logo

ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

تابستان می‌تواند یک فرصت عالی برای ادامه تحصیل و جبران کرده واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی باشد. شما می‌توانید در این فرصت کوتاه کم و کاستی‌های ترم‌های قبلی را جبران کرده و یا واحدهای پیش‌نیاز ترم‌های بعدی را بخوانید. در دانشگاه علم و صنعت در برخی از سال‌ها ترم تابستان ارائه نمی‌شود، اما با این‌ وجود جای نگرانی نیست و در ادامه بررسی می‌کنیم که چه راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد.

ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

تابستان می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای جبران کردن واحد افتاده و یا برای سریع‌تر جلو بردن تحصیل باشد. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان از امکان تحصیل در یک‌ ترم کوتاه در تابستان استفاده می‌کنند و تعدادی از واحدها را در این بازه زمانی پاس می‌کنند.

دانشگاه علم و صنعت در سال 1402 طبق اطلاعیه خود به دانشجویان اعلام کرد که در این دانشگاه ترم تابستان برگزار نمی‌شود. با توجه به مزایایی که این ترم کوتاه‌مدت و فشرده برای دانشجویان دارد، عده زیادی تمایل دارند که در ترم تابستان شرکت کنند. راه‌حلی که برای این مشکل ارائه شد، ثبت‌نام در ترم تابستان سایر دانشگاه معتبر به‌عنوان مهمان است.

ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

دروس ارائه‌شده ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

در سال گذشته دانشگاه علم و صنعت ترم تابستان برای دانشجویان برگزار نکرده و در سال 1403 نیز باید منتظر اطلاعیه‌های این دانشگاه در سامانه رسمی باشیم. در سال گذشته در سامانه دانشگاه علم و صنعت اعلام شد که دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند از دروس گروه معارف، علوم پایه و گروه زبان انتخاب واحد انجام دهند. دانشجویان مجاز هستند تنها یک درس از گروه معارف انتخاب کنند. از گروه علوم پایه نیز در صورتی می‌توانند انتخاب واحد کنند که در ترم‌های قبلی این دروس را اخذ کرده و پاس نکرده باشند.

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

درصورتی‌ که این دانشگاه در سال جاری هم ترم تابستان ارائه نکند، شما باید از بین دانشگاه‌هایی که در سطح 1 و 2 مورد تأیید وزارت علوم هستند مانند دانشگاه اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی و… یک دانشگاه را انتخاب کرده و از زمان ثبت‌نام ترم تابستان، انتخاب واحد و شروع کلاس‌های این دانشگاه مطلع شوید.

سپس باید اقدامات لازم را جهت ثبت‌نام به‌عنوان دانشجوی مهمان در ترم تابستان این دانشگاه‌ها انجام دهید و درخواست خودتان را در سامانه گلستان ثبت کنید.

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

شما باید برای ثبت‌نام به‌عنوان مهمان در ابتدا درخواستتان را در پیشخوان خدمات سامانه گلستان ثبت کنید. دانشگاه موردنظر و تعداد واحدهای مدنظرتان را نیز مشخص کنید. بعد از بررسی شدن درخواست شما توسط کارشناسان آموزش دانشکده و تأیید درخواست می‌توانید فرم مربوط به ثبت‌نام را دریافت کنید. این فرم باید دارای اطلاعاتی مانند دانشگاه مبدأ، عنوان دروس و تعداد واحدها باشد و به امضای رئیس یا معاون آموزشی دانشکده برسد.

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

برای تحصیل در ترم تابستان سایر دانشگاه‌های معتبر، دانشجویان نمی‌توانند از دروس عملی، آزمایشگاه، تخصصی و تربیت‌بدنی انتخاب واحد انجام دهند. همچنین ترم تابستان مجازی دانشگاه علم و صنعت مورد قبول نیست و نمرات شما در صورتی ثبت می‌شود که امتحانات آن دانشگاه به‌صورت حضوری برگزار شود. دانشجویان در این فرصت کوتاه مجاز هستند که 6 واحد درسی را اخذ کنند.

بیشتر بدانید:  معدل لازم برای استاد دانشگاه شدن [ دانشگاه های دولتی،آزاد و غیر انتفاعی]

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت

درصورتی‌که دانشگاهی که انتخاب کردید، پذیرش نشدید و یا ظرفیت ترم تابستان آن دانشگاه تکمیل‌شده بود، شما باید فرمی که برای ثبت‌نام به‌عنوان دانشجوی مهمان دریافت کردید را به اداره عودت دهید و درس‌های انتخابی برای شما حذف شوند. در غیر این صورت برای واحدهای اخذشده نمره صفر لحاظ می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی شرایط ثبت‌نام در ترم تابستان به‌عنوان مهمان و ترم تابستان دانشگاه سراسری پرداختیم. درصورتی‌که در دانشگاه علم و صنعت در سال 1403 نیز ترم تابستان برگزار نشود، می‌توانید به‌راحتی در سایر دانشگاه‌های ترم تابستانی خود را بگذرانید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه قزوین و ترم تابستان دانشگاه شریف به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما