logo

ترم تابستان دانشگاه امیرکبیر

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه امیرکبیر

ترم تابستان یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که قصد دارند درس خود را سریع‌تر تمام کنند و یا واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی را پاس کنند. شما در فرصت کوتاه تابستان می‌توانید تعداد محدودی از دروس را انتخاب کنید و بعد از گذراندن کلاس‌ها در امتحانات شرکت کنید. در ادامه با همراه باشید تا نکات مهم در خصوص ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر را بررسی کنیم.

ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر

دانشگاه امیر کبیر یکی از دانشگاه‌های عالی و معتبر در کشور ما است که مانند بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها ترم تابستان برگزار می‌کند. اگر از دانشجویان همین دانشگاه باشید و یا حتی اگر در دانشگاه‌های دیگری دانشجو هستید و در دانشگاه خودتان ترم تابستان ارائه نمی‌شود، می‌توانید این ترم را در دانشگاه امیر کبیر به‌صورت مهمان بگذرانید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه امیر کبیر از زمان ثبت‌نام ترم تابستان این دانشگاه، دروس ارائه‌ شده در این ترم و وضعیت ترم تابستان مجازی دانشگاه امیر کبیر آگاه شوید. در ادامه شرایط و قوانینی که برای ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر در نظر گرفته‌ شده است را بررسی می‌کنیم.

دروس ارائه ‌شده ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر

در ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر دروسی مانند ریاضی عمومی 1، ریاضی عمومی 2، معادلات دیفرانسیل، برنامه‌نویسی کامپیوتر و دروس فیزیک 1 و 2 ارائه می‌شود. البته شرایط ثبت‌نام شما در این دروس این است که شما در ترم‌های قبلی این دروس را انتخاب واحد کرده و مردود شده باشید.

حداکثر تعداد واحدی که می‌توانید در تابستان انتخاب کنید، 6 واحد است. علت این محدودیت در تعداد فشرده بودن و کوتاه بودن زمان ترم تابستان است. در هنگام انتخاب واحد شما باید به دروس مردود شده، دروس پیش‌نیاز و هم نیاز توجه داشته باشید.

ترم تابستان یک فرصت کوتاه و البته فشرده برای تحصیل است و به همین دلیل دانشجویان مجاز هستند که تنها 6 واحد درسی را انتخاب کنند. این واحدها را باید بعد از مشاهده لیست دروس ارائه‌ شده با توجه به واحدهای پیش‌نیاز و یا واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی انتخاب کنند.

دروس ارائه ‌شده ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر

شما برای مطلع شدن از زمان ثبت‌نام، انتخاب واحد، شروع کلاس‌ها و حتی برنامه امتحانات باید به سامانه رسمی دانشگاه امیر کبیر مراجعه کنید. ثبت‌نام اولیه دانشجویان در تاریخ 19 و 20 است که در این تاریخ دروسی مردود شده ثبت‌نام می‌شود.

همچنین در تاریخ روز شنبه 23 تیر اولین کلاس‌های ترم تابستان ارائه می‌شود. بعد از طی شدن زمان این ترم به امتحانات نزدیک می‌شوید. امتحانات ترم تابستان از اواخر مرداد آغاز می‌شود.

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

برخی از دانشجویان در دانشگاه‌هایی تحصیل می‌کنند که شرایط و امکان برگزاری ترم تابستان را ندارند. به همین دلیل این دانشجویان می‌توانند به‌عنوان دانشجوی مهمان در دانشگاه‌هایی که ترم تابستان برگزار می‌کنند ازجمله دانشگاه امیر کبیر، مشغول به تحصیل شوند.

دانشجویان برای ثبت‌نام در ترم تابستان به‌صورت مهمان لازم است یک معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصیل دریافت کرده و سپس آن را به دانشگاهی که قصد دارید در آن ترم تابستان را بگذرانید، ارائه کنید. در این معرفی‌نامه نام دانشگاه مبدأ و واحدهای انتخابی و… مشخص‌شده است.

بیشتر بدانید:  بهترین رشته برای استاد دانشگاه شدن

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

طبق اطلاعیه‌های دانشگاه امیر کبیر در سامانه دانشجویان تنها مجاز هستند که 6 واحد را برای ترم تابستان خود انتخاب کرده و پاس کنند. همچنین کلاس‌های این دروس و امتحانات مربوط به آن‌ها به‌صورت حضوری است.

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر

تحصیل در ترم تابستان دارای شرایطی است. برای مثال غیبت‌های شما در طول مدت کلاس نباید از 16/3 بیشتر باشد. در انتخاب واحد نیز باید دقت بالایی داشته باشید؛ چراکه حذف درس امکان‌پذیر نیست و هزینه پرداخت‌ شده نیز قابل ‌استرداد نیست.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترم تابستان دانشگاه امیر کبیر و نکات مهمی که در خصوص ثبت‌نام و انتخاب واحد و… وجود داشت پرداختیم. شما می‌توانید در این زمینه سوالتتان را از کارشناسان موسسه کنکورچی بپرسید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه قزوین و ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما