ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

اگر در ترم‌های قبل برخی از واحدهای درسی خود را نتوانسته‌اید پاس کنید و یا می‌خواهید دانشگاه خود را سریع‌تر تمام کرده و وارد بازار کار شوید، ترم تابستان می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. دانشگاه خوارزمی یکی از دانشگاه‌هایی است که امکان شرکت در ترم تابستان را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. در ادامه با شرایط و ضوابط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه خوارزمی بیشتر آشنا می‌شویم.

ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

شما بعد از به پایان رساندن ترم دوم در سال تحصیلی می‌توانید در تابستان نیز به مطالعه و درس خواندن ادامه دهید و 6 واحد درسی را در این ترم کوتاه پاس کنید. در انتخاب واحد خود نیز می‌توانید دروسی که به‌صورت پیش نیاز ارائه می‌شوند را در تابستان انتخاب کرده و دروس اصلی را در نیم سال بعدی انتخاب واحد کنید.

همچنین در صورتی می‌توانید دروس پایه را انتخاب کنید که یک‌بار این درس را افتاده باشید و یا حذف کرده باشید. در انتخاب واحد ترم تابستان باید دقت بالایی داشته باشید؛ چراکه امکان حذف واحدها وجود ندارد و در صورت حذف کردن نیز هزینه پرداختی به شما برگردانده نمی‌شود.

ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

دروس ارائه‌شده ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی این امکان را برای دانشجویان خود فراهم کرده است که با تحصیل در ترم تابستان واحدهای عقب‌افتاده‌شان را جبران کرده و پاس شوند. دانشجویان باید با توجه به اطلاعیه‌های سامانه رسمی دانشگاه خوارزمی در زمان اعلام‌شده برای انتخاب واحد، لیست دروسی که ارائه می‌شود را بررسی کرده و انتخاب واحد انجام دهند. حداکثر تعداد واحدی که می‌توانند انتخاب کنند 6 واحد است.

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

در اکثر دانشگاه‌هایی که امکان شرکت در ترم تابستان را دارند، زمان ثبت‌نام، انتخاب واحد، کلاس‌ها و زمان برگزاری امتحانات از سوی دانشگاه اعلام می‌شود. به‌طورمعمول ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه خوارزمی از اواسط تیر آغاز می‌شود. بعد از به پایان رسیدن کلاس‌ها امتحانات برگزار می‌شوند. این امتحان در اوایل شهریورماه برگزار می‌شوند تا با ترم بعدی دانشجویان هیچ تداخلی نداشته باشد.

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

یکی از شرایط مهم ترم تابستان دانشگاه خوارزمی این است شما در این ترم حق اضافه کردن دروس و یا حذف دروس را ندارید. بنابراین باید در مرحله انتخاب واحد توجه بسیار زیادی داشته باشید. هزینه کلاس‌ها حتی بعد از حذف درس قابل‌استرداد نیست و تنها درصورتی‌که ظرفیت ثبت‌نامی به حدنصاب نرسد این هزینه بازگشت داده می‌شود.

تعداد غیبت‌ها مانند ترم‌های معمولی محدود است و درصورتی‌که دانشجو در بیش از 3 جلسه از یک درس غیبت داشته باشد، مطابق آیین‌نامه و مقررات دانشگاه خوارزمی نمره صفر در آن درس برای دانشجو لحاظ می‌شود.

یک مورد دیگر از قوانین این ترم تحصیلی این است که دانشجویان دانشگاه‌های دیگر باید یک معرفی‌نامه رسمی در زمان ثبت ارائه دهند. در این معرفی‌نامه موضوعاتی مانند دانشگاه مبدأ، عنوان درس و تعداد واحدهای درسی، شماره نامه ثبتی و تاریخ‌نامه باید ثبت‌شده باشد. برای ثبت‌نام در ترم تابستان دانشگاه خوارزمی به‌عنوان مهمان این معرفی‌نامه به‌عنوان یکی از مدارک اصلی لازم و ضروری است.

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه خوارزمی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترم تابستان دانشگاه خوارزمی پرداختیم و مواردی مانند شرایط و قوانین ثبت‌نام در ترم تابستان قوانین مربوط به غیبت و یا پرداخت شهریه، دروس ارائه ‌شده و تعداد واحدهای مجاز و مدارک لازم برای تحصیل به‌عنوان مهمان را بررسی کردیم. شما می‌توانید سوالات خود در خصوص ترم تابستان خوارزمی را از کارشناسان ما در موسسه کنکورچی بپرسید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه شریف و ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید.

بیشتر بدانید:  ترم تابستان دانشگاه تهران

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما