ترم تابستان دانشگاه قزوین

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه قزوین

دانشگاه قزوین برای دانشجویان خود امکان تحصیل در فرصت 3 ماهه تابستان را فراهم کرده است. بسیاری از دانشجویان با هدف جبران کردن واحدهای افتاده و یا برای زودتر تمام کردن درس خود، ترم تابستان را انتخاب می‌کنند. در ترم تابستان برای تعداد محدودی از دروس امکان انتخاب واحد وجود دارد. در ادامه امکان ترم تابستان مجازی دانشگاه قزوین و یا برگزاری این ترم به‌صورت حضوری و دیگر موارد مهم را بررسی می‌کنیم.

ترم تابستان دانشگاه قزوین

تابستان یک فرصت عالی برای جبران کردن واحدهایی است که در ترم‌های گذشته افتاده‌اید و می‌خواهید قبل از نیم سال بعدی این واحدها را پاس کنید. دانشگاه قزوین در ترم تابستان به‌صورت فشرده و با زمان محدود برخی از دروس را ارائه کرده است. درصورتی‌که دانشجوی این دانشگاه باشید و یا حتی از دانشگاه‌های دیگر می‌توانید در ترم تابستان دانشگاه قزوین ثبت‌نام کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت جامع دانشگاه قزوین از زمان ثبت‌نام ترم تابستان این دانشگاه مطلع شوید و آیین‌نامه‌های مربوط به این ترم را مطالعه کنید. در ادامه شرایطی که برای ترم تابستان دانشگاه قزوین در نظر گرفته‌شده است را بررسی می‌کنیم.

ترم تابستان دانشگاه قزوین

دروس ارائه‌شده ترم تابستان دانشگاه قزوین

لیست دروسی که در ترم تابستان دانشگاه قزوین ارائه می‌شود، در سامانه رسمی این دانشگاه قابل ‌مشاهده است. ازجمله این دروس می‌توان به ریاضی 1 و 2 فنی، معادلات دیفرانسیل، ریاضی مهندس، فیزیک عمومی و… اشاره کرد.  تعداد واحدهایی که یک دانشجو می‌تواند برای ترم تابستان خود انتخاب کرده و آن‌ها را پاس کند، تعداد 6 واحد است. بنابراین شما باید با مراجعه به سامانه دانشگاه قزوین و بررسی دروس ارائه ‌شده در ترم تابستان، انتخاب واحد خود را انجام دهید.

ترم تابستان یک فرصت کوتاه برای تحصیل است و به همین دلیل است که  دانشجویان مجاز هستند تنها 6 واحد درسی را انتخاب کنند. شما می‌توانید این 6 واحد را از واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی و یا واحدهای پیش‌نیاز انتخاب کنید.

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه قزوین

زمان ثبت‌نام ترم تابستان به‌طورمعمول از سوی خود دانشگاه در سایت مربوط به آن اعلام می‌شود. به‌طورمعمول به علت محدود زمان در ترم تابستان دانشگاه‌های سراسر کشور ترم تابستان خود را از تیر آغاز کرده و امتحان آن را نیز در شهریور برگزار می‌کنند. تنها ثبت‌نام این ترم به‌صورت آنلاین و غیرحضوری است و ترم تابستان در دانشگاه قزوین مانند بسیاری دیگر از دانشگاه‌های سراسر کشور به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

ممکن است شما در دانشگاهی مشغول به تحصیل باشید که امکان برگزاری ترم تابستان را ندارد، اما جای نگرانی نیست؛ چراکه شما می‌توانید به‌راحتی به‌عنوان دانشجوی مهمان در دانشگاه دیگری ترم تابستان خود را بخوانید. تنها با این تفاوت که باید از طرف دانشگاه خودتان معرفی‌نامه دریافت کنید. این معرفی‌نامه شامل مواردی مانند نام دانشگاه مبدأ، عنوان دروس و تعداد واحدها است.

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

تعداد واحدهایی که برای تحصیل دانشجویان در ترم تابستان در نظر گرفته‌شده است، در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. اما به‌طورمعمول به دلیل فشرده بودن این ترم و محدودیت زمانی، دانشجویان مجازند تنها 6 واحد انتخاب کنند.

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه قزوین

یکی از شرایط مهم ترم تابستان در خصوص تعداد غیبت‌ها است. اگر غیبت دانشجو در هر درس بیش از 3 جلسه باشد، نمره صفر برای او در نظر گرفته می‌شود. در ترم تابستان امکان حذف دروس و استرداد مبلغ پرداخت ‌شده برای آن وجود ندارد. بنابراین باید دقت کافی را در زمان ثبت‌نام و انتخاب واحد داشته باشید.

بیشتر بدانید:  ظرفیت داروسازی دانشگاه تهران

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترم تابستان دانشگاه قزوین و نکات مهمی که در خصوص ثبت‌نام، انتخاب واحد، دروس ارائه‌شده و… برای این ترم تحصیلی وجود داشت پرداختیم. شما می‌توانید در این زمینه سوالتتان را از کارشناسان موسسه کنکورچی بپرسید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه شریف و ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما