logo

ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

ترم تابستان یک فرصت فوق‌العاده برای جبران کردن واحدهای پاس نشده در ترم‌های قبلی است و به‌طورکلی می‌تواند مدت‌زمان تحصیل شما را کوتاه‌تر کند. برخی از دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه شهید بهشتی امکان تحصیل در یک ترم تابستانه را برای دانشجویان خود در نظر گرفته‌اند. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه برگزاری و شرایط ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی را بررسی کنیم.

ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

با تمام شدن ترم دوم و شروع تابستان وقت آزاد زیادی برای شروع فعالیت‌های جدید وجود دارد، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهد که در این مدت‌زمان برخی از واحدهای درسی خود را مطالعه کنند و در امتحان مربوط به آن‌ها شرکت کنند. به همین دلیل دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی ترم تابستان را ارائه کردند. البته برخی از دانشگاه‌ها این امکان را ندارند. درصورتی‌که شما در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستید و می‌خواهید در ترم تابستان شرکت کنید، می‌توانید به‌عنوان دانشجوی مهمان ترم تابستان خود را در دیگر دانشگاه‌ها بخوانید.

دروس ارائه‌شده ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

ترم تابستان نسبت به دیگر ترم‌های تحصیلی، فرصت کوتاه‌تری دارد و امتحانات مربوط به آن نیز زودتر برگزار می‌شود تا با نیمسال اول تداخلی نداشته باشد. با توجه به این مسئله شما در این ترم تنها مجاز هستید که 6 واحد درسی بردارید و آن‌ها را پاس کنید.

دروس ارائه‌شده ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

به‌طورکلی زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی و همچنین زمان شروع و پایان کلاس‌ها و برنامه امتحانات و تاریخ شروع آن‌ها از سوی دانشگاه اعلام می‌شود. برای اطلاع از این موارد شما می‌توانید به سامانه رسمی دانشگاه شهید بهشتی مراجعه کرده و از اطلاعیه‌های این دانشگاه مطلع شوید. زمان انتخاب واحد برای ترم تابستان در این دانشگاه در سال گذشته 20 خرداد و زمان شروع کلاس‌ها 17 تیرماه بوده است. امتحان نیز از 28 مردادماه تا 1 شهریور برگزارشده است.

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

تحصیل در ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی مانند دیگر ترم‌های تحصیلی دارای قوانین و شرایط خاصی است. شما در این ترم حق اضافه کردن دروس و یا حذف دروس را ندارید. بنابراین باید در مرحله انتخاب واحد توجه بسیار زیادی داشته باشید. درصورتی‌که انصراف و یا حذف درس را هم انجام دهید، بازهم هزینه پرداخت ‌شده شما قابل استرداد نیست.

در ترم تابستان تمامی کلاس‌ها و امتحانات به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. درس‌های 2 واحد 6 ساعت در هفته، درس‌های 3 واحدی 9 ساعت در هفته و درس‌های 4 واحدی 12 ساعت در هفته برگزار خواهند شد. همچنین باید بدانید که دانشگاه شهید بهشتی در طول مدت ترم تابستان خدمات رفاهی مانند خوابگاه و یا کتابخانه را به دانشجویان ارائه نمی‌کند.

یک مورد دیگر از قوانین این ترم تحصیلی این است که دانشجویان دانشگاه‌های دیگر باید یک معرفی‌نامه رسمی در زمان ثبت ارائه دهند. در این معرفی‌نامه موضوعاتی مانند دانشگاه مبدأ، عنوان درس و تعداد واحدهای درسی، شماره نامه ثبتی و تاریخ نامه باید ثبت شده باشد. این معرفی‌نامه را باید به هنگام ثبت‌نام ترم تابستان در سامانه دانشگاه شهید بهشتی بارگذاری کنید.

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی پرداختیم و مواردی مانند شرایط و قوانین ثبت‌نام در ترم تابستان، دروس ارائه‌ شده و تعداد واحدهای مجاز و مدارک لازم برای تحصیل به‌عنوان مهمان را بررسی کردیم. ترم تابستان می‌توانید یک فرصت مناسب برای جبران کردن دروس افتاده و سریع‌تر تمام کردن درس شما باشد. سوالات خود در خصوص ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی را از کارشناسان ما در موسسه کنکورچی بپرسید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه قزوین و ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید.

بیشتر بدانید:  نمره قبولی در دانشگاه آزاد

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما