ترم‌ها کمتر است. شما بعد از مشاهده و بررسی دروس ارائه ‌شده ترم تابستان دانشگاه شریف در سامانه رسمی این دانشگاه، باید از بین دروسی که در ترم‌های قبل افتاده‌اید، دروسی که به‌صورت پیش‌نیاز ارائه می‌شوند و سایر دروس انتخاب واحد خود را انجام دهید.

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه شریف

هرساله ترم تابستان دانشگاه شریف از اواسط تیر آغاز می‌شود و تا اوایل شهریور نیز ادامه دارد. زمان دقیق ثبت‌نام، انتخاب واحد و شروع کلاس‌ها از طریق سامانه دانشگاه اعلام می‌شود.  ترم تابستان مجازی دانشگاه شریف به‌طورمعمول برگزار نمی‌شود و تمامی کلاس‌های این ترم کوتاه‌مدت به‌صورت حضوری است. بعد از به پایان رسیدن جلسات کلاس‌ها، برنامه امتحانات اعلام‌ شده و دانشجویان ضمن دریافت کارت ورود به جلسه خود را برای امتحانات آماده می‌کنند.

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

اگر در دانشگاه محل تحصیل شما ترم تابستان برگزار نمی‌شود، جای نگرانی نیست. شما می‌توانید تنها با داشتن یک نامه رسمی از سوی دانشگاه خود در دانشگاه‌هایی که ترم تابستان برگزار می‌کنند مانند دانشگاه شریف به‌عنوان مهمان ثبت‌نام کرده و مشغول تحصیل شوید. نامه رسمی که از طرف دانشگاه خود می‌گیرید باید شامل اطلاعاتی مانند نام دانشگاه مبدأ، عنوان دروس و تعداد واحدها و… باشد.

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

دانشگاه‌های مختلف شرایط و ضوابط متفاوتی را برای ترم تابستان خود در نظر گرفته‌اند. اما یکی از مهم‌ترین این موارد مربوط به تعداد واحدهای مجاز برای انتخاب می‌شود. به‌طور معمول در ترم تابستان به علت محدود بودن زمان و فشردگی این ترم، تنها 6 واحد برای انتخاب مجاز است.

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه شریف

در ترم تابستان امکان حذف یا اضافه کردن دروس وجود ندارد بنابراین شما باید در انتخاب واحد خود دقت زیادی داشته باشید. درصورتی‌که بعد از انتخاب واحد و پرداخت شهریه بخواهید از کلاسی انصراف بدهید و یا آن را حذف کنید، امکان استرداد هزینه پرداختی شما وجود ندارد.

بیشتر بدانید:  تغییر رشته در دانشگاه تهران

یک مورد دیگر از شرایط مهم در ترم تابستان دانشگاه شریف مربوط به غیبت در کلاس‌ها می‌شود. درصورتی‌که در هر یک از دروس تعداد غیبت‌های شما بیشتر از 16/3 باشد، نمره صفر برای شما در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترم تابستان دانشگاه شریف و نکات مهمی که در مورد این ترم کوتاه‌مدت وجود دارد پرداختیم. شما می‌توانید در این زمینه سوالتتان را در خصوص ترم تابستان دانشگاه شریف از کارشناسان موسسه کنکورچی بپرسید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه قزوین و ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما