logo

ترم تابستان دانشگاه تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه تهران

دانشگاه تهران برای دانشجویان خود امکانات متنوعی را در نظر گرفته است که می‌تواند در طول سال‌های تحصیلی برای آن‌ها کمک بزرگی باشد. یک نمونه از این امکانات ترم تابستان دانشگاه تهران است. بسیاری از دانشجویان با هدف جبران کردن واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی و یا زودتر تمام کردن درس خود، ترم تابستان را انتخاب می‌کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا تمامی نکات مهم را در خصوص ترم تابستان بررسی کنیم.

ترم تابستان دانشگاه تهران

تابستان می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای جبران کردن واحد افتاده و یا برای سریع‌تر جلو بردن تحصیل باشد. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان از امکان تحصیل در یک ترم کوتاه در تابستان استفاده می‌کنند و تعدادی از دروس خود را در این بازه زمانی پاس می‌کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت جامع دانشگاه تهران از زمان ثبت‌نام ترم تابستان این دانشگاه و همچنین شرایط و ضوابطی که برای این ترم وجود دارد مطلع شوید. در ادامه شرایط و قوانینی که برای ترم تابستان دانشگاه تهران در نظر گرفته ‌شده است را بررسی می‌کنیم.

ترم تابستان دانشگاه تهران

دروس ارائه شده ترم تابستان دانشگاه تهران

شما برای انتخاب واحد و همچنین مشاهده دروسی که برای رشته شما در ترم تابستان دانشگاه تهران ارائه می‌شود، باید به سایت گلستان مراجعه کنید. البته اگر از دانشجویان مهمان دانشگاه تهران هستید نیز باید با ورود به این سامانه و انتخاب کردن گزینه متقاضی مهمان، بعد از انجام ثبت‌نام، دروسی که در تابستان ارائه می‌شود را ببینید و انتخاب واحد خود را انجام دهید.

ترم تابستان یک فرصت کوتاه و البته فشرده برای تحصیل است و به همین دلیل دانشجویان مجاز هستند که تنها 6 واحد درسی را انتخاب کنند. این واحدها را باید بعد از مشاهده لیست دروس ارائه شده با توجه به واحدهای پیش‌نیاز و یا واحدهای افتاده در ترم‌های قبلی انتخاب کنند.

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه تهران

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه تهران از سوی خود دانشگاه اعلام می‌شود. شما برای ثبت‌نام کردن در ترم تابستان که یک زمان عالی است، باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه این دانشگاه اقدام نمایید. به‌طورمعمول هرساله ترم تابستان دانشگاه تهران از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا اوایل شهریور نیز ادامه دارد.

تنها ثبت‌نام این ترم به‌صورت آنلاین و غیرحضوری است و ترم تابستان مجازی دانشگاه تهران به‌طورمعمول امکان‌پذیر نیست.ممکن است در برخی از سال‌های تحصیلی و برای برخه رشته‌های خاص این امکان فراهم شود.

بعد از پایان ترم تحصیلی نیز برنامه امتحانات پایان ترم اعلام می‌شود و دانشجویان باید ضمن دریافت کارت ورود به جلسه خود در امتحان شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

زمان ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه تهران

حضور در ترم تابستان به‌صورت مهمان

برخی از دانشجویان در دانشگاه‌هایی تحصیل می‌کنند که شرایط و امکان برگزاری ترم تابستان را ندارند. به همین دلیل این دانشجویان می‌توانند به‌عنوان دانشجوی مهمان در دانشگاه‌هایی که ترم تابستان برگزار می‌کنند از جمله دانشگاه تهران، مشغول به تحصیل شوند.

این افراد نیز مانند سایر دانشجویانی که قصد شرکت در ترم تابستان را دارند، باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت این دانشگاه اقدام کنند. البته تفاوتی که در ثبت‌نام آن‌ها وجود دارد این است که آن در زمان ثبت‌نام باید نامه‌ای رسمی که شامل نام دانشگاه مبدأ، عنوان دروس و تعداد واحدها است را به دانشگاه مقصد خود ارائه کنند.

بیشتر بدانید:  دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور

تعداد واحدهای مجاز در ترم تابستان

تعداد واحدهای مجاز برای انتخاب در ترم تابستان برای دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نوع دانشگاه خود از تعداد واحدهایی که می‌توانید انتخاب کنید، مطلع شوید. برای مثال در دانشگاه تهران دانشجویان حداکثر 6 واحد را می‌توانند انتخاب کنند. این تعداد می‌تواند در دانشگاه‌های آزاد و یا پیام نور و… متفاوت باشد.

شرایط تحصیل در ترم تابستان دانشگاه تهران

برای تحصیل دانشجویان در ترم تابستان نیز مانند سایر ترم‌ها شرایط خاصی در نظر گرفته‌شده است. یک مورد از این شرایط در خصوص غیبت‌های مجاز برای هر دانشجو است. در صورتی غیبت دانشجو در هر درس بیش از 3 جلسه باشد، نمره صفر برای او در نظر گرفته می‌شود.

برای انتخاب واحد در این ترم کوتاه مدت باید به درس‌های پیش‌نیاز یا هم نیاز توجه کنید. در انتخاب واحد دقت بالایی داشته باشید؛ چراکه امکان حذف و تغییر در واحدهای انتخاب‌شده وجود ندارد. حتی شهریه پرداختی شما نیز عودت داده نمی‌شود.

تنها در یک صورت هزینه‌ای که برای ترم تابستان دانشگاه تهران پرداخت کردید به شما برگردانده می‌شود و آن اینکه تعداد نفرات برای برگزاری آن درس به حدنصاب نرسد. در این صورت برگزاری کلاس کنسل شده و هزینه شما برگردانده می‌شود.

شهریه ترم تابستان دانشگاه تهران

به‌طورمعمول دانشگاه تهران از دانشگاه‌های شهریه پرداز به شمار نمی‌آید ولی در خصوص ترم تابستان دانشگاه تهران شرایط کمی متفاوت است. در ترم تابستان برخلاف ترم‌های قبلی، دانشجویان دوره روزانه نیز موظف هستند که شهریه ثابت و متغیر برای هرکدام از واحدهای انتخاب ‌شده بپردازند.

در زمان انتخاب واحد این هزینه باید پرداخت شود تا ثبت‌نام شما برای ترم تابستان دانشگاه تهران تکمیل گردد. درصورتی‌که برای پرداخت شهریه مشکل دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش امور مالی دانشگاهتان درخواست پرداخت اقساطی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ترم تابستان دانشگاه تهران و نکات مهمی که در خصوص ثبت‌نام، پرداخت شهریه، انتخاب واحد و… برای این ترم تحصیلی وجود داشت پرداختیم. ترم تابستان می‌تواند یک زمان مناسب برای جبران واحدهای افتاده وی ا پیش بردن سریع‌تر دوره تحصیلی شما باشد. شما می‌توانید در این زمینه سوالتتان را از کارشناسان موسسه کنکورچی بپرسید. برای اطلاع از ترم تابستان دانشگاه قزوین و ترم تابستان دانشگاه علم و صنعت به مقاله های دیگر کنکورچی سر بزنید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما